Gå til innhold

TV-kort


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-12-07 20:47, sosohal skrev:

Jeg har problemer med å få til lyd på mitt TV-kort :sad: Får rett og slett ikkeno lyd.

Det er et Prolink Pixelview station Play TV pak.

Er ikke helt sikker på hvilke kabler jeg skal kople til osv...

Lydkortet er SB Live! 5.1

Jeg kjøpte forøvrig Creative Inspire 5.1 5300 i dag
:grin:


 

Jeg har et Pinnacle TV-kort. For å få lyd på "TV'en" så må jeg koble lydutgang fra TV-kortet til en input på lydkort. Se i manual eller på baksiden av TV-kortet om det er en slik inngang. Det er ikke særlig morsomt å glane på TV uten lyd.

Lenke til kommentar

Sorry, da vet jeg ikke helt. :sad:

 

Er du helt sikkert at du har koblet riktig (mellom lydkortet og TV-kortet)? Har du sjekket om ledning du bruker mellom lydkortet og TV-kortet ikke er defekt?

 

En mulighet er å maile produsenten eller stikker over til en faq/forum for kortet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Men det er vel ikke noe særlig å ha lyd fra micen vel? Jeg kan jo kople de gamle høyttalerne til lydkortet?

 

CSW Inspire lever opp til forventningene!!!

Bare synd at det ikke fulgte med noen CD-er :wink:

Det var ikke særlig til manualer heller, men det gjør ikkeno, for alt står forklart bakpå suben (!)

De har ikke støtte for å henges i taket da :wink:

Utrolig bra lyd!!

Lenke til kommentar

Koble ledningen fra lyd ut på tvkortet til line-in på lydkortet.

 

Forsikkre deg om at line in ikke står på mute. Gå også på options>properties på lyddintillingene og velg recoding, og velg line in eller recording master (what u hear) som kilde.

 

Hvis dette ikke funker kan du sette vanlige høytalere i lyd ut på tvkortet, funker dette er det iaffal ikke kortet det er noe galt med , men kabelen eller muligens noen innstillinger i windoze.

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke om du får lyd når du kobler skallefoner/høytsnakkere direkte til lydutgangen på TV-kortet. Hvis det låter da, er kabelen sannsynligvis feil/feilkoblet, eller line-in/mic er satt på mute(demp) i volumkontroll. Hvis det ikke låter kan det være lydinnstillinger i softwaren for kortet eller driverne, eller feil på drivere, software eller kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...