Gå til innhold

hva slags pda/mobiltelefon bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil anbefale Qtek 9100 eller SOny Ericsson P990i. Begge er veldig gode mobiler (har ike så mye erfaring med P990i da). Etter min mening er Symbian UIQ 3.0 (P990) et litt mer brukervennlig og enklere operativsystem en Windows Mobile 5, men det er nok bare tilvendingssak.

 

Hvis du vil ha det mest avanserte er også Qtek 9000/I-mate Jasjar et alternativ. Bedre enn P990i og 9100 på alle områder (?) utenom at P990i har bedre kamera :)

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har lest så bør man gå for I-Mate K-Jam istedenfor Qtek 9100. Den yter bedre og inneholder færre software feil, siden teamet bak softwaren til I-Maten er større. Har sett benchmarks som viser at I-Maten yter bedre.

6010103[/snapback]

Det er vel ikke så sant... har du siste firmware fra begge to så skal det være så og si likt...

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har lest så bør man gå for I-Mate K-Jam istedenfor Qtek 9100. Den yter bedre og inneholder færre software feil, siden teamet bak softwaren til I-Maten er større. Har sett benchmarks som viser at I-Maten yter bedre.

6010103[/snapback]

 

Link til disse benchmarks? Jeg har sett som viser de er like, skal se om jeg finner linken.

 

Dessuten er det jo i hovedsak Microsoft som gir programvaren, hovedparten av resten er HTC (som er felles for begge), og kommer I-mate vs. Qtek. ;)

Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke alltid at en ny ROM nødvendigvis gir bedre ytelse, men heller retter opp feil og gir mer funksjonalitet. Så hvis du har en test som viser at Qtek yter likt eller bedre enn I-maten så er det bare å poste i vei....

 

Du hinter jo noen poster lenger oppe til at de burde yte _omtrent_ likt uansett hvem som har laget ROM'en. I følge testen over ser ikke dette ut til å være tilfellet.

Dessuten er det jo i hovedsak Microsoft som gir programvaren, hovedparten av resten er HTC (som er felles for begge), og så kommer I-mate vs. Qtek.
Endret av Xibit
Lenke til kommentar
Dessuten er det jo i hovedsak Microsoft som gir programvaren, hovedparten av resten er HTC (som er felles for begge), og så kommer I-mate vs. Qtek.

Du hinter jo noen poster lenger oppe til at de burde yte _omtrent_ likt uansett hvem som har laget ROM'en. I følge testen over ser ikke dette ut til å være tilfellet.

6021204[/snapback]

To prikk like Windowsmaskiner vil ikke yte likt med Windows XP hvis en av dem har Service Pack 2 installert, mens den andre ikke har det. Den testen viser jo akkurat det...

Lenke til kommentar
Hvis det hadde vært en oppdatering ala en service pack, så burde vel oppdateringene kommet på likt hos både Qtek og I-Mate? Hvis ikke, så viser det jo bare at Qtek er tregere enn I-Mate når det gjelder oppdateringer.

Eller så viser det at Qtek tester mer enn I-mate (ettersom det er en oppdatering á la Servica Pack). .. ;)

 

Programmer som "camera.exe" (selve kamera-programmett) er et HTC-program som skal kunne la seg påvirke av underleverandører, og andre små-forandringer (som at I-mate inkluderer en unødvendig virus-sjekker) blir jo også endret på. Men i hovedsak skal det ikke være programmer som gir merkbart forskjell i ytelse.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal Qtek/I-mate gjøre endringer på en offisiell service pack?

 

Det blir jo det samme som at f.eks. Psdata som selger Tundra pc'er eller at Whitebox endrer på service packs til Windows XP.....

 

Tror ikke du skal gi Qtek altfor stor kreditt for testingen sin, da jeg husker at de ikke hadde satt inn dato formatet riktig engang. Det viste f.eks. 01.01.2006å, altså 5 siffer til årstall istedenfor 4. Ganske banal feil som burde oppdages dersom man tester så bra som du tydeligvis mener at Qtek gjør.

 

Skjønner jo at det kan være vanskelig å være objektiv når du har en Qtek 9100 selv....

 

EDIT: kan du ikke bare kjøre en test på Qtek'en din, og poste resultatet her? Selvsagt uten at den er overklokket e.l.

Endret av Xibit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...