Gå til innhold

GF3Ti200 | GF4 MX420 | FDX8500 - Hvilket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei,

 

Hvis du spiller en del, og ønsker å kjøre de nyeste spillene i en noen lunde grei oppløsning (1024*768). Vil gf3ti200 og atiFDX8500 være greie nok til en rimelig pris. GF4MX420 må du holde deg lang unna. Denne serien av gf4 er altfor dårlig. Teknologien her, er på GF2-nivå (det finnes flere tester om dette som vil backe meg opp på dette).

 

Ser at på komplett ligger gf3ti200 og atifdx8500 (som er det samme som 8500LE, en nedklokket versjon av 8500, som igjen er et like bra kort som gf3ti500 og gf4ti4200 - sistnevnte er litt bedre), på omtrent samme prisnivå,fdx er litt billigere. Derfor hvis du har bestemt deg for en av de du har nevnt, ville jeg ha kjøpt atifdx8500. Ati er idag veldig bra på spill. nVidia er litt flinkere når det gjelder drivere.

 

Selv hadde jeg lagt i et par hundrelapper og kjøpt gf4ti4200 (koster 1400 på komplett). Dette kortet er MYE bedre enn de du har nevnt.

 

Vel håper dette hjalp litt...

Lenke til kommentar

I den prisklassen du nevner ville jeg fjernet Geforce4 MX og satt inn Radeon 9000, sånn at den prioriterte rekkefølgen blir:

 

Radeon 8500LE

Radeon 9000

Geforce3 TI 200

 

Alle disse kortene er DX8.1 kompatible (bortsett fra GF3 som støtter DX8.0) Geforce4 MX-serien støtter ikke det, så de må du bare glemme. Personlig ville jeg gått for et 9000-kort om jeg skulle kjøpe skjermkort nå. (Jeg satt det på 2.plass siden jeg vet mange mener 8500LE-kortet yter bedre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...