Gå til innhold

HP Pavilion dv5054EA/dv5158eu. Beste kjøp-8500kr.


Anbefalte innlegg

HP har kommet med en ny oppgradert modell av bestselgeren HP Pavilion dv5054EA. HP Pavilion dv5054EA fikk terningkast 5 i Dinside.no store bærbare test av "folkemodeller" til mellom 8000 og 9000kr.

 

Nå har HP kommet men en ny modell, nemlig dv5158eu. Denne har blant annet oppgradert CPU fra ML32 til ML34 og i tillegg har den nå fått Bluetooth. Prisen er på akseptable 8750, og dette er i mine øyne den perfekte maskin for dem som vil ha noe stillegående og kraftig til video, musikk, bildebehandling og multimedia - endel spill kan vel også spilles med skjermkortet ATI RADEON XPRESS 200 M IGP grafikk med 128 MB dedikert skjermminne.

Fulle specs:

CPU : AMD Turion 64 Mobile prosessor ML-34 med PowerNow teknologi opptil 1600 mhz systembuss og 1 MB L2 cache

Skjerm : 15,4” WXGA High Definition Brightview Widescreen 1200x800

Minne : 1024 MB DDR 333 Mhz (2 x 512 MB)

Harddisk : 80 GB EIDE-harddisk, ATA 100 4200 rpm

Chip-set : AMD Turion chip-set

Grafikk : ATI RADEON XPRESS 200 M IGP grafikk med 128 MB dedikert skjermminne

Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag)

Lydkort : 3D Sound Baster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere.

Batteri : 6 cellers litiumionbatteri (li-lon) (65 W vekselstrømsadapter)

Kortplasser : Ett ExpressCard /54-spor (Støtter også expressCard/34), Kortleser for de fleste formater.

Eksterne porter : VGA, 3 USB 2.0 porter, IEEE 1394, RJ 45 ethernet, S-video TV utgang, IR, 1 hodetelefonutgang m/SPDIF digital lyd, mikrofoninngang, kabeldockingkontakt.

Modem : Ja

Nettverkskort : 10/100 LAN integrert, 802.11 b/g WLAN og Bluetooth

Tastatur : 101 tasters kompatibelt tastatur

Vekt : 2,95 kg

Operativsystem : Microsoft XP Home Edition

Programvare : Works 8.0, Internet explorer 6.0, Outlook express, Adobe reader 6.0, WinDVD 5.0, Sonic™ Digital MediaPlus 7.0, Sonic™ RecordNow, Sonic™ MyDVD, Sonic™ Easy Archive, Sonic™ Express Labeler, Microsoft® Windows® Media Player 10, Apple iTunes, Apple QuickTime, HP Image Zone Plus.

Garanti : 1 år, innlevering til innsamlingspunkt, deler og arbeid. En 2-årig garantiutvidelse er tilgjengelig (HP Care Pack U4819A, U4819E)

Annet : HP Mobil Fjernkontroll for avspilling av DVD og MP3 uten å måtte boote windows. Norton Internet Security 60 dagers prøveversjon medfølger. Intern digital kortleser 6 in 1.

 

Jeg vil si at dette er noe av det beste man får for rundt 8500kr ? Da tenker jeg ikke å bruke pc'en til de mest tungdrevne spill.

Dinside test av den "gammle" modellen

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde heller kjøpt denne som helt klart har et MYE bedre skjermkort -raskere harddisk-rasker prosessor-bedre batteritid et klart føstevalg i denne prisklassen spør du meg.'

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128676

6021358[/snapback]

 

Ikke dum den der heller nei. Synes TUNDRA pc'ene har litt plastikk look og virker mindre solide. Den pc'en jeg skal ha må nemlig tåle å bli drasset litt rundt på. Samtidig er jeg ikke så sikker på om at en Sonoma 2.0 mhz er så mye raskere enn en AMD Turion 64 Mobile prosessor ML-34 med PowerNow teknologi ? Men mulig jeg tar feil der, hvor mye L2 cache er det på Sonomaen ?

Lenke til kommentar
Jeg hadde heller kjøpt denne som helt klart har et MYE bedre skjermkort -raskere harddisk-rasker prosessor-bedre batteritid et klart føstevalg i denne prisklassen spør du meg.'

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128676

6021358[/snapback]

 

Ikke dum den der heller nei. Synes TUNDRA pc'ene har litt plastikk look og virker mindre solide. Den pc'en jeg skal ha må nemlig tåle å bli drasset litt rundt på. Samtidig er jeg ikke så sikker på om at en Sonoma 2.0 mhz er så mye raskere enn en AMD Turion 64 Mobile prosessor ML-34 med PowerNow teknologi ? Men mulig jeg tar feil der, hvor mye L2 cache er det på Sonomaen ?

6021388[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...