Gå til innhold

16 GB i lommeboken


Anbefalte innlegg

er jo ikke hver dag man har behov for og reise rundt med 16gb da. jeg har LaCie-disken i 8 gb størrelse og den har begrensede bruksområder, selv for en som reiser så mye som jeg gjør.

 

man kan altids bruke 5 kr på og brenne et par dvdr og ta med se hvis man skal flytte litt data.

 

men tøfft..... ja :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tjohei: Det visste jeg ikke. Jeg har tipset prisguiden om den nå så da dukker den vel snart opp der :)

 

Er det utenkelig at produsenten (eller andre) kan sette fire sånne i sammen og få en rask OS-disk? Er det noen som da vil tippe på prisen?

5997959[/snapback]

Jeg skulle gjerne satt opp 4 kort a 4GiB i Raid0 for å få en ekstremt rask OS-disk på drøye 17GB. Prisen på 4 kort a 4GiB kommer nok på rundt 4x 1000 kr + et billig Raid0 kontrollerkort med 4 SATA-porter til rundt 500kr. Altså i underkant av 5000kr for en 17GB OS-disk med rundt 80MB/s og rundt 0,1ms aksesstid. :dribble:

5998196[/snapback]

Ja det hatte blitt veldig raskt, og samtidig veldig kompakt. Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Er det utenkelig at produsenten (eller andre) kan sette fire sånne i sammen og få en rask OS-disk? Er det noen som da vil tippe på prisen?

5997959[/snapback]

Det er nok helt utenkelig at noen kommer til å gjøre dette før Windows Vista kommer, siden Windows XP ikke støtter dette.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Er det utenkelig at produsenten (eller andre) kan sette fire sånne i sammen og få en rask OS-disk? Er det noen som da vil tippe på prisen?

5997959[/snapback]

Det er nok helt utenkelig at noen kommer til å gjøre dette før Windows Vista kommer, siden Windows XP ikke støtter dette.

6006311[/snapback]

Om den støtter IDE eller SATA så skal den støttes av XP også.
Lenke til kommentar
Nå begynner det å hjelpe på størrelsen i de små flashbaserte harddiskene.

Prisen er nok stiv på denne, men i utgangen av året er nok prisen på 16gb ikke så altfor ille, og kanskje både 32gb og 64gb er nådd? ;)

5996071[/snapback]

Her har du to på 64GB:

Kanguru

Buslink

6054311[/snapback]

Dette viser at det er fullt mulig å lage veldig små disker med stor kapasitét. Jeg forstår ikke hvorfor det blir satset så lite på å lage de i disk-form for pcer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...