xanonymx Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Jeg har et gammel videokamera, så jeg lurte på om det går ann å koble det til pcen og overføre videoen? Utgangene på kamereaet er Video out og audio out (gul og hvit). Jeg har en kabel med blå, rød og grønn plug i ene enden og en "klomp" som passer i VGA porten i den andre enden. Kan jeg bruke den? Har ikke lyst til å test hvis jeg kan ødelegge noe. Jeg har også en kabel med gul plugg i ene enden og kan kobles til s-video i den andre enden. Trenger jeg noen programmer, hvilke? Først og fremst er det å få bilde inn på dataen, lyden kan jeg eventuelt ta inn på Line in.
Wizendraw Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Så vidt jeg vet må du ha et TV-kort for å få tatt opp analoge bildesignaler til digitalt format. TV-kort kan kjøpes de fleste steder der de selger datadeler, f.eks. Digital Impuls eller Netshop. De fåes som PCI-kort og sikkert også som eksterne USB-kort.
mr_trout Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Du trenger et TVkort som WizendraW sier. Vær oppmerksom på at det er en fordel å evt. kjøpe et kort som takler lyd-inn. Syncen på bilde og lyd, blir bedre da.
xanonymx Skrevet 29. april 2006 Forfatter Skrevet 29. april 2006 Vil det gå an å kjøpe en kabel med gul plug i ene enden og USB i den andre?
Wizendraw Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Nei, da USB er en digital kabel som sender nuller og enere, mens en gul plugg (composite) sender analoge impulser.
xanonymx Skrevet 30. april 2006 Forfatter Skrevet 30. april 2006 Oki. Hvordan er det med nye kameraer, må de også ha et eget tv kort eller kan de bare kobles inn en annen plass?
mr_trout Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Nye kameraer bruker stort sett firewire, som er en teknologi som ligner på usb. Så vidt jeg vet finnes det også noen kameraer som har støtte for usb 2.0. Nye kamera er nemlig digitale, og kommuniserer med 1-tall og nuller
RusHHouR Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Har gjort dette idag faktisk. Det du trenger er ett skjerm kort som er VIVO (video in/video out) eller ett tv kort. Jeg har ett skikkelig gammelt ATI allinawonder m/TV tuner og S-video og comp. inn. Fungere som en sjarm. Mitt tips er bruke s-video hvis både tv kort og kamera bruker dette. Problemet mitt er at de kassetene jeg har fått over på DVD er fra Mini VHS, og min video spiller støtter ikke S-video ut(ikke mange som gjør det) Programet jeg brukte heter Ulead ?? 8 som inneholder capture og dvd brenneing i samme proget, viktig da du kan capture/ta opp inn i riktig format for å brenne det ut igjen på DVD. håper det hjalp litt Rushy
xanonymx Skrevet 30. april 2006 Forfatter Skrevet 30. april 2006 Jeg har skjermkortet, Sapphire Radeon 9600 Atlantis. Går det an å laste ned noen drivere som gjør at du kan ta inn signaler på s-video kontakten i steden for å gi signaler?
BeFs Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Nei det vil ikke gå å bare installere en ny driver. Det er forskjellige brikker i kortet som tar opp signaler og som sender. Det blir som å få radioen til å sende signaler istedenfor å motta (bare motsatt selvfølgelig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå