Gå til innhold

Testmaskinene er ankommet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer på.. Hvorfor i granskaugen skal man teste Pentium-4 med noe så primitivt som DDR minne.

 

P4 er egenutviklet PRIMÆRT for RAMBUS type minne.

Dessuten chipset forskjellen på 845 og 850 er enorm.

Bussen er mye mindre belastet på 850, som igjen gjør at den jobber kjappere! I850 chipsettet som jeg kjenner mest til, fungerer helt UTMERKET!

 

Du sa at du ville ha "så likt som mulig", og da forstår jeg hvorfor man velger DDR minne. Men P4 er MYE tregere på DDR minne enn SDRAM. Jeg testet forskjellen på identiske P4-1.4 maskiner, en på DDR den andre på SDRAM. Vi snakker her om en VESENTLIG forskjell.

 

Et annet eksempel er at "alle" snakker om at AMD er kjappere/bedre til spill bruk en en Intel bassert maskin. Det stemmer, så lenge Intel'en er "lobotomert" med DDR minne.

 

Derfor synest jeg det er helt "høl i hue" å sammenligne når begge maskinene kjører DDR minne.

 

Edit:

Er veldig klar over at denne posten sikkert kommer til å rocke med patriotiske AMD brukere. Diskusjoner om AMD ditten, Intel datten er IKKE ønsket med denne posten. Ta det et annet sted!

_________________

- Agnus Dei -

 

[ Denne Melding var redigert av: Crinos på 2002-10-01 14:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Crinos skrev (2002-10-01 17:02):


Den endelige avgjørelsen er vel ikke tatt enda, selv om det ser "mørkt" ut.



 

Jo den er tatt, den nyheten var jo på http://www.hardware.no.

 

Og jeg syns det var veldig sporty av komplett å donere så mye PV til ok.no! Jeg skal bare (nesten) handle på komplett nå!

 

Og forresten, hva var det som var negativt med de kabinettene dere fikk? Jeg har samme og syns det var bare to nedside, og det var at HK'et må ut for å mekke i disker, og at 3,5" til 5,25" rammene til diskene var litt usolid med tanke på å skruer. Hva syns dere på overklokking.no?

Lenke til kommentar

Takk til den årvåkne leser som gjorde det jeg glemte - poste en tråd om dette! :smile:

Daglig leder har hatt det travelt i det siste i forbindelse med NAiT - et av Norges største LAN.

 

Vi har ikke overklokket systemet noe, derfor er 3DMark-scoren som den er - vi skal selvfølgelig gjøre hva vi kan.

 

Åraken til at vi har DDR-ram på begge maskinene er egentlig ikke annet enn at vi hadde Corsairbrikkene liggende. Vi ville også at maskinene skulle ha så likt oppsett som mulig, slik at tall fra tester gjort på dem kan være representative og informative.

 

Ut over dette har jeg ingen flere kommentarer, annet enn at dere får vente til en grundigere test av PC'ene blir publisert.

 

Jeg flytter denne dit den hører hjemme (diskuter artikler) og linker den opp i artikkelen når jeg får opp PC'n på LAN'et.

 

Fra ledelsens side vil vi på vegne av alle oss i Overklokking.no takke Komplett, Microplex og Geto for å ha gjort dette mulig for oss, og takker for hyggelig og god service!

 

Ha en fin dag!

 

Mvh. Vidar Fagerjord, daglig leder ved http://www.overklokking.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...