Gå til innhold

Er gratis antivirus-program nok?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal finne meg et antivirus-program som tar det som er og er lett å bruke.

 

Så var det om jeg skal gå for et gratis et eller bare betale litt spenn for et ....

 

er det nok med et gratis?

 

eller er det lurest å kjøpe et?

 

hviket bør jeg bruke?

 

mvh Marius ;)

Endret av Marius12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale AVG fra Grisoft. Har fått flere priser for bra program, er raske på oppdateringer av virus-lista og tar ikke mye ressurser.

 

Ved siden av vil jeg anbefale at du får deg en brannmur som feks Zonealarm, ett antispyware-program som feks AdAware eller Spybots, samt ett par realtime protection antispyware-blokkere som feks Spywareblaster.

 

Alt dette finner du under freeware-seksjonen på snapfiles.com.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale AVG fra Grisoft. Har fått flere priser for bra program, er raske på oppdateringer av virus-lista og tar ikke mye ressurser.

 

Ved siden av vil jeg anbefale at du får deg en brannmur som feks Zonealarm, ett antispyware-program som feks AdAware eller Spybots, samt ett par realtime protection antispyware-blokkere som feks Spywareblaster.

 

Alt dette finner du under freeware-seksjonen på snapfiles.com.

6008274[/snapback]

ok takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar

AVG går for å være bra - du kan jo sjekke om internettleverandøren din har med gratis antivirus som en del av pakken også.

 

UPC gir deg jo Norman Antivirus ganske gratis hvis du har bredbånd hos dem, og Telenor har vel en tilsvarende ordning der du får Norton gratis så lenge du har abonnement.

Lenke til kommentar
AVG går for å være bra - du kan jo sjekke om internettleverandøren din har med gratis antivirus som en del av pakken også.

 

UPC gir deg jo Norman Antivirus ganske gratis hvis du har bredbånd hos dem, og Telenor har vel en tilsvarende ordning der du får Norton gratis så lenge du har abonnement.

6008577[/snapback]

Har faktisk bredbånd hos UPC

Lenke til kommentar
AVG går for å være bra - du kan jo sjekke om internettleverandøren din har med gratis antivirus som en del av pakken også.

 

UPC gir deg jo Norman Antivirus ganske gratis hvis du har bredbånd hos dem, og Telenor har vel en tilsvarende ordning der du får Norton gratis så lenge du har abonnement.

6008577[/snapback]

 

og vi alle vet jo hvor god norman er som blir eid av 7 linjer med kode. :love:

Lenke til kommentar
AVG duger bra det.

Sjølv bruker eg AVG, windows brannmuren, ad-aware og ms antispyware. Meir trengst ikkje.

Og CCleaner til å rydde opp.

6008506[/snapback]

 

Jeg vil anbefale deg å bruke en annen brannmur en windows sin innebygde. Den er bedre enn ingenting, men er noe magelfull og ikke konfigurerbar i forhold til for eksempel ZoneAlarm og Kerio.

 

Jeg selv kjører flere liknende programmer rett og slett fordi jeg er paranoid og vil at de skal overlappe hverandre for å være 100% sikker.

Jeg har skrevet litt om det på min egen hjemmeside. Du finner noen lenker der også. Se under punktet sikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...