Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nok en pc med prob.


Anbefalte innlegg

Heisann,jeg ser det er flere enn meg som har problemer med at pc'n plutselig slår seg av helt uten videre.Men har ikke blitt noe klokere av det.

Jeg har samme problemet i enkelte spill,og mye frem og tilbake med windows media player,med andre ord når pc'n belastes.

Problemene startet etter jeg gikk til anskaffelse av 680W PSU og Skjermkort nr.2

Jeg har prøvd å gå tilbake til bare et skjermkort,men det hjalp ikke.

Det eneste jeg ikke har prøvd,er å teste en annen PSU.

Men den burde vel gi nok strøm,eller??

 

Når det gjelder spill,så er Race Driver 3 værst, jeg er heldig hvis den klarer å laste EN bane før den slår seg av. Spill som Doom 3 og Quake 4 går bra.

Hender også at noen spill + lyd fryser i ca 10 sek. :cry:

 

Oppsettet mitt er som følger

 

AMD 64 4000+

Abit Fatal1ty AN8 SLi

1 GB Kingston HyperX DDR400

2 x XFX GF 7800 GT SLi

160 GB Maxtor SATA

Sony DVD Brenner

ThermalTake 680W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker som et varmeproblem her og. Dårlig kjøling av kabinett? Er cpu vifta/kjøler montert skikkelig?

5997755[/snapback]

 

 

Har et In-Win big tower med 2, 80mm vifter i front og en 120mm bak + en 80mm som kjøler skjermkortene. CPU kjøleren er en Zalman CNPS9500,og tempen idle er på rundt 28C mens ved hardt bruk ligger på ca 40C.

 

Det var en ting jeg glemte å si,og det er at når jeg starter opp pc'n,så kommer det en merkelig lyd som varer i ca 1 min. Litt vanskelig å beskrive lyden,men en litt skjærende lyd. Er også litt usikker på hvor den kommer fra,men TROR det er Northbridge vifta på hovedkortet. Har gått kjapt in i Bios etter oppstart og sett på viftehastigheten til den vifta,og normalt ligger den på rundt 5000rpm,men når jeg får den ulyden så ser jeg den surrer gradvis oppover fra kun 2000rpm.

 

Har også flashet bios uten at det hjalp på problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...