Gå til innhold

Dreamfall blir bra!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å spille med engelske stemmer, og gjorde det da jeg spillet gjennom DLR. En av grunnene er at jeg synes norsk skuespiller prestasjon er helt på ræva om det er bare stemmen eller hele personen. De eneste filmene som jeg har sett av norske er Elling og Istid med norske stemmer. Ellers klarer jeg ikke norske filmer eller stemmebaserte ting :)

Skrevet

Hvis det som står i Dagbladets anmeldelse er riktig, så går det hele tiden an å bytte mellom norske og engelske stemmer/språk!

Skrevet
Uff orket ikke spille gjennom den lengste reisen jeg pga den norske stemmen, den plaget rumpen av meg.. Men fikk aldri til og bytte til engelsk... Men drømmefall skal kjøpes, og da skal det på med engelske stemmer :p

5980403[/snapback]

Endelig et norsk spill, med norske stemmer, så spiller du med engelsk :dontgetit::p

5980726[/snapback]

Ja :p den norske stemmen plaget meg så inni gamp haugen mye :p minnet meg altfor mye om barnetv :no:

Skrevet
Jeg har hørt en del negativ kritikk om kampsystemet, men jeg vil ikke si at det er et stort problem. Faktisk synes jeg det virket veldig morsomt og følte at det ga mere liv til spillet.

Takk, PinneVed! De setningene der gjorde meg både beroliget og glad :)

10/10

Ja, den også, da ;)

Skrevet (endret)
Jeg har hørt en del negativ kritikk om kampsystemet, men jeg vil ikke si at det er et stort problem. Faktisk synes jeg det virket veldig morsomt og følte at det ga mere liv til spillet.

Takk, PinneVed! De setningene der gjorde meg både beroliget og glad :)

10/10

Ja, den også, da ;)

5986060[/snapback]

Vel, sammenlikner du kampsystemet med DoA eller Tekken virker det ikke stort. Det er veldig strightforward, du har to angrep(lett og tung) og blokk. Tunge angrep tar tid å gjøre, gjør skade selv om fienden blokkerer men hvis du tar skade mens du "lader opp" til angrepet blir angripet avbrutt. Lette angrep er kjappe og brukes først og fremst til å distrahere fienden fra å få inn et tungt angrep. Er relativt lite kamp i spillet, fra 5-10 minutter totalt avhengig av hvilke valg du gjør.

Alle hovedpersonene har hver sin kampstil som passer veldig bra til historien. Ser du på kapsystemet som et minigame er det veldig bra, og gjør akkurat som det skal: Skaper mere liv.

Anngående stemmer har jeg bare erfaring fra den engelske versjonen. For å være helt ærlig vil jeg tro at de engelske stemmene passer best. For det første kommer Zoe fra england(flyttet til Casablanca) og jeg vil våge å si at alle voice actorene i den engelske versjonen leverte 110%. En annen ting er at det virker litt snålt om alle fra USA til Kina prater Norsk, hadde imho ødelagt litt av opplevelsen. Det skal veldig mye til for at de norske stemmene når opp til nivået som de engelske stemmene ligger på.

Og joda, du får heller ikke de kule dialogene til fiskefolka i Arcania, en kar selger Torsk.

En liten ekstra ting:

Etter å ha spilt ferdig spillet satt jeg igjen med en tomhetsfølelse. Jeg vil ikke røpe noe av historien, men jeg håper virkelig at DLR3 kommer ut veldig snart. Jeg så faktisk igjenom hele rulleteksten mens jeg undret over hva som hadde skjedd, og hva som kanskje kom til å hende. Uansett, DLR2 er vel mer uavsluttet en DLR1, og slik jeg ser det skriker den etter en oppfølger.

Endret av PinneVed
Skrevet

Etter å ha spilt tre kvarter av dette spillet kan jeg ikke si meg helt imponert.

kampsystemet og bevegelsene er ganske dårlig etter min mening, spesielt etter å ha spil Tom Raider. stor forskjell der.

syns også dialogene er lange og ikke så interessante.

men skal spille videre, se om historien tar seg opp. hvis ikke den gjør det kommer jeg neppe til å fullføre dette spillet.

Skrevet

Det er vel bare en ting som er bra med dette spillet og det er designet . Verdenen er ufattelig pen men problemet er at 99% av det er skjermet fra deg. Det er stort sett bare en vei å gå og du blir hele tiden ledet framover. Kameravinklingen syns jeg var irritabel og forferdelige kontroller.

Skrevet
Jeg fikk beskjed på SpaceWorld jessheim i dag, at de ventet spillet i dag/morgen.. :hmm:

5993604[/snapback]

Har du peiling på limited edition også? Når det kommer?

Skrevet
Det vet jeg ikke/De sa ikke noe om det..

5994463[/snapback]

Ok. Satser på at en eller annen butikk har det inne i morgen jeg:)

Skrevet (endret)
Endelig et norsk spill, med norske stemmer, så spiller du med engelsk

Norsk er så fake synes jeg,prøv monkey island med norske stemmer :no:

det funker ikke det...

Endret av FloppyK
Skrevet
Norsk er så fake synes jeg,prøv monkey island med norske stemmer  :no:

det funker ikke det...

Synes Den lengste reisen funket veldig bra på norsk, men du kan jo ikke akkurat sammenligne med MI. Her er du jo vant til at alt er på engelsk, så det eksempelet var ikke spesielt bra... Hvis du prøver DLR eller Drømmefall på norsk så kan det jo hende at du liker det...

Skrevet
Endelig et norsk spill, med norske stemmer, så spiller du med engelsk

Norsk er så fake synes jeg,prøv monkey island med norske stemmer :no:

det funker ikke det...

5998857[/snapback]

Den lengste reisen var jo genialt med norsk da :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...