Deviator Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Heisan Godtfolk Lurte på om noen har noen gode råd her Jeg har begynt å bruke xbox 360 som trådløs mediecenter. Jeg får problemer med filmer som kjøres fra Windowsmediacenter trådløs. Det hakker og stopper opp. Jeg har Windows Mediacenter wmware session på en pc ca 7-8 m fra Rutereren (WRV54G). Ruteren er igjen plassert ca 2m fra Xboxen Ruter ------------xbox\Tv-----------------'''Tre-Vegg""---------Pc Alt fungerer imidlertidlig bra hvis jeg kjører pc hardwiret til ruteren. Bruker vel litt ekstra krefter ettersom programvaren skal dekode on the fly når jeg spiller xvid eller divx. Jeg trodde først at det var avstanden mellom ruter og pc som var problemet men fikk igjen samme problem når jeg forsøkte trådløs med pc fra plasseringen til ruteren. Så jeg finner egentlig ingen annen konklusjon enn at det er 802.11g standaren som er litt kjip her. Leker derfor med tanken på å bytte til 802.11a Problemet da er rekkevidden men jeg tror da det skal gå. Ettersom det koster noen kroner å gjøre dette så fyrer jeg av dette for å høre om noen har vært borti lignede Noen som har forslag eller gode innspill på hvordan løse dette ?
Samcki Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Trådløsmoduler og Xbox er ganske vanskelig, selv droppet jeg trådløsmodulen til fordel av kabel. Sliter dog med oppsett av DivX avspilling for øyeblikket, live rendring er ok men å få den på pause eller spoling.
Deviator Skrevet 25. april 2006 Forfatter Skrevet 25. april 2006 Hei og takk for svar Det skal gå dette, Som sagt så fungerer det utmerket trådløs fra xbox til ruter når pc er kablet på ruteren. Da hakker det ikke, så da virker det som om problemet er fra pc til ruter. Her bør da 802.11a hjelpe vel ? Denne standaren er jo beregnet for tunge applikasjoner, den kjører på 5GHZ båndet Noen som har forsøkt dette ? Når det gjelder ditt problem med divx, hvilken programvare benytter du ? Det fungerer utmerket hos meg med den Vlc 360 programvaren
Samcki Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 VLC programvaren har jeg ikke prøvd. Leste på en tysk side angående en del decodere osv, en god del programering inn i bilde. Men hvor fikk du tak i VLC opplegget? skulle gjerne ha testet det.
Deviator Skrevet 25. april 2006 Forfatter Skrevet 25. april 2006 VLC programvaren har jeg ikke prøvd.Leste på en tysk side angående en del decodere osv, en god del programering inn i bilde. Men hvor fikk du tak i VLC opplegget? skulle gjerne ha testet det. 5984004[/snapback] http://www.xbox-scene.com/tools-xbox360.php Under video converters
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå