Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva trenger jeg og bytte under ombygging?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge om min mazda 323BG fra en 1,3 til en 1,8. Har fått tak i motor og girkasse som skal overhalest. + Alt annet jeg trenger for og bytte om. Jeg selv er litt usikker på hva jeg egentlig trenger og bytte. Vet jeg må ha kraftigere bremser, og bytte akslingen fremme. Noe mer jeg bør bytte?

 

takker for alle tips og meninger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal bygge om min mazda 323BG fra en 1,3 til en 1,8. Har fått tak i motor og girkasse som skal overhalest. + Alt annet jeg trenger for og bytte om. Jeg selv er litt usikker på hva jeg egentlig trenger og bytte. Vet jeg må ha kraftigere bremser, og bytte akslingen fremme. Noe mer jeg bør bytte?

 

takker for alle tips og meninger :)

5954405[/snapback]

Hvis du skal få ombyggingen godkjent, så må det også dokumenteres fra importør at det ikke er strukturelle forskjeller på 1,3-modellen og 1,8-modellen. Modeller med større og kraftigere motorer har nemlig ofte forsterkninger i karosseriet og forsterkete hjuloppheng. Hvis 1,8-litersmodellene hadde det, så får du ikke godkjent 1,8 i 1,3-modellen. Hvis de to modellene derimot var identiske bortsett fra motoren (og evt. bremsene), så er det kun ekstra avgift som må betales; mer motorvolumavgift, mer effektavgift, og muligens litt høyere vektavgift (større motor er ofte tyngre enn en mindre motor).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...