Gå til innhold

Dell Precision M90 i hus - endelig:)


Anbefalte innlegg

Jeg har en Fujitsu-Siemens AMILO 1840W, bruker den i jobben min som utvikler. Den er helt grei på spill med sin ATI Radeon Mobility 9600, spiller kun WOW allikevel, og det krever ikke så mye. Men den støyer som en støvesuger og blir varm som en panelovn! I tillegg veier den ganske så mye, ikke minst pga sin digre, eksterne strømadapter med egen vifte(!). Kan du si noe om hvordan M90 er i forhold til:

 

- Viftestøy

- Varme

- Mobilitet

 

I tillegg har jeg vært borte i at flere Dell-modeller, pga sin høye oppløsning på skjermene, tuller det til med fonter i IE etc. Samme problemet med denne modellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

M90 kvalifiserer vel heller som slepbar, enn bærbar. Så på mobilitetskalaen havner den vel på rullatornivå.

 

Synes ikke det er viftestøy å snakke om, selv når den yter hva den er god for. Varm blir denne også.

 

Størmforsyningen til M90 er også av det voksne slaget. Diger klump. Jeg kan ta ett bilde av den om det er interesse for no slikt.

 

Har ikke opplevd no tull med fonter, uten at det utelukker problemet som beskrives.

 

-Wes

Lenke til kommentar
I tillegg har jeg vært borte i at flere Dell-modeller, pga sin høye oppløsning på skjermene, tuller det til med fonter i IE etc. Samme problemet med denne modellen?

6045420[/snapback]

 

Dette skyldes endring av DPI; det har ingenting med Dell å gjøre - det er kun en WinXP-ting. Om du velger en høyere DPI [tror jeg] vil fontene bli rendret større.

I praksis får du da en 1920x1200 skjerm til å se ut som en 1024x768.

For noen kan vel dette være praktisk på en 17" skjerm. Dells 22" har også den samme oppløsningen, og det blir lettere å se på vanlig DPI da.

 

Personlig foretrekker jeg at alt er knøttlite og at jeg kan se tonnevis av tekst.

Lenke til kommentar
Vanskelig å gjøre en direkte sammenligning på bakgrunn av dette, men det kan da indikere at quadrokortet er betydelig dårligere på spill enn geforce 7900gtx.
Hvis man ikke så alt for ofte trenger de profesjonelle egenskapene man får med Quadro, så kan man alltids bruke Rivatuner til å identifisere kortet som et 7900 og installere driverene på nytt. Da får Quadro-kortene samme spillytelse som et tilsvarende 'forbrukerkort' på samme klokkehastighet.
Lenke til kommentar

Hemningsløst rappet herfra: http://cohoca.superforos.com/viewtopic.php?p=367#367

 

Doom 3 på en M90 med T2400, 1gig ram og med maks detaljer under test:

 

Command line: Doom3.exe +set logFile 1 +set com_showFPS 1 +set timescale 7 +set r_mode <res> +playdemo demo1 +wait 1000 +timedemoquit demo1

640x480 not selected.

800x600 not selected.

1024x768 not selected.

1280x1024 101.1 fps

1600x1200 89.7 fps

 

Dette må vel være til å leve med?

 

- Wes

Lenke til kommentar
Bra. Vurderer m90, men ønsker et kraftigere skjermkort som Dell selger kun i USA pr idag . Fortell litt om batteritid, og ytelsetest..

 

Tror ikke det der er riktig. M90 i Norge har akkurat de samme valgmuligheter i forhold til skjermkort som M90 i USA.

6033610[/snapback]

 

Det var Quadro FX 2500M jeg var ute etter. Ser det leveres i Norge nå ja. Når jeg tittet under lanseringen av m90 var ikke det et alternativ på de europeiske sidene. Nå er det bare å bestillebestillebestille.

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått Sony Ericcson k700i til å fungere som fjernkontroll med denne maskinen? Jeg får til å overføre filer, men når det gjelder å styre mediaplayer, bruke mobilene som mus, desktop eller presenter, det får jeg ikke til. Det fungerer fint from the box på mac i OSX.

 

Nå skal det sies at jeg har en dell inspiron 630m. Men bluetoothkortet er det samme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hopper inn litt sent på denne tråden:

 

Vurderer nå sterkt M90 istedenfor XPS M1710, mest med tanke på å kunne spare noen kroner. Bruksområde er stort sett spill. (WoW, Oblivion, Spellforce 2, HoMM V osv. Noe Doom 3 / Far Cry.)

 

Er det noen som har funnet tester hvor disse to er satt direkte opp mot hverandre? Finner stort sett bare XPS-tester.

 

Wes, har du hatt mulighet til å kjøre noen spilltester på din M90?

 

Edit:

 

Fortsatt ingen problemer med varmeutvikling ved bruk over lengre tid? Har en gammel Inspiron selv fra tidligere, den bråker som et pukkverk og formelig nesten gløder til tider ;)

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...