Gå til innhold

Spill som er for kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
metal gear spill har en tendens til å være litt korte, men der er det er jo snakk om kvalitet over kvantitet

6569074[/snapback]

 

Der har vi ett av problemene.

jeg mistenker dagens spillindustri for å være mer en grafikkhore enn entertainer.

man må klare å balansere nytelse for øyet med nytelsen av å sitte dag inn å dag ut med samme spill og enda ikke føle at man har opplevd alt som er på spillet.

dvs spill som er korte, repeterende og uninteressange blir for dårlige.

 

Heroes of Might And Magic hadde jeg gledet meg til så sinnsykt!

så ble det utsatt så da tenkte jeg ok greit det viss det var masse feil så da blir vel spillet kongebra og en smule mer perfektsjonert når det kommer ut.

 

vel knappe 10 custom game baner og en del mer campaign baner.

det er ikke mye underholdning det når man har spillt noen av banene en 2 sifret gang vær.....

 

så til alle de som vurdere kjøp av Hmm 5 vent til neste måned eventuelt den etter der igjen eller for å være helt presis når dem har fått utviklet ferdig Map Editor, slik at folk kan lage mer baner osv.

 

Men for min del så hadde jeg seriøst håpet at UBI hadde kommet med fler baner medfølgende på spillet fordi jeg får ikke samme følelse av å spille en bane en amatør\semipro Map editor har lagd i forhold til utviklerne av spillet:/

 

Derfor vil jeg bare foreløpig føre Hmm 5 i Listen over Korte Spill.....

Lenke til kommentar

På noen måter er jeg GLAD for at spill generelt tar kortere tid å runne enn før. Når man har fulltidsjobb, kjæreste, andre hobbyer og kanskje barn etterhvert er det ikke like greit å sette av tid til et laaaangt spill. Selvsagt er det mulig å bare strekke det ut over lang tid, men da har iallfall jeg en tendens til å miste tråden og interessen, evt bli distrahert av et nytt shiny spill. ;)

 

Derfor er det litt deilig å kunne sette tenna i en spillopplevelse man vet er overkommelig i lengde men til gjengjeld tvers gjennom solid historiefortelling og gameplay.. som f.eks Max Payne 2.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Ville sagt de fleste spill er for korte jeg, av de jeg har runna mer eller mindre nylig, svært mange spill som tar 2-3 dager og runde hvis man setter seg ned og spiller en del, Commandos strike force og Gun, for og sette et par eksempler. Stort sett alle nye spill runnes på noen få dager :no:

 

Skulle vært flere spill, som final fantasy VII som holdt ut hele 9 dager :D. GTA san andreas var også et langt spill, jeg brukte 2 uker på og runne det og da hadde jeg ikke tatt alle side missions som det gikk an og fullføre

Endret av Matmoms
Lenke til kommentar
Drømmefall. Joa, det er langt, men hadde håpt på noe ala Den Lengste Reisen.

 

Ellers er jo Max Payne-spillene veldig korte også.

6034560[/snapback]

 

:dontgetit:

 

De var akuratt lange nok. Historien ble fortalt på en så genial måte, alt passet sammen perfekt. Å gjøre spillet lengre ville bare dradd det ut.

 

Korte? Ja kanskje.

For korte? Aldri.

 

 

 

Hvertfall min mening da..

Lenke til kommentar
The legend of Zelda: The wind waker :p

Alt for kort og bossene var alt for enkle... Det er et utrolig bra spill som bare plutselig var slutt :(

Gleder meg til The twilight princess... :p

6034504[/snapback]

I forhold til andre spill er dette spillet langt.

6039208[/snapback]

 

Jepp :) Har sett flere som prøver å få windwaker til å virke kortere enn det egentlig er. Men samtidig så er denne tråden i "PC" seksjonen.

Lenke til kommentar

Resident evil spillene pleier å være for korte ( 4-6 timer max) men de har jo gjennspillingsverdi da du kan låse opp nye brett,våpen og karakterer så kanskje det ikke teller?

 

Tilleggspakke som var for kort :HL2 episode one

 

Etter ca 3 timers spilling var det over

- jeg brukte faktisk 10 ganger lengre tid på å laste det ned :no:

 

 

At spill er for korte er ikke noe nytt fenomen.

Mange av de eldre adventure spillene som: Simon the sorcerer :love: ,Beneath a steel sky og Universe spillte jeg gjennom samme dag som jeg fikk dem .

 

Gøyale spill men altfor korte :hrm:

 

Utvikling av spill i dag koster dog mye mere enn det gjorde før samtidig har fokus på grafikk og fysikk blitt større .

Det er derfor viktig for utvikler å få spillet ut før grafikk og fysikkmotor blir avlegs og de taper salg i forhold til et spill med nyere grafikk og fysikk motor.

 

(Korte spill = kort utviklingstid? = kort vei til banken?) :hmm:

 

 

-litt off topic kanskje men jeg tror det er noe av kjernen i problemet

Endret av Bennykill
Lenke til kommentar

Tilleggspakke som var for kort :HL2 episode one

 

6571464[/snapback]

 

Selvsagt var Episode One kort, det var jo episodebasert! Er nesten forventet at et episodebasert spill skal være kort. Det er derfor jeg holder meg langt unna slike spill ettersom alle er relativt korte, og når du har spilt dem er det som om du har spilt et kvart spill som du må vente på ubestemt tid for å spille resten av. Det var vel en eller annen spillutvikler sa det samme. Husker ikke hvem det var for øyeblikket...

Lenke til kommentar

Jeg er overlykkelig over at Valve gjorde HL2 episodebasert. Istedetfor å vente i en halv evighet på et eventuelt HL3-spill får vi det i doser på 5-6 timer spill av gangen. Selvfølgelig gjør Valve det for å tjene penger, men det hindrer ikke meg i å elske det.

Lenke til kommentar

Jeg tror det første spillet som gjør episode-basert innhold riktig blir Sam n Max, iallfall hvis de gjennomfører det de sier de skal gjøre - dvs:

 

- Slipp en episode hver eneste mnd (dog med bare noen få timers innhold pr episode)

- Slipp en filmsekvens midt mellom hver release, for å føre storyen videre og holde deg interessert.

 

Kan bli bra...

Lenke til kommentar

Når jeg runda FFX første gangen, så brukte jeg vel 150 timer på å få tak i absolutt alle våpner osv.. og etter da lange 150 timer så var det bare "WTF!?Over?:<". :ermm:

 

Nå om dagen så kommer det bare drittspill som Gun osv som varer i 10-15 timer.. nei, jeg skal ikke røre et ps2 spill igjen før FFXII kommer.

 

Amen. (Jeg forventer at alle Final Fantasy fans sier det samme, hvis ikke så skam dere)

Lenke til kommentar

Vel det er litt rart og tenke på men viss man kikker på feks Strategispill\uansett så ser man fort at det er slike spill man kan holde på i timevis\ukevis med før man egentli begynne å vurdere å legge den på hvileboksen.

 

Civilizationserien

HMMserien(utenom HMM 5 pga manglende Map Editor! fyfy UBI!)

Warcraftserien

 

Det er vel fordi man nesten aldri opplever det samme ''brettet'' men i det minste aldri oppleve de samme slagene mot den samme fienden hele tiden.

det er alltids noe nytt på en ny bane eller en ny fiende som har satt seg annerledes strategisk osv...

 

Man kan også si at MMORPG spillene er også lange.

For samme grunn som oventil.

Eks:

WOW

EQ 2

Guild osv

 

Men derimot Actionspill så er det de samme banene og de samme fiendene på de samme plassene:/

forutn Online fps

Eks:

CS

Rainbow Six osv

 

tenk om de kunne ha fått ordnet Random map på spill som feks

Gun, Fable osv..

Eller i det minste og kanskje mye lettere forhåndsgenerete maps slik at man i det minste får variert de spillene man kjenner bedre enn din egen kjerste liksom

 

NB : Trøtthet mikset med Røde hunder ekke noe bra kombo når du ska skrive ett seriøst innlegg eller i det minste prøve;)

 

NB : vet Røde Hunder er barnesykdom men har aldri hatt den som barn så det så!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...