Even. Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Hei Driver å lager et artikkelscript til siden min. Er så og si ferdig nå, men mangler en vesentlig ting. Tiligere har jeg lagret datoen i varchar, men det fant jeg ut at ikke var så lurt. Har derfor begynt å lagre den med timestamp og now() i mysql. Hvordan kan jeg hente ut datoen i ønsket format? Har forstått at jeg kan bruke date_format, men vet ikke helt hvor den skal plasseres. Her er koden hvis det gjør det lettere <?php /*Kobler til databasen*/ require ("connect.php"); $id = strip_tags(addslashes($_GET['id'])); if($id == TRUE) { $sqlresult = mysql_query("SELECT * FROM news WHERE id=$id", $db); $rs = mysql_fetch_array($sqlresult); echo "<h1>$rs[title]</h1>"; echo "$rs[text]"; echo "<p class=\"date\">Publisert: $rs[date]</span>"; } else { echo "Ingen artikkel er valgt"; } ?> Connect.php inneholder kun informasjon som login, samt et tilkoblingsscript.
arnizzz Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 $formatert_dato = date("d-m-Y " , $rs['date']); //hvor $rs['date'] er et timestamp output ex: 01-12-2006 Her finner du oversikt over hvilke format du kan ha: http://no.php.net/manual/en/function.date.php
Even. Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Skrevet 3. mai 2006 (endret) Fikk: 19-01-2038 Fikk ingen parse-error eller noe slikt. CREATE TABLE `news` ( `id` INT( 8 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT , `title` VARCHAR( 100 ) NOT NULL , `text` TEXT NOT NULL , `date` TIMESTAMP NOT NULL , PRIMARY KEY ( `id` ) ); INSERT INTO `news` ( `id` , `title` , `text` , `date` ) VALUES ( '', 'testitest', 'Another test', NOW( ) ); Takk for hjelpen Edit: kjører forresten EasyPHP lokalt. Har det noe å si? Endret 3. mai 2006 av EvoZ
eivind_82 Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Du kan også la MySQL gjøre jobben slik f.eks.: DATE_FORMAT(invoice_paid, '%d/%m/%Y') AS invoice_paid i en SELECT selvsagt. http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/dat...-functions.html
Even. Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Skrevet 4. mai 2006 Prøvde den i samme spørring som i koden over. Fikk opp sånn "mysql_fetch_array is not a valid...". Hvor skal jeg sette den i koden? Så at datoene var lagret helt fint i mysql, så tror det er måten jeg henter dem ut på som jeg ikke får til. Får helt sprø datoer med date()
eivind_82 Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Erstattet du invoice_paid med navnet på din kolonne? (2 plasser det skal erstattes)
Even. Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Skrevet 4. mai 2006 Ja, men er litt usikker på hvor jeg skal skrive det i SELECT. Etter WHERE id=$id ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå