Calvinator Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Har et problem med min DVD-rom... Problemet er at autokjør ikke funker lenger. Fant ut at autokjør var avslått ved å søke med nero systeminfo.. Hvordan får jeg autokjør til å funke igjen
bakela00 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 er ikke det bare å høyre klikke, velge properties, så velge fanen autokjør...?
Calvinator Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 Funker ikke det heller.. Tørr ikke rote rundt i registry heller. Pappa ville revet hue av meg
p@ge Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 prøv denne: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en lykke til
Wipeout Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Funker ikke det heller..Tørr ikke rote rundt i registry heller. Pappa ville revet hue av meg 6000255[/snapback] Er da ikke snakk om noen registerinngripen i linken min hvis du kjører XP...
xanonymx Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Det er ikke et stort problem å fikse det i registeret, det er ikke så farlig som det hele tiden høres ut. Det er nesten akkurat som å åpne og lukke mapper som vanlig og bare skifte et navn på en fil. 1. Klikk på start menyen, kjør..., skriv regedit og trykk enter Da vil en "mappe" åpne seg. 2. Så trykker du på + tegnet på HKEY_LOCAL_MACHINE 3. Så finner du "mappen" System og gjør det samme 4. Så CurrentControlSet 5. Så Services 6. Tilslutt trykke du på mappen CDRom 7. I vinduet til høyre så er der en "fil" som hetter Autorun, dobbelklikk på den og skriv in verdien 1. 8. Klikk OK 9. Trykk krysset helt oppe høyre hjørne så lukkes dette vinduet. 10. Ferdig Verdien 1 er at autokjør er aktivert (PÅ) Verdien 0 er at autokjør er deaktivert (AV) Det var dette jeg gjorde første gangen i registeret. Det er ingen fare med mindre du begynner å forandre verdier til andre filer og slette de, (hvis du ikke vet hva du gjør).
Calvinator Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Skrevet 4. mai 2006 Det er ikke et stort problem å fikse det i registeret, det er ikke så farlig som det hele tiden høres ut. Det er nesten akkurat som å åpne og lukke mapper som vanlig og bare skifte et navn på en fil. 1. Klikk på start menyen, kjør..., skriv regedit og trykk enter Da vil en "mappe" åpne seg. 2. Så trykker du på + tegnet på HKEY_LOCAL_MACHINE 3. Så finner du "mappen" System og gjør det samme 4. Så CurrentControlSet 5. Så Services 6. Tilslutt trykke du på mappen CDRom 7. I vinduet til høyre så er der en "fil" som hetter Autorun, dobbelklikk på den og skriv in verdien 1. 8. Klikk OK 9. Trykk krysset helt oppe høyre hjørne så lukkes dette vinduet. 10. Ferdig Verdien 1 er at autokjør er aktivert (PÅ) Verdien 0 er at autokjør er deaktivert (AV) Det var dette jeg gjorde første gangen i registeret. Det er ingen fare med mindre du begynner å forandre verdier til andre filer og slette de, (hvis du ikke vet hva du gjør). 6003964[/snapback] takker for den....
Calvinator Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Skrevet 4. mai 2006 det står et punkt ved siden av autorun som heter AutoRunAlwaysDisable kan den være noe med dette å gjøre?
xanonymx Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Tror ikke du skal gjøre noe med AutoRunAlwaysDisable, jeg har også den. Men har du prøvd det jeg forklarte tidligere, det skal fungere med det.
mandela Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 (endret) xanonymx sitt tips skal være bænkers. her er den automatiserte versjonen (du kan tittet på den i notepad før du dobbeltklikker på den regfil som er zippa) Endret 4. mai 2006 av modellmakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå