Gå til innhold

Inspirert av hva til å lage musikk?

DilliMusic

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan begynte du med å lage musikk?

jeg selv hadde en på msn lista mi som har vært Dj i 10 år. hørt mye bra fra han så ble litt inspiret av det. ordnet meg Ejay først så over til MAGIX. men ville LAGE MUSIKK SELV så ordnet meg reason.

og når jeg hører en sang som jeg syns er konge bra får jeg lyst til å slå på reason og lage noe bra selv.

hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg begynte på Amiga, ene og alene fordi jeg fikk høre at Paradoxx og alle disse demo-scene folka lagde musikken sin der. Så det var der jeg fikk inspirasjonen. Det er faktisk 13år siden nå :dontgetit:

Etter det har det bare gått hakk i hel, og det er alltid en bra melodi som gir meg inspirasjon. Har hentet mye triks fra andre artister opp igjennom, men egentlig ingenting som inspirerer meg sånn egentlig.

Bra fantasi er tingen! :love:

Endret av SkyMarshall
Skrevet (endret)

begynte for maange år siden med fasttracker 2. so gikk jeg over til fruityloops1, og har holdt meg til fl-studio siden. Er et metal hue, men lager mest trance,techno, ambient og drum`n bass. kan ikke spille gitar, så funker dårlig å lage metal med soft-synts. slayer2 er ikke akkurat bra nok.

Endret av mushi
Skrevet

Hvis du leker litt med ampsimulatorer, og for all del bruker flere gitarer samtidig kan du får Slayer til å trøkke så det ljomer i skauen. De innebygde ampene er ikke så utrolig bra, akkurat.

Begynte å spille tangenter da jeg var 14, da jeg fikk låne en synth av onkelen min. Satte på låter jeg likte og lyttet så intenst jeg kunne for å plukke låtene, noe som tok tid, men fikk utvilket gehøret på det.

De første innspillingene ble gjort i sequenceren på synthen, mest for å lagre ideer. Har vel en haug med floppyer med ideer liggende her. :p

Inspirasjon kommer fra det meste, det kan være en melodi i en helt annen sjanger enn det jeg driver med som inspirerer. En enkelt lyd kan ofte inspirere meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...