Gå til innhold

TEST: Powerball 250 Hz Pro


Anbefalte innlegg

Fra skuldre og ned ?

 

Hvordan er det mulig ?

(eller tenker du fra skuldre og ut armen ?)

6001395[/snapback]

 

Det kommer ann på hvordan man holder den og hvordan man beveger seg. Med en manual på 2kg som man kan holde i armen kan man trene biceps og triceps og whatnot. På samme måte er det med powerballen, ved å holde armen relativt "stiv" samtidig som man øker hastigheten på ballen vil kreftene den yter forplante seg oppover armen, i skuldrene og ned i brystmuskler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For de som er interesert i treningen, start forsiktig. Korte intervaller, og ikke for mye første dagene. Leger anbefaler den på det sterkeste, og den trener de fleste muskelgruppene fra skulderen og ned.

6001370[/snapback]

 

 

Fra skuldre og ned ?

 

Hvordan er det mulig ?

(eller tenker du fra skuldre og ut armen ?)

6001395[/snapback]

 

Fra skuldre og ut armen...

Lenke til kommentar
Jeg ønsker derfor at noen fra HW kan klargjøre om dere har noen form for avtale med leverandør etc. av dette produktet. Hvis så er tilfellet, bør det være et minimumskrav at dere opplyser om dette i artikkelen.

 

Hei, vi har ingen annen avtale med leverandøren av dette produktet enn vi har med andre leverandører av testprodukter. Dvs. de sender oss produktet til test, vi tester produkter og returnerer produktet etter endt testing.

 

En test kan være et resultat av flere hendelser: F.eks. vi blir tipset om produkter av leserne, eller at produsenter, distributører og butikker tipser oss om potensielt spennende produkter. Eller det kan være et helt rent initiativ fra noen i redaksjonen. Uansett hva det starter med tar redaksjonen en vurdering på om dette er noe vi ønsker og teste og ikke minst har kapasitet til å teste.

 

Har dere tips om produkter vi bør sjekke ut, la oss gjerne høre om det på [email protected] :)

Lenke til kommentar

Faaen jeg får den ikke til å virke.....

Sikkert jeg som har dårlig koordinering....

 

 

Arrrrgh...

 

 

PEtter

 

 

Hahahah nå klarte jeg det... :))))

 

 

Tunkt som h..

Kjøpte min hos Microplex.. Rette borti gata.,.

Endret av PetterA
Lenke til kommentar
Hvor lenge gidder man å holde på med denne av gangen? Noen minutter eller kan man være så hekta at man snurrer den i timesvis?

 

Er du utrenet nerd blir du nok rimelig sliten i armen etter noen minutter de første gangene...

...med lavere hastighet kan man selvsagt holde på lenger.

 

Er dette noe selv mor og far blir hekta på eller er det mest en tenårings-sak?

 

Min far på 71 har powerball! NEON med lys! :p

 

 

Hva er forskjellen på pro og ikke-pro utgaven?

5998468[/snapback]

 

Pro har teller.

 

Er den her "Orginalen"?

 

http://www.hardwareshop.no/p/62/

5999788[/snapback]

 

Ja

 

hvor selger de http://powerballs.com sine produkter i Norge?

6002917[/snapback]

 

http://www.hardwareshop.no og http://www.powerballs.no

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
Takk for svar Marius E.

 

Jeg glemte å spørre om trening med powerball kan redusere mysesyke eller om det bidrar til å forværre musesyke?

5998585[/snapback]

Musesyke kommer ofte av for lite bevegelse, dårlig ergonomi og lange økter. Det er derfor bare å riste løs så lenge man lyster!

Lenke til kommentar

Det står i artikkelen at den bruker gyroskopisk effekt akkurat som sykkelen. Den gyroskopiske effekten av et sykkelhjul bidrar veldig lite for å holde syklisten oppe. Sykkelen er stabil fordi den har styring foran, og at vinkelen på styret går mot syklisten. Dette gjør at sykkelen retter seg opp ved å endre retning dersom man tipper den over på siden, og hvis du ikke tror meg kan du prøve å sykle uten hendene på styret.

 

Så var det en som sa at kraften på gyroskopet øker eksponensielt, men den øker bare kvadratisk. (forskjellen er at eksponensialfunksjoner har en konstant opphøyd i x, mens kvadratiske funksjoner har x opphøyd i en konstant.)

Lenke til kommentar
Så var det en som sa at kraften på gyroskopet øker eksponensielt, men den øker bare kvadratisk. (forskjellen er at eksponensialfunksjoner har en konstant opphøyd i x, mens kvadratiske funksjoner har x opphøyd i en konstant.)

6004135[/snapback]

Jeg så også det innlegget men lot være å kommentere det.

 

Men når det først er kommentert: Er ikke kraften proposjonal og ikke kvadratisk? Altså at den er dobbelt så kraftig ved 4000rpm som ved 2000rpm? Og ikke 4 ganger så kraftig? Om det var kradratisk burde jo kraften være 64 ganger så kraftig ved 16000rpm som ved 2000 rpm. Kan det stemme dere som har prøvd den?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...