Haii Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 (endret) Hei, Noen der ute som kunne anbefalt oss en kraftig ruter(gateway) under 3500kr (inkl. mva)? Ruteren skal kunne: - håndtere oppimot 50mbit WAN-trafikk - ha SNMP - ha telnet / ssh (helst ssh) - Filtring - NAT - VLAN Den trenger ikke nødvendigvis ha fiber tilkobling. Vi vil helst ha en ruter istedenfor en server som skal håndtere trafikken. Dersom du har erfaring av ruteren (som du har postet) fra før er det et kjempe pluss! Endret 26. april 2006 av ZaLzIce
wsp Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Kraftig gateway til under 3500? Tja... Jeg har en del erfaringer med bokser i denne serien. Troughput er ca 100Mbit for vanlig trafikk og 20-30 for VPN. Har ca 25 slike bokser pr idag og får inn 10 nye nå snart. Om du kommer under kr 3500 avhenger av hvilken modell du velger. Ellers kan jo også dette være interresant lesning: http://www.checkpoint.com/products/choice/...forms_list.html Lars Endret 8. mai 2006 av wsp
Haii Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Skrevet 12. mai 2006 Tusen takk for svar, Ser rimelig ut de. Dersom det er noen andre som har andre alternativer så ikke nål med å post.
lohelle Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Tusen takk for svar, Ser rimelig ut de.Dersom det er noen andre som har andre alternativer så ikke nål med å post. 6090086[/snapback] Ville kjøpt en bruk Cisco 2621XM eller noe slikt jeg... nesten alt jeg har av Cisco er kjøpt brukt.. ingen problem det
wsp Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 (endret) Ville kjøpt en bruk Cisco 2621XM eller noe slikt jeg... nesten alt jeg har av Cisco er kjøpt brukt.. ingen problem det 6090607[/snapback] Vi vurderte også Cisco, men på det tidspunktet vi startet med dette støttet ikke Cisco vpn-rerouting. Tror at Cisco også har fått støtte for det nå, men vi ser ingen grunn til å bytte nå som vi har en standardisert løsning oppe og går. Endret 24. mai 2006 av wsp
Steelbelted Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har endel erfaring med Checkpoints produkter, og også Sbox/sofaware firewallen. Dette er den minste Firewallen Checkpoint tilbyr, og er etter min mening for billig til å være en god firewall fra Checkpoint.. De skalerer dårlig, og har dårlig konfigurasjonsmuligheter sammenlignet med andre løsninger. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt hvis jeg var i din situasjon.. SnapGear/CyberGuard En SnapGear SG560 koster ca 3000,- +mva, og har allt du trenger, og mere til.. 1stk WAN-port (10/100) og 4 stk lan-porter som kan fungere som switch, men støtter også VLAN. Den har alle funksjonene du listet +++. Boksen kjører uclinux på en motorola-prosessor. Det lille man ikke kan utføre i web-grensesnittet kan man konfigurere manuellt (hvis man skulle ønske det). Har lang og god erfaring i å bruke disse i større nett, med bla.a IPSec VPN, og som en enkel brannmur/router. http://www.cyberguard.com/products/firewal...html?lang=de_EN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå