BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Hei Jeg har laget et script som skriver ut linkpartnerne på sida, og et script for å lage de. Hvordan kan jeg legge til slik at jeg kan endre de og slette de. Er litt tungvint å måtte gå i phpMyAdmin for å slette/redigere. Jeg bruker btw php&mysql og html. Her er koden: nylink.php Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): <html> <head> <title>Legg til link</title> </head> <body> <form action="nylink.php" method="post" /> <br /> <table border="0"> <tr> <td><b>Navn: </b></td> <td><input name="navn" size="30" /></td> </tr> <tr> <td><b>Link:</b> </td> <td><input name="link" value="http://www." size="30" /></td> </tr> </table> <br /> <input type="submit" value="Sett inn" /> </form> <br /> <?php //Tilkobling $tilkobling = mysql_connect ( "localhost" , "blalbalbal" , "balbalbal" ); //Valg av database mysql_select_db ( "eba_news" , $tilkobling ); //hente ut variabler fra formen $navn = $_POST['navn']; $link = $_POST['link']; //Sjekker om sted er fylt ut if( empty($navn) || empty($link)) { echo "Du må fylle inn alle feltene"; } //Hvis alle feltene er fylt ut kjører jeg en spørring mot databasen else { $sql = mysql_query (" INSERT INTO linkpartner (navn,link) VALUES ( '$navn' , '$link' ) ") or die(mysql_error()); echo "Linken ble lagt til<br />"; echo "Klikk <a href=javascript:history.go() />her</a> for å gå tilbake"; } ?> </body> </html> <br> link.php Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): <?php //Tilkobling $tilkobling = mysql_connect ( "localhost" , "blablabla" , "blablabla" ); //Valg av database mysql_select_db ( "eba_news" , $tilkobling ); //Kjører spørring mot databasen som henter linkene $sql = mysql_query ( "SELECT navn,link FROM linkpartner" ); if (mysql_num_rows($sql) < 1) { echo "Ingen linkepartnere"; } //Nå skrive ut lanene while ( $rad = mysql_fetch_array ( $sql ) ) { //Noen variabler for enklere oppdatering $navn = $rad['navn']; $link = $rad['link']; echo "<ul> <li><a href='$link'>$navn</a></li> </ul>"; } ?> SQL-Spørring Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): CREATE TABLE `linkpartner` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `navn` varchar(255) NOT NULL default '', `link` varchar(255) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=3 ; Hvordan kan jeg f.eks slette og redigere etter ID? Endret 4. mai 2006 av BigJackW
Knebba Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 (endret) legg til på toppen i link.php: $id = $_GET[id]; if(isset($id)){ $query = "DELETE FROM tabell WHERE id = '$id'"; mysql_query($query) or die(mysql_error()); } i while'n: while ( $rad = mysql_fetch_array ( $sql ) ) { //Noen variabler for enklere oppdatering $navn = $rad['navn']; $link = $rad['link']; $id = $rad['id']; echo "<ul> <li><a href='$link'>$navn</a> - <a href=link.php?slett='$id'>slett</a></li> </ul>"; } har ikke teste det, men burde virke Endret 4. mai 2006 av kennteh
Knebba Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 legg første koden i toppen av nylink.php og forandr slettelinkene fra link.php til nylink.php
BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Skrevet 4. mai 2006 (endret) legg første koden i toppen av nylink.php og forandr slettelinkene fra link.php til nylink.php 6042291[/snapback] Hva med den andre da? Skal jeg ikke gjøre noe med den? Edit: Jeg fikk bare http://www.minside.no/nylink.php?slett='' i adressen Endret 4. mai 2006 av BigJackW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå