Smallpox Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 (endret) hei.. har et lite problem.. vi har satt opp en 2003 server som kjører tanking av bærbare pc'er.. ser ut til at det meste fungerer nå, av programvare og innstillinger.. men når vi skulle rulle ut trådløsnett, så oppsto det et problem, får sendt ut SSID, men finner ingen steder det er mulig å skrive inn wep-krypteringen for utrulling. hvordan gjøres dette? hvor settes den? er det mulig? Endret 4. mai 2006 av wakiewakie
roac Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Har ingen svar for hånden, men vil du virkelig stole på WEP i et bedriftsnett?
dib Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 har vert borti endel acere bærbare som ikke takler wep kryptering... de hadde et merkelig nettverkskort, jeg byttet til et intel og da virka det.. prøv å endre krypteringen og se om det er noe i den duren som er feil
Smallpox Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Skrevet 4. mai 2006 Har ingen svar for hånden, men vil du virkelig stole på WEP i et bedriftsnett? 6040011[/snapback] dette er på en skole med flere seperate vlan, så det ligger ingen sensitiv informasjon på dette nettet, da er det ingen fare å bare brue WEP +at SSID ikke blir broadcastet
roac Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Har ingen svar for hånden, men vil du virkelig stole på WEP i et bedriftsnett? 6040011[/snapback] dette er på en skole med flere seperate vlan, så det ligger ingen sensitiv informasjon på dette nettet, da er det ingen fare å bare brue WEP +at SSID ikke blir broadcastet 6040187[/snapback] Greit nok. Bare vær klar over at det ikke er noe problem å komme seg inn på det trådløse nettet for en utenforstående. SSID sendes i klartekst over nettet uansett, så det vil ikke ta lange tiden å finne det trådløse nettet, og WEP er ikke spesielt vanskelig å knekke i etterkant. Ergo: Jeg ville sannsynligvis droppet hele krypteringen (siden data ikke er sensitive uansett), meldt PCene inn i domenet og hatt en router som kun tillot brukere i domenet tilgang til internett. Men, nå er det ikke opp til meg, og jeg har heller ikke sett kravspesifikasjon til nettverket. Dette var bare ment som et par velmenende tanker på veien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå