Stigma Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Hei godtfolk Jeg har i det siste fått et sånn sug etter å spille en god gammel type space-sim. Du vet... slik som Wingcommander serien, Freespace eller Freelancer. Evt. noe som homeworld, men jeg tror den er ganske uten like desverre. Uansett... Jeg håper jeg har gått glipp av noen perler der ute, så jeg ønsker velkommen alle froslag til gode spill innen denne sjangeren. Gjerne litt eldre spill også, så lenge vi ikke går tilbake til DOS-dagene ~_^ Håper på mange gode forslag =) -Stigma
Smirnoff Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Satt og spilte litt Nexus - The Jupiter Incident i høst, litt tøff space-sim. Les mer her: http://pc.gamezone.com/gzreviews/r24844.htm
Stigma Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Skrevet 2. mai 2006 Ok, kult. ser bra ut, og dette har jeg tydeligvis gått helt glipp av =) Flere perler folkens! =) -Stigma
Mr.Garibaldi Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 I've Found Her er et ganske morsomt rom-spill synes jeg, ikke det at jeg har kommet noe langt. Satt i Babylon 5 universet, og dermed ser dere hvorfor jeg liker det , du spiller en pilot som må utføre forskjellige handlinger. Du kan jo ta en titt og se om du liker det, siden spillet er gratis!
KongRudi Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Hei godtfolk Jeg har i det siste fått et sånn sug etter å spille en god gammel type space-sim. Du vet... slik som Wingcommander serien, Freespace eller Freelancer. Evt. noe som homeworld, men jeg tror den er ganske uten like desverre. Uansett... Jeg håper jeg har gått glipp av noen perler der ute, så jeg ønsker velkommen alle froslag til gode spill innen denne sjangeren. Gjerne litt eldre spill også, så lenge vi ikke går tilbake til DOS-dagene ~_^ Håper på mange gode forslag =) -Stigma 6027020[/snapback] Jeg likte også Wing Commander serien veldig godt.. Rom-spill generellt tiltaler en science fiction fan som meg. Glem Freelancer eller Homeworld, spillet du trenger heter X3. X-serien er fantastisk, du kan sitte i mange månder å leke deg med rom-imperiumet ditt. Ta en kikk på X3 (http://www.egosoft.com/).. Hvis maskinen din ikke er god nok for X3, så heter det nestbeste romspillet X2, ett veldig bra alternativ dersom du har svakere maskin. Men styringen av romskipene er mye dårligere der (flittig av og på-slåing av autopilot under kriging ble min løsning).. Det tar en liten stund i å sette seg inn i X-spillene dog, det er litt vanskelig.. Men du kan gjøre nesten hva du vil i dem.. Vil du være pirat, kan du være det, slavehandel, smugling, vanlig handel, Politi, Taxi, fabrikk-mogul, eller best av alt en diger kombinasjon, her kan du gjøre alt. Du kan svisje rundt i ett lite romskip, og gjøre småoppdrag, og etter ett par månders spilling kan du kjøre enorme carrier-skip, som er store nok til å inneholde hundrevis av slike små romskip som du starter med, for så å slippe dem løs på ett romsystem, du kan bygge fabrikker, romskip som går mellom dem og handler, etc.. Dette er MYE bedre enn Freelancer, historien er ikke allverden, men det er åpen ending, og mulig å fortsette etter du har spillt igjennom spillet, du kan også hoppe utav historien når som helst, og bygge på imperiumet ditt, for så å kontakte personen som skal til for å fortsette hovedhistorien senere.. Demoen kan du laste ned her: http://gamer.no/demo/pc/x3_reunion/24226 Omtale på X3 finner du her: http://gamer.no/omtale/pc/x3_reunion/22645 Egosoft hjelper også kundene sine, dersom du spør etter noe på forumet så får du svar av utviklerene dersom du ikke får hjelp av spilleren først. Eneste negative med spillet er at ingen andre spill vil holde samme standard.. Folk snakker så mye om frihet på Oblivion, men den kan ikke måle seg med dette spillet. -- Space Rangers 2 er også litt kuult.. Ikke i samme klasse som X-spillene, eller Freelancer som trade/space-sim, dette er mere strategi/arcade, med hjernenøtter.. Ett annerledes romspill, absolutt verdt å teste.
inflamer Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Anbefaler deg å sjekke ut MMO'en Eve Online, finner neppe bedre space-spill enn det
Jørgen Sørheim Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Freespace 1+2, de tåler absolutt å bli spilt på nytt.
Stomperud Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Siden de var også snakk om noe eldre spill. Aner ikke om de er å få lenger.. Starlancer Tacyon: The Fringe (Bruce Cambell er stemmen till hovedpersonen, Hmm tror jeg må ta fremm denne igjen) Independence War 1 og 2 (muligens noen stavefeil her?) Ellers kan jeg som andre har nevnt her anbefale X2 og 3. men de er litt mere for spessielt interreserte. Endret 4. mai 2006 av Stomperud
Kheperu Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Satt og spilte litt Nexus - The Jupiter Incident i høst, litt tøff space-sim. Les mer her: http://pc.gamezone.com/gzreviews/r24844.htm 6027917[/snapback] Usedvanlig fett spill! Sjeldent bra stemning og spillbarhet.
cErfik Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 husker jeg satt med freelancer ganske lenge, men det er vel ikke akkurat space sim eller? Men x2 er eneste jeg har spilt av den trilogien og var mektig imponert så 3eren er vel ikke og forakte...
bleidd Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Frontier: Elite II. Gratis å prøve i 30 dager, deretter £5 (shareware). Om spillet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå