Gå til innhold

Holder dette til en HTPC?


Anbefalte innlegg

Intel Celeron 1Ghz @ 1,12Ghz

Apacer 256 Mb Ram

MSI MS 6368

40 GB HDD

+ PSU

 

Disse komponentene er fra en gammel pc. Har lyst til å bygge min egen HTPC som skal kobles til en tv med oppløsning 640x480. Den skal brukes til internett, msn, tv, film og musikk.

 

I tilleg kommer jeg til å kjøpe et low-profile tv-kort og et low-profile trådløst nettverkskort. Det blir vel sikkert en slime-line dvd-brenner/spiller også.

 

Hvis det finnes noen media player OS/progs allà MS MCE som er gratis som mitt system takler så gjerne legg til en link til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme det om det er linux, bare alle programmer som jeg trenger fungerer så er jeg fornøyd. Nå kommer det jo en ny linux snart, HELT gratis hjem i postkassa. Skla bestille 50stk ass.

 

EDIT: njaa...så litt på det myth-greiene og jeg ble ikke helt overbevist. Så uts om det bare var tv, film og musikk som fungerte, ikke internett og msn noe som er viktig for meg.

Endret av St.Matias
Lenke til kommentar
Samme det om det er linux, bare alle programmer som jeg trenger fungerer så er jeg fornøyd. Nå kommer det jo en ny linux snart, HELT gratis hjem i postkassa. Skla bestille 50stk ass.

 

EDIT: njaa...så litt på det myth-greiene og jeg ble ikke helt overbevist. Så uts om det bare var tv, film og musikk som fungerte, ikke internett og msn noe som er viktig for meg.

6016604[/snapback]

Men med Linuxen kan du bruke som vanlig utenom dette programmet, altså du kan se på nettsider, chatte osv. uten problemer. Det er bare å minimére eller avslutte programmet det vel?
Lenke til kommentar
XP kan du bruke, men den har ikke slå gode opptaksmuligheter.

6017846[/snapback]

 

Hva?

 

WinMCE = XP + Royal Skin + MediaCenter-programmet

 

Du kan fint bruke XP, sammen med et annet MediaCenter program som Media Portal. Det er gratis, last ned og prøv.

Lenke til kommentar

Allrigth... jaja, skal prøve å lage en liknende Alumini, hvis dere har sett worklogen. Men starter ikke før etter eksamen.

 

EDIT: Jeg skal da kjøre XP home, men så lurer jeg på hvilke andre programmer jeg trenger til en liten og billig media center pc.

 

Blir ihvertfall XP Home, Royale skin og CD Bremse. Er det andre programmer jeg burde ha?? Trenger tips

Endret av St.Matias
Lenke til kommentar

Denne tråden er feilpostet og passer bedre i "Hjelp jeg skal ha ny pc". Som det står øverst i dette forumet stenges feilpostene her konsekvent, for at man skal få postet i rett kategori.

 

Forøvrig er det egne retningslinjer for emnefelt i den rette kategorien - emnefeltet skal inneholde pris, bruk og annen info.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...