Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Justere bremser går det an?

MadRos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vento CL, har biltema :p bremseklosser, og bremseskiver, etter en periode må jeg trykke bremsepedalen for langt inn for at de skal bremse. er det noen mulighet for å justere denne lengden? eller hva er galt??

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også være at bremsemasteren er dårlig. (hovedsylinderen som sitter på selve bremsekraftforsterkeren) Det sitter noen gummipakninger på stemplene i sylinderen. Hvis disse er dårlige, vil de ikke tette for bremsevæska, og dermed heller ikke trykke nok bremsevæske ut i bremserøra.

Hvis du aldri har jobbet med bremsehydraulikk før, vil jeg anbefale deg å få hjelp til dette. Ny master ligger vel på rundt 1000-lappen, rep-sett til den gamle får du for ett par hundre. Lønner seg å bytte bremsevæska i hele systemet i samme slengen.

Skrevet
Har vento CL, har biltema :p bremseklosser, og bremseskiver, etter en periode må jeg trykke bremsepedalen for langt inn for at de skal bremse. er det noen mulighet for å justere denne lengden? eller hva er galt??

Takk for svar

5998107[/snapback]

vento har tromler bak sant? Da kan det enten være luft i systemet, eller at det er for stor avstand mellom trommeln og skoa i tromlene. men da blir ikke bremsene dårligere, da går bedalen lettere lenger inn bare.. så mest trolig luft

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...