Gå til innhold

Islamsk Råd: - Frp fører en skremselspropaganda


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115297

 

Dette er ikke et tema blant oss. Jeg har mange muslimske venner, snakker med mangee i moskeen og er aktiv i forskjellige muslimske foreninger. Jeg kan med sikkerhet si at ingen snakker om å innføre sharialover i Norge. Temaet eksisterer rett og slett ikke. Hvor har Frp fått denne ideen fra, spør talsmannen for Muslimsk Studentsamfunn (MSS) ved UiO, Awais Mushtaq, retorisk.

(..)

Ingen i Norge ønsker sharialover. Vi lever i et ikke-muslimsk land, hvor vi er en minoritetsgruppe, og er fullt klare over at vi må følge norske lover og regler. Derfor er det helt utenkelig å forestille oss muslimske lover i Norge, sier Usman Rana til VG Nett.

 

Hvis vi så tar en titt til våre naboland:

 

40% av britiske muslimer ønsker å innføre sharialovgivning i Storbrittania:

http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=259552006

Svenske muslimer ønsker å innføre særregler for muslimer (deler av kravene kommer fra shairalovgivning)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/04/28/464725.html

 

Skiller norske muslimer seg så mye fra muslimer i våre naboland eller er det bare noen som lyver så det renner av seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi lever i et ikke-muslimsk land, hvor vi er en minoritetsgruppe, og er fullt klare over at vi må følge norske lover og regler. Derfor er det helt utenkelig å forestille oss muslimske lover i Norge, sier Usman Rana til VG Nett.

6037353[/snapback]

Vel, NÅ gjør de det, men historien viser at så fort muslimer er i flertall et sted, endres samfunnet dramatisk. Det er selvsagt ingen som tror det skjer i morgen, men det er ikke utenkelig at det kan skje om 50-100 år. Det er ingen som kan spå om fremtiden. Hvis vi ønsker å opprettholde det samfunnet vi har pr idag, må vi foreta grep i innvandringspolitikken asap, slik Danmark har gjort.

 

Skiller norske muslimer seg så mye fra muslimer i våre naboland eller er det bare noen som lyver så det renner av seg?

Godt spørsmål.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er spørsmålet hvor mye makt muslimske autoriteter har til å påvirke resten av den muslimske befolkningen i landet.

 

Som jeg har sagt tidligere og i andre sammenhenger. Innvandringsraten (alle typer innvandring) må ikk være på et høyere nivå enn at vi klarer å integrere de som kommer skikkelig. Slik jeg ser det, så er tempoet for høyt i dag.

 

Sverige viser sterke negative tendenser (ref: Malmø) som vi (dvs. jeg) ikke ønsker å se i Norge.

Lenke til kommentar
Vel, NÅ gjør de det, men historien viser at så fort muslimer er i flertall et sted, endres samfunnet dramatisk. Det er selvsagt ingen som tror det skjer i morgen, men det er ikke utenkelig at det kan skje om 50-100 år.

 

Hvorfor tar ikke Frp og Per Sandberg dette opp slikt nå den tid kommer da?

Dette er uansett å spille på fremmedfrykt for alt det er verdt.

 

Støtter de andre partienes reaksjon på Sandberg fullstendig her.

Er det egentlig rart ingen partier ønsker å samarbeide med Frp? Med en gang de utgir seg for å virke en smule ansvarlig så skal de selvsagt dytte frem sine hatfulle holdninger og ødelegge for segselv og egen krediblitet. Atter engang. :roll:

 

S,

Lenke til kommentar
Vel, NÅ gjør de det, men historien viser at så fort muslimer er i flertall et sted, endres samfunnet dramatisk. Det er selvsagt ingen som tror det skjer i morgen, men det er ikke utenkelig at det kan skje om 50-100 år.

Hvorfor tar ikke Frp og Per Sandberg dette opp slikt nå den tid kommer da?

Dette er uansett å spille på fremmedfrykt for alt det er verdt.

Fordi da er det ikke noe man kan gjøre med saken...? Det skjønner du godt.

 

Støtter de andre partienes reaksjon på Sandberg fullstendig her.

Er det egentlig rart ingen partier ønsker å samarbeide med Frp?

6037891[/snapback]

Ja, virkeligheten kan være hard å svelge til tider.

Lenke til kommentar
Fordi da er det ikke noe man kan gjøre med saken...? Det skjønner du godt.

 

Hihi.. så vi må sette frem teorier som det ikke finnes noen indikasjoner på er sant, bare sånn i tilfelle muslimer om 50-100 liksom skal ta makten i Norge og lage sharialover i Norge?

Jeg regner med at du også skjønner at dette er svada og rent ut spill på fremmedfrykt.

Det er forsåvidt en ting når Frp tilhengere på forum gulper opp slikt, men når en av toppene i Frp selv står for slikt, så blir det bare tøvete.

Frp burde virkelig kaste ut Per Sandberg hvis de vil fremstå som noenlunde seriøs på innvandringspolitikken sin. Tror helt seriøst flere av Frp-tilhengerne på dette forumet hadde gjort 500 ganger så god jobb som det inkompetente trollet. La mannen få samme sjebne som Jan Simonsen, Vidar Kleppe og alle de andre rasistene Frp har kastet ut gjennom årene.

 

Støtter de andre partienes reaksjon på Sandberg fullstendig her. Er det egentlig rart ingen partier ønsker å samarbeide med Frp?

Ja, virkeligheten kan være hard å svelge til tider.

 

Helt klart, men så hold dere til innvandringspolitikk som faktisk skjer i virkeligheten da!

Å komme med teorier og propaganda om at Norge om 50-100 år vil få sharialover, burka som kleskode og Mullah Krekar som statsminister eller diktator vil bare få Frp sin innvandringspolitikk til å fremstå som rasistisk, fordomsfull og dum.

 

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar

Enten er Sandberg en dust (jeg syns), ellers så formulerte han seg noe tåpeligt.

Faktum er vel at mange ikke liker å få for mange muslimer til lands når vi ser problemer det skaper. Ikke kan vi printe muhammed tegninger, filmskapere blir drept på gata, folk som fremmer terrorisme og begår terrorisme ... etc etc.

Så jeg forstår folk som ikke liker utviklingen.

 

Mitt problem er at jeg ikke vet hva norske muslimer (og andre muslimer) egentlig mener, og syns om ting.

Jeg kan ikke se at de er organisert, annet enn at de er muslimer. Slik kan bin ladens stemme være like mye som norsk-muslim stemme ... for de er jo begge muslimer.

 

Går en predikant (liksomprest i en menighet) og sier noe rølp, så går jo få av oss og tror at resten av den norske kirke mener det samme.

Dette fordi vi skiller kirken og menigheten som to separate organisasjoner. Samme gjelder de enkelte kirkene.

Vi vet jo f.eks at kirken er delt på midten om homofili.

Mens muslimer desverre virker å fungere som en enhet. Når en muslim står på tv'en og sier at islam ikke godtar vold, så gir ikke det kredibilitet for resten når 10 andre begår vold.

 

På en annen side så er jeg heller ikke så interessert i å putte en mic opp i trynet på dem og BE dem fortelle oss nøyaktig sitt ståpunkt i div ting. Det vil egentlig bare virke mot sin hensikt om de må forsvare seg og sitt i tid og utide for ting de egentlig ikke har noe med.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
Hvis vi skulle få ett muslimsk flertall i landet så er vel sharialover ett resultat av demokrati. Flertallsprinsippet kommer inn her og det kan jo også finnes Norske muslimer og ikke bare mørke skjeggete skumle menn fra midtøsten.

6039091[/snapback]

 

Er målet demokrati for enhver pris, eller er målet mest mulig frihet og selvråderett for enkeltmennesket? Demokrati er bare et middel for å oppnå et godt samfunn, men det er slett ingen garanti for det.

Lenke til kommentar
Helt klart, men så hold dere til innvandringspolitikk som faktisk skjer i virkeligheten da!

Og hva er det som faktisk skjer i virkeligheten, da? Jo, antall muslimer i Norge vokser raskere enn ikke-muslimer.

 

Å komme med teorier og propaganda om at Norge om 50-100 år vil få sharialover, burka som kleskode og Mullah Krekar som statsminister eller diktator vil bare få Frp sin innvandringspolitikk til å fremstå som rasistisk, fordomsfull og dum.

6038270[/snapback]

På sammen måte som miljøvernerne bør holde kjeft til sydpolen er smeltet og vannet klasker om ørene på dem? På samme måte som hvalfangstmotstanderne ikke har noe de skulle ha sagt før etter at alle hvalene er drept? Eller som at det er helt meningsløst å forske på alternative energikilder før den dagen siste dråpe med olje svies av? ... Skal man påvirke fremtiden, må man starte i dag.

Lenke til kommentar
Fordi da er det ikke noe man kan gjøre med saken...? Det skjønner du godt.

 

Hihi.. så vi må sette frem teorier som det ikke finnes noen indikasjoner på er sant, bare sånn i tilfelle muslimer om 50-100 liksom skal ta makten i Norge og lage sharialover i Norge?

6038270[/snapback]

Hihi, ja det er viktig å forsøke å forutse en negativ utvikling før den kommer. I ettertid kan man ikke gjøre noe.

 

Jeg regner med at du også skjønner at dette er svada og rent ut spill på fremmedfrykt.

6038270[/snapback]

Hva gjør deg så skråsikker på at du har rett? Har du fulgt med på utviklingen i andre land?

 

 

Helt klart, men så hold dere til innvandringspolitikk som faktisk skjer i virkeligheten da!

Å komme med teorier og propaganda om at Norge om 50-100 år vil få sharialover, burka som kleskode og Mullah Krekar som statsminister eller diktator vil bare få Frp sin innvandringspolitikk til å fremstå som rasistisk, fordomsfull og dum.

6038270[/snapback]

Hvorfor skal "sånne som deg" alltid dikte opp masse ekstra sprøyt (stråmenn) som ingen har sagt? Hvis Sandberg er så ille som du skal ha det til, så må det vel for f..n gå an å argumentere mot hva Sandberg faktisk sier?

 

Eller er kanskje saken den at Sandberg ikke er så ille, og at du derfor må dikte opp litt ekstra for å forsvare din negative holdning?

Lenke til kommentar
Helt klart, men så hold dere til innvandringspolitikk som faktisk skjer i virkeligheten da!

Og hva er det som faktisk skjer i virkeligheten, da? Jo, antall muslimer i Norge vokser raskere enn ikke-muslimer.

 

 

Hva er så farlig med det?

6039328[/snapback]

 

Det spørs hva slags muslimer det er snakk om. Det er milevis forskjell mellom Shahzad Rana og Mullah Krekar.

Lenke til kommentar

Den generasjonen som lever nå er død om 50 år. Dette er da de mest troende muslimer.

 

Ungdom for eksempel, er vant til Norge, og selv om vi sier vi er muslimer, gjør vi andre ting som alle andre nordmenn, selv om vi er troende muslimer.

Litt dårlig forklart, men med andre ord, religion blant den unge og nye generasjonen holder på å dø ut.

Lenke til kommentar
Hihi, ja det er viktig å forsøke å forutse en negativ utvikling før den kommer. I ettertid kan man ikke gjøre noe.

 

Altså seriøst, selv om man holder med Frp trenger man ikke holde med hver eneste rasistiske lille ting de driver med. Poenget her er at Sandberg ikke har noen indikasjoner for det han snakker om. Det er rent spill på fremmedfrykt. Mener du seriøst at du tror vi skal få sharialover i Norge, JBlack? Sånn helt egentlig?

 

Jeg regner med at du også skjønner at dette er svada og rent ut spill på fremmedfrykt.

Hva gjør deg så skråsikker på at du har rett? Har du fulgt med på utviklingen i andre land?

 

Ja, jeg har fulgt med svært godt.

Flere og flere land i midtøsten tar avstand fra islamsk fundamentalisme.

Støtten til selvmordsbombing synker betraktelig. Flere og flere støtter idéen om demokrati.

Bin Laden og Al Qaeda mister mer og mer sin oppslutning i muslimske land.

 

Kilde A

Kilde B

 

Jeg snakker altså ikke om innvandringspolitikk i segselv her. Frp har hatt gode argumenter tidligere. Det er jo flott. Men når de begynner å spille på fremmedfrykt er det bare patetisk, og de fleste som ikke er blinde-tilhengere-av-Frp-uansett-hva er enige i dette. Ingen har snakket om sharialover i Norge. Det er kun pjatt Sandberg gjør for å gjøre folk enda mer fordomsfull til muslimer, fordi han vet Frp vil tjene stemmer på det.

Hvis ting er så ille med innvandrere så må det da gå an å peke på ting som faktisk skjer i nåtiden? Ikke komme med selvlagde og fiktive rasistiske fremtidsdystopier.

 

Dere må da ha en grense dere også for hva Frp bare kan spyle ut?

Hva om Carl I Hagen foreslo å bygge konsentrasjonsleirer rundt om i Europa for kriminelle innvandrere og muslimer? Er alt bare flott og fornuftig så lenge Frp foreslår det?

 

Hvorfor skal "sånne som deg" alltid dikte opp masse ekstra sprøyt (stråmenn) som ingen har sagt? Hvis Sandberg er så ille som du skal ha det til, så må det vel for f..n gå an å argumentere mot hva Sandberg faktisk sier?

 

Stråmenn?

Nå sa jeg ikke at Sandberg sa alt dette på ordentlig, og det vet du jo. Jeg ga eksempler på hva som er å spille på fremmedfrykt, og slikt har Frp holdt på i mange år nå.

 

Vel, det spiller igrunn ingen rolle hva du og de andre Frpistene på siden synes sånn rent politisk.

Det utsagnet var kanskje akkurat den siste spikeren i kisten som ødela alle sjansene for Frp i å samarbeide med andre partier under regjering i 2009. Grattis! Skål og sjampis!

(Det kan dere forresten takke hypertullingen Per Sandberg for, og ikke 'sånne som meg'.)

 

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar
Vil ikke muslimer ha muslimske lover da (sharia)? Hvis ikke, hvorfor er de muslimer? Hvis de likevel vil ha dem, hva har Sandberg sagt som er galt?

6040300[/snapback]

 

Alle er ikke like. Sharialovene kommer av fundamentalistene innenfor Islam, noe det heldigvis er få av, dog de klarer å gjøre mye ute av seg.

Lenke til kommentar
Hvordan kan man kalle seg muslim hvis man ikke ønsker at staten skal styres etter muslimske lover og regler?

6040387[/snapback]

 

Fordi man tror på Allah, følger muslimske skikker og kultur. Det er alt for trangsynt å tro at alle muslimer må godta og støtte all verdens tolkninger av koranen. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Hvordan kan man kalle seg muslim hvis man ikke ønsker at staten skal styres etter muslimske lover og regler?

6040387[/snapback]

 

Fordi man tror på Allah, følger muslimske skikker og kultur. Det er alt for trangsynt å tro at alle muslimer må godta og støtte all verdens tolkninger av koranen. Rett og slett.

6040441[/snapback]

 

Men hvorfor er det slik at alle de muslimene som skriker høyest både godtar, støtter og ØNSKER at alle verdens tolkninger av koranen skal være grunnlag for lover og regler og at Koranen skal være det viktigste styringsverktøyet for en rett-troende regjering? Jeg kan ikke huske en muslim som har sagt noe annet en dette, bortsett fra når hans religion har vært under press på grunn av kontroverser med vestlige religioner, tradisjoner eller kulturer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...