Gå til innhold

Hosting - Warcraft 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enkelt forklart så gjør du det på denne måten:

 

1. du går i routeren for å konfigurere den. altså logge inn og det der.

2. så går du på Nat.

3. deretter velger du en IP og en port. altså du må ha fast IP på maskina og en fast port i WC3. (standar port er 6112 tror jeg)

4. så setter du IP og port inn i NAT konfigurasjonen. du må kanskje velge tcp/ip in-out og noe sånnt. åpne gjerne for tcp/ip og udp.

5. når du har satt IP og port inn i NAT, så er det bare å fikse i personlig brannmur.

 

Det er omtrent det.

Konfigurasjonen i routere er forskjellig fra router til router, så hvis du trenger mer hjelp, så post screen shot og router navnet(står på routeren som regel).

 

Håper dette hjelper litt :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne inkludere hvordan du finner ut hvilken IP adresse du har også dersom du lurer på det :)

 

I Windows 2000 / XP:

 

1. Klikk Start og så Run (eller Kjør

 

2. Skriv cmd og klikk OK

 

3. Skriv ipconfig

Der står IP adressen din.

 

 

 

En liten guide for å åpne porter:

 

1. For å komme inn på routeren skriver du 192.168.0.1 i adressefeltet i nettleseren.

Username: Admin

Password: Blankt med mindre noen har forandret det Altså, ikke skriv noe i dette feltet.

 

2. Klikk på Advanced helt oppe. Så velger du Virtual Server

 

3. Etterpå klikker du på Enabled

 

4. I name feltet skriver du inn et navn f.eks Warcraft 3

 

5. I neste felt som er Private IP skriver du inn IP adressen på maskinen du skal spille fra. Det står allerede 192.168.0. fra før så du skriver kun inn de siste tallene (eller tallet) etter [punktum]. Altså, hvis du har IP adresse 192.168.0.2, så skriver du kun inn 2.

 

6. Protocol Type: Her velger du Both

 

7. Private Port og Public Port: Her skriver du inn 6112 på begge

 

8. Klikk Always for å ha porten åpen hele tiden.

 

9. Klikk Apply og voilà du er nesten ferdig! ;)

 

 

 

Før du er ferdig må du disable DMZ!

 

1. Logg deg inn på routeren.

 

2. Klikk på Advanced helt oppe. Så velger du DMZ

 

3. Klikk Disable og klikk så Apply

 

 

Du er nå klar for å spille WarCraft 3!

Endret av Frosten
Lenke til kommentar
Frosten: Funker ikke på min ruter. Jeg bruker en annen metode. Metode er vel avhengig av hvilken ruter man har?

6043426[/snapback]

 

Du har helt rett i at fremgangsmåten varierer noe fra router til router. F. eks så kan IP adressen til routeren og evt passord være forskjellig. Deretter er det noen som har NAT mens andre bruker Virtual Server osv.

 

 

Guiden min er laget spesifikt til Master2k sin router altså en D-Link AirPlus G+ Wireless Router ;)

 

 

Dersom andre har problemer og vil vite hvordan de skal åpne porter på routeren sin så er det bare å skrive hvilken router dere har så skal nok vi løse det også :)

Endret av Frosten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...