Gå til innhold

Hvorfor liker ikke folk her club3D skjermkort?


shrek_2

Anbefalte innlegg

Kjøp Gainward eller ASUS da safer du

5962847[/snapback]

Club3d kort har jeg utelukkende gode erfaringer med. Når de samtidig skipper alt det crappet de andre bundler med og får ned prisen et par hundre kroner syns jeg det er en god ting.

5963245[/snapback]

Det var akkurat det med bundelen jeg lurer litt på.

Er det kanskje derfor Club3D nesten alltid er billigst tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi man har hatt et kort fra et merke som man har vært uheldig med betyr ikke det at alle kort derifra er det..

5963170[/snapback]

 

Nei, selvfølgelig har du rett i det. Men, jeg tar allikevel ikke sjansen på å velge et Club3D kort neste gang jeg skal kjøpe meg nytt grafikkort. Jeg har for tiden et XFX GeForce 6800GT kort, og dette har jeg ikke hatt noen problemer med. Så det så! :green:

Lenke til kommentar
Hva gjør "Gainward" eller POV (Point of View) til ett bra merkenavn da? Eller Sapphire? Hva har en safir med datautstyr å gjøre?...

5963013[/snapback]

Det er ingenting som heter at man MÅ høre direkte på navnet hva slags produkt det er. Etter min mening er de beste merkenavnene de som ikke sier noe om produktet, men er lett og huske og klinger bra, slik at man med en gang man har hørt det, assosierer det med kvalitet.

Jeg tror for eksempel ikke Freia hadde solgt like bra hvis det hadde hett

"Norges Beste Sjokoladefabrikk" eller noe slikt. De aller, aller fleste merkevarenavn som sier noe om kvaliteten til produktet er bare sorgen. Hvis et produkt er bra nok trenger det ikke å ha ord som deluxe, super og den slags i merkenavnet. Slike ting formelig skriker jalla.

Mitt favorittmerkenavn på datakomponenter er Asus. Klinger kjempebra, nesten litt mystisk, samtidig som jeg forbinder det med bunnsolide kvalitetsprodukter. Logoen er også meget god. Jeg har mange ganger tatt meg i å ha lyst til å betale noen hundrelapper ekstra bare fordi Asus-logoen pryder esken, selv om det sist gang ble et Sapphire-skjermkort.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Fikk mitt Club3D 7900GT i går. Fra første stund oser det kvalitet, selv av retail-boksen kortet ble levert i. Eneste negative jeg har å si om Club3D, eller hvertfall denne modellen av deres kort, er at det kanskje støyer litt. Utover det er kortet tipp topp! :)

Jeg valgte Club3D siden det var masse skryt om de i tiden da 6600/6800-serien kom.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Fikk kortet nå og jeg synes ikke bundelen var så ille..

Det fulgte med 2x dvi-vga, en dings hvor man kan velge mellom s-video eller vanlig tv ut og et par spill bl.a colin mcrae rally elns.

har ikke prøv det ennå fordi jeg venter på resten av hardwaren..

 

EDIT: Så nå at det følger med power dvd og no anned dvd stash

 

EDIT2: Er det noen som har Club3D 3Dmark reultater som kan sammenlignes med tester med tilsvarende kort fra andre produsenter?

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar

Club3d skjermkort er nok akkurat like gode som alle andre, berre at dei har kutta ned på unødvendige ting i bundelen for å kunne selge det billigare.

 

Spørsmålet blir vel om man vil sitte igjen med eit par hundre kroner eller ein haug med programevare som du aldri kjem til å bruke.

Lenke til kommentar
Mitt 7900GTX støyer ikke..Men det er kjent at de fleste 7900GT støyer veldig.

5966642[/snapback]

Det er korrekt. Men det er viften som støyer, og ikke kortet. Skifter du ut viften (200 kr) og overklokker kortet gir dette meget bra pris/ytelse. En enkel voltmod (som er så enkel at tilogmed min bestemor kan utføre den) så har du nærmeste GTX ytelse på gpu/minne.

Lenke til kommentar

Husker det var noe med 9800pro fra club3d. De hadde brukt noen dårlige plastikkfester på kjøleren, og dette resulterte med at disse hadde en tendens til å falle av under bruk. Husker dette var en stor sak og at Club3d tilbød seg å modifisere kortene til folk som allerede har kjøpt. Kanskje dette er noe av grunnen til at de har fått et litt "shady" rykte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...