Gå til innhold

Erfaringer med Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et knall bra objektiv som gir mye for pengene. Desverre så har de fleste utgaver av den et problem med litt uskarpe bilder når det brukes i portrett format og mellom 200 og 300mm. Dette skal visst være kjent av Canon og forhåpentligvis vil det bli rettet på i nyere versjoner.

 

Har tenkt å kjøpe dette objektivet selv, selv om dette problemet ikke blir fikset fordi jeg sjelden tar portrett bilder med en telelinse.

Lenke til kommentar
Det er et knall bra objektiv som gir mye for pengene. Desverre så har de fleste utgaver av den et problem med litt uskarpe bilder når det brukes i portrett format og mellom 200 og 300mm. Dette skal visst være kjent av Canon og forhåpentligvis vil det bli rettet på i nyere versjoner.

 

Har tenkt å kjøpe dette objektivet selv, selv om dette problemet ikke blir fikset fordi jeg sjelden tar portrett bilder med en telelinse.

6003006[/snapback]

Hva mener du med uskarpe bilder naar det brukes i portrett-format? At bildene blir mer uskarpe naar det brukes i horisontalposisjon? Det hoeres svaert rart ut, hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar
Det er nok en design feil som gjør det, kanskje at linsen ikke er fast nok i fisken når den utvider seg.

 

Finnes utrolig mange poster om denne linsen, samt eksempler på dpreview forumet. Linker til en av trådene.

6004112[/snapback]

 

Jeg har fått høre at det er ISen som er problemet i portrettformat. Denne tredjegenerasjons ISen skal kunne forhindre bevegelsesuskarpheter når man panoremer ol, men i portrettformat er det en feil som gjør at ISen ikke gjør ting som den skal. Derfor kan bildene bli uskape. Ikke verdens største problem, men irriterende når man bruker så mye penger (etter min mening)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...