Gå til innhold

En nerd i nød


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg ny PC og jeg har bestilt følgende deler:

 

Shuttle SN26P Socket 939 Barebone

nForce4 SLI, PCIe, SATA RAID, DDR, GbLAN

 

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939

2MB Cache, HyperTransport, Boxed

 

Western Digital 74GB Raptor SATA

10.000RPM, 4.5ms, 8MB cache, 150Mbps

 

Kingston HyperX 2048MB DDR PC3200 Kit

1024MB x 2, 400MHz, CL2.5, "2.5-3-3-7"

 

Club3d GeForce 7900GTX 512MB Skjermkort

PCIe x16, 256BIT, GDDR3, DVI+DVI+HDTV

 

Det har seg at jeg bestilte et Geforce 7800GTX kort, men så ble leverandøren utsolgt for produktet og jeg får da istedenfor et 7900GTX kort. Er det noe problem for at dette ikke kommer til å få nok strøm? Jeg har lest litt her og der på Forums at Shuttle sine PSU'er er mye mer kraftigere enn en vanlig ATX PSU. Stemmer dette? Kommer dette til å fungere sammen? Om ikke så hjelp meg ut her. Trenger råd fort. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil jo være noe rart om butikken sender med et kort det ikke er plass til..

 

Ring butikken og be de sjekke at det er plass. De er sikkert behjelpelige om det ikke passer. Eventuelt kan du gå for et 7900GT som skal være litt mindre, koster mye mindre, og yter det samme med litt klokking..

 

-Tore

Lenke til kommentar

Takker for deres meninger og deres tips. Har ringt og sjekket og de sa at alt ville fungere perfekt. 7900GTX gir mindre varme og bruker mindre strøm enn 7800GT(X) gjør. Høres kjempebra ut for meg ;) Da passer det bare meg perfekt å få et bedre skjermkort enn det jeg bestilte selv. Men da trenger jeg ikke mer hjelp I think! Får bare sitte å sture i veggen til jeg får min bestilte PC så får jeg/vi se om den fungerer som planlagt ;)

 

Out! =)

Lenke til kommentar

Forresten, hva syns dere om PC'en jeg har bestilt? Sånn generelt? Kunne jeg kjøpt noe bedre? Jeg er bare ute etter den ultimate gamer PC'en, en Shuttle gaming PC da altså : ) Noen ba meg kjøpe en annen RAM med en annen timing på, men denne rammen jeg har bestilt kan da neppe være så dårlig? =)

 

Hadde satt pris på om dere hadde sagt deres meninger om selve spesifikasjonene av PC'en ;)

 

Thx

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Forresten, hva syns dere om PC'en jeg har bestilt? Sånn generelt? Kunne jeg kjøpt noe bedre? Jeg er bare ute etter den ultimate gamer PC'en, en Shuttle gaming PC da altså : ) Noen ba meg kjøpe en annen RAM med en annen timing på, men denne rammen jeg har bestilt kan da neppe være så dårlig? =)

 

Hadde satt pris på om dere hadde sagt deres meninger om selve spesifikasjonene av PC'en ;)

 

Thx

5996367[/snapback]

 

tror du vil ha mye moro med den pcen, den rammen er god nok den, timingsene er også ganske gode. muligens du klarer cas2 på de brikkene??

Lenke til kommentar

mulig det kan være like greit å kjøpe en vanlig sata2 7200rpm?

kan det stemme at for å utnytte hastigheten på en raptor så må det være 2stk i raid?

Dem som sier at en ikke utnytter hastigheten på en Ide hd.

dvs en skal ikke bekymre over at sata2 er sinke i systemet.

 

The total Watts is important but the Total Amperage Available on the +12V Rail(s) is the most important, followed by the +5V amperage and then the +3.3V amperage. Because of the increased power consumption of the new high-power video cards the recommended minimum for +12V is 26A, for SLI 35A.

 

http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

 

 

en gtx har mer behov for amper enn gt.

 

gtx 90-100 watt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...