Gå til innhold

Qtek 9100/I-mate K-jam


Ördög

Anbefalte innlegg

jeg er ny her, så beklager hvis detta har kommet frem ofte..

 

Jeg leser veldig mye forskjellige erfaringer om Qtek 9100. At den er bra og dårlig... Det jeg da lurer på er om dette kommer av at telefonen har vært ute på markedet så lenge at det har kommet oppdateringer som gjør at OS'et har blitt mer komplett, noe som gjør at den blir mer effektiv? eller er det bare så stor forksjell på hva folk mener om denne telefonen...

 

Og bør jeg velge I-mate fremfor Qtek? er det virkelig noe forskjell mellom dem. Jeg vill gjerne ha en telefon med æ,ø,å... trenger ikke være at æøå er på tastaturet, for det er dem jo ikke på vanlige telefoner heller...

 

er fortsatt ikke sikker på om jeg skal kjøpe qtek eller I-mate... kommer jo nye telefoner på markedet nå snart... har lurt på P990i. hvis den kommer da :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9100 og K-Jam er samme telefon. Har sett på K-Jam og den hadde æ, ø og å. En må holde inne en tast og så trykke de norske bokstavene, så det går "litt trengere" å skirve disse.

 

Om OS'n har blitt mye bedre siden starten vet jeg ikke. Men personlig syns jeg at fordelene er: WI-FI, godt tastatur, stor og god skjerm, Windows Mobile OS.

Det som trekker ned er: Størrelsen og vekten, kan i begrenset grad oppereres med en hånd.

 

El chico

Lenke til kommentar
Jeg leser veldig mye forskjellige erfaringer om Qtek 9100. At den er bra og dårlig...

Det kan jo rett og slett komme av forventninger til telefonen, det samme kommer sikkert til å skje med P990.

 

Og det kommer an på hva du vil ha. Personlig har jeg fått i pose og sekk: Det er en liten laptop som jeg kan bruke til dokumenter (Pocket Word) og regneark (Pocket Excel) som ofte sparer meg for å drasse på en "stor og tung" laptop. Jeg kan surfe på nettet over EDGE eller WLAN (hvor det er tilgjengelig) og med siste oppdatering (AKU2.0) er e-post, kalender og kontakter alltid oppdatert ettersom jeg bruker Exchange.

 

Noen mener den er treig. Den klarer ikke spille av filmer i 640x480, eller å bruke Skype. Men har man behov for dette, kan man enten A) kjøpe en pda/mobil-hybrid som Qtek 9000 som er sterkere, B) bruke to forskjellige enheter eller C) overklokke den. Qtek 9600 kommer kanskje i løpet av året, og den skal ha en 300 MHz prosessor, men det er heller ikke fantastisk sprekt. Dem som vil ha en video/Skype-maskin, bør satse på noe annet enn Qtek/I-mate/HTC. Overklokking med OmapClock fungerer utmerket for video og Skype hvis behovet er slående.

 

Jeg skal snart ut og fly, og planlegger å bruke OmapClock slik at den overklokker 9100 når jeg skal bruke Skype og bare da. Ellers spiller iallfall min Qtek 9100 av de videofilene jeg pleier å se på den. Jeg kan spille Age of Empires og Transport Tycoon uten problemer, bruke DOS-programmer vha PocketDOS, samt gamle slagere som Day of the Tentacle fungerer supert med ScummVM. Når nå HTC kommer med en patch som muliggjør A2DP, så blir den nok også brukt mye til musikkavspilling for da kan man benytte trådløse headset. I tillegg har jeg gått til anskaffelse av en Bluetooth GPS, Tomtom og MS Autoroute er geniale programmer og kjører uten problemer.

 

Alt i alt; det kommer ann på hva du skal bruke den til og hva du forventer av den. For meg er den uunnværlig, og jeg kommer bare til å kjøpe mobiler med Windows og fullt QWERTY-tastatur fra nå av. :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...