Gå til innhold

Noen av sangene jeg legger inn blir unknown


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk meg Creative zen vision:M for noen dager siden. Er storfornøyd med den men, har hatt noen få problemer som irriterer meg. Når jeg skal legge inn sangene mine blir en del av sangene lagret som unknown. Har tidligere hatt en Zen Sleek, og Ipod photo, og har aldri hatt disse problemene med de. Har et problem til: Når jeg skal overføre alle sangene mine (1800) så blir bare 600 av de lagt inn. Noen som kan være så snill å svare på disse spørsmålene? Dette er ganske trist med en spiller som er helt ny:(

Ellers er spilleren helt topp:D

Takker for svar!

 

Mvh Christer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du beskriver er manglene låtinfo i musikkfilene dine. Du må oppdatere/legge inn id-taggs med et hvilket som helst musikkavspillingsprogram (for eksempel Windows Media Player, Winamp, MusicMatch Jukebox), Creatives eget program MediaSource eller gjennom utforsker når du har koblet til spilleren.

 

Når du skal overføre mange låter til spilleren er min erfaring at det er bedre å ta det i mindre porsjoner flere ganger. Ta for eksempel noen album om gangen og sjekk at du får overført alle filene før du tar flere. Hvorfor du ikke får overført alle filene dine er jeg ikke sikker på.

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar

Så det du mener er at jeg skal intallere media source? vil dette gjøres automatisk da eller må jeg gjøre det selv?

Med overføringen får jeg overført sanger men jeg må ta litt og litt. Noen ganger tar den 60 andre 400 sanger.

Tusen takk for raskt svar!

Lenke til kommentar

MediaSource fungerer akkurat som et annet musikkavspillingsprogram, så hvis du allerede har et ville jeg ikke brydd meg med å installere MediaSource. Alle andre program gjør akkurat samme MediaSource. Bruk det du liker best rett og slett ;)

 

Edit: Mange program har en funksjon som kobler programmet mot internett og henter sanginfo til låtene dine, så på den måten går det automatisk. WMP har i alle fall en slik funksjon. Du kan også gjøre det manuelt.

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar

Spilleren er forankret så lenge kabelen er plugget i ;) Det er først etter at kabelen er koblet fra at spilleren går tilbaket til normal modus.

 

Regner med at du vet dette, hvis ikke så er det litt viktig: Når du overfører filer til spilleren vises en liten animasjon med noen piler som beveger seg ellernoe. Når filene er overført vises bare et helt stille bilde. Det er når dette "ubevelgelige" bildet vises at du kan koble fra spilleren. Alt dette står i brukermanualen.

 

Edit: Hvis spilleren skulle vise at den er tilkoblet selv om den ikke er det, putt en utbrettet binders etc inn i rest-hullet i bunn av spilleren for å tilbakestille den. Ingen filer vil bli slettet hvis du gjøre det (det ble ikke det den ene gangen jeg brukte rest-knappen i alle fall).

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar

Aha! Skjønner! ;)

Men nå har jeg prøvd det med WMP, hvis dette er synkroniser. Satt de på sånn at den skulle overvåke mappene med musikk, men hvordan vet jeg om noe har blitt gjort?

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare her i natten.

Lenke til kommentar

Er overvåking av musikk sånn at nye musikkfiler overføres automatisk når spilleren kobles til? Det har jeg ingen erfaring med i det hele tatt. Overfører bare det jeg vil høre på jeg ;) Du får i tilfelle bare sjekke om filer du ikke hadde på spilleren før du koblet til, blir overført når du kobler den til.

Lenke til kommentar
Er overvåking av musikk sånn at nye musikkfiler overføres automatisk når spilleren kobles til? Det har jeg ingen erfaring med i det hele tatt. Overfører bare det jeg vil høre på jeg ;) Du får i tilfelle bare sjekke om filer du ikke hadde på spilleren før du koblet til, blir overført når du kobler den til.

5952742[/snapback]

 

Har ikke så mye erfaring med dette jeg. Men hvordan gjør jeg dette med unknown da, i detalj?

:)

Endret av chafs
Lenke til kommentar

Hvordan endre ID-tag i en musikkfil:

 

Her er et skjermskudd tatt fra utforsker når Vision:M er tilkoblet.

 

ZenVisionMMediaExplorer.jpg

ZenVisionMMediaExplorer2.jpg

 

Dette er fra min favorittmusikkavspiller, MusicMatch Jukebox. Synes ingen andre programmer har samme oversikt som dette programmet.

 

MusicMatchJukebox.jpg

MusicMatchJukebox2.jpg

 

I Windows Media Player må du markere hvert felt du vil endre, og velg rediger når du skal endre info.

 

WMP.jpg

 

 

Dette er i allefall min rangering av de tre alternativene jeg har kommet med:

 

1. MusicMatch Jukebox: Mulighet for å endre albumnavn, artistnavn og mye, mye mer på titalls låter om gangen på bare noen sekunder. Har i tillegg oversiktlig og enkelt brukergrensesnitt.

2. Windows Utforsker: Kan bare endre info på en sang om gangen, men man får iallefall mulighet til å endre flere felter på "et trykk".

3: Windows Media Player: Svært tungvidt å endre låtinfo. Må trykke og endre for hvert felt man vil redigere. Uoversiktlig brukergrensesnitt også.

 

Dette er de tre mulighetene jeg ser som mest aktuelle. Jeg har ikke flere musikkavspillingsprogrammer i denne klassen, men hvis du har det, så er det bare å bruke det du foretrekker. Alle har generelt sett samme funksjonaliteten selv om det kan være enklere å navigere seg fram i noen programmer framfor andre. Husk at dette er mine meninger ;)

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar

Når jeg tenker på det så har faktisk opplevd å få sanger merket som <Unknown> selv om jeg har lagret riktig sanginfo til musikkfilen. Hvis det er dette som skjer med deg chafs, er det bare Windows Utforsker som kan endre låtinfoen på filene i spilleren (når du er tilkoblet så klart).

 

Mine metoder over er for låter du ikke har overført enda...

Lenke til kommentar
Spilleren er forankret så lenge kabelen er plugget i ;) Det er først etter at kabelen er koblet fra at spilleren går tilbaket til normal modus.

5952708[/snapback]

Hvis du flasher firmwaren til 1.30.2 så er den bare forankret så lenge den er i bruk :)

 

 

Er overvåking av musikk sånn at nye musikkfiler overføres automatisk når spilleren kobles til?

5952742[/snapback]

Er sånn ja ;)

 

 

Takk. Rart det ikke har vært sånn med de andre spillerne jeg har hatt. Som f.eks zen sleek.

Noen som vet hvorfor det kommer opp feil bilde til noen av sangene? ett bilde som går igjen hele tiden.

5956325[/snapback]

Det er fordi Vision:M kun leser ID3 tags, Sleeken leste sikkert ID1-ID2 og filnavn ;)

 

Det er fordi du hadde et bilde av et album i mappa musikken lå i, og WMP (eller hva du enn bruker) tror det er bildet til den sangen... Er grufullt irriterende :hm:

 

Til ID tagging av musikk filene dine, anbefaler jeg MediaMonkey :) Det har en genial ID tagging ;)

 

Du burde også oppgradere til amerikansk firmware hvis du vil ha høyere lyd, har gjort det selv og fikk en dobling av volumet :)

Lenke til kommentar
Spilleren er forankret så lenge kabelen er plugget i ;) Det er først etter at kabelen er koblet fra at spilleren går tilbaket til normal modus.

5952708[/snapback]

Hvis du flasher firmwaren til 1.30.2 så er den bare forankret så lenge den er i bruk :)

 

 

Er overvåking av musikk sånn at nye musikkfiler overføres automatisk når spilleren kobles til?

5952742[/snapback]

Er sånn ja ;)

 

 

Takk. Rart det ikke har vært sånn med de andre spillerne jeg har hatt. Som f.eks zen sleek.

Noen som vet hvorfor det kommer opp feil bilde til noen av sangene? ett bilde som går igjen hele tiden.

5956325[/snapback]

Det er fordi Vision:M kun leser ID3 tags, Sleeken leste sikkert ID1-ID2 og filnavn ;)

 

Det er fordi du hadde et bilde av et album i mappa musikken lå i, og WMP (eller hva du enn bruker) tror det er bildet til den sangen... Er grufullt irriterende :hm:

 

Til ID tagging av musikk filene dine, anbefaler jeg MediaMonkey :) Det har en genial ID tagging ;)

 

Du burde også oppgradere til amerikansk firmware hvis du vil ha høyere lyd, har gjort det selv og fikk en dobling av volumet :)

5980390[/snapback]

 

Takk, dette var veldige gode svar. Skjønte en hel del mer nå. Kan det programmet legge til dette på alle sangene automatisk, eller må jeg gjøre alt manuellt?

Legger det proget til cover også?

Hvordan oppdatere jeg firmvaren?

 

Tusen takk for flotte svar. Dette var det stor hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Takk, dette var veldige gode svar. Skjønte en hel del mer nå. Kan det programmet legge til dette på alle sangene automatisk, eller må jeg gjøre alt manuellt?

Legger det proget til cover også?

Hvordan oppdatere jeg firmvaren?

 

Tusen takk for flotte svar. Dette var det stor hjelp :thumbup:

5996853[/snapback]

Du må nok ta album etter album ;)

Cover blir lagt til :)

 

 

 

Her finer du firmware 1.30.2:

http://dapjukebox.altervista.org/modules.p...lid=280&ttitle=[Zen%20Vision:M]%20Firmware%201.30.02

 

1| Download the latest American firmware update (currently v1.30.02 download here)

2| Detach the Zen Vision:M player from your computer, and ensure that the unit is off.

3| Slide the Power switch towards the Power icon and hold the switch in the Power On position.

4| Push the end of a pin-like object (for example, a straightened paper clip) into the reset hole, press gently and remove.

5| Release the Power switch when the Creative logo appears. The Recovery Mode 
appears and has these options:

* Clean Up (Performs a disk scan on the player's hard disk, it will not affect music files)

* Format All (Formats the players hard disk - Note: all contents will be lost)

* Reload Firmware (Reloads the Operating System on the Zen. Select this option ONLY if there is a firmware available to reload.)

* Reboot (Reboots the device).

6| Select reload firmware

7| Once done connect the player to your pc and run the American firmware upgrade

8| Leave it to do this and reboot, then rebuild, and voila all done

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...