Gå til innhold

Hvilket HK skal jeg kjøpe? socket A.


ThoooR

Anbefalte innlegg

Hei

 

Mitt kjære NF7-S V.2.0 tok kvelden her om dagen, og nå er jeg på jakt etter en arvtager. Jeg har sett på noen brukte NF7, men mange av disse er relativt dyre så jeg lurer på om det er noen andre kort som kan brukes. :)

Det nye (gjerne brukte) kortet må ha:

- SATA

- AGP 8X (ikke så farlig egetnlig)

- USB 2.0

- Firewire

- SPDIF utgang

- Socket A

- En lydløs tilstedeværelse

 

Utstyret som skal klemmes inn er:

- Athlon XP2500

- SATA harddisk + IDE disk

- Radeon 9800 Pro.

- 2x 512 PC3200 RAM

- NEC DVD Brenner IDE

- Trådløst PCI kort

 

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei

 

Da er det bare å live denne opp igjen, AN7 kortet jeg fikk var helt kurant, men IDE kanal nr2 nekter å fungere uansett hva jeg gjør. Derfor trenger jeg et nytt kort, har dere noen ideer? (Må ikke være Socket A, bare jeg kan bruke min XP2500 på kortet.)

 

MVH

Tor M

Lenke til kommentar
Da er det bare å live denne opp igjen, AN7 kortet jeg fikk var helt kurant, men IDE kanal nr2 nekter å fungere uansett hva jeg gjør. Derfor trenger jeg et nytt kort, har dere noen ideer?

:hmm: har du lagt inn og oppdatert chipset og sata-drivere (ingen merknad i enhetsbehandling?), satt jumper master/slave på IDE2 og er sikker på valgene som er gjort i BIOS?

 

(Må ikke være Socket A, bare jeg kan bruke min XP2500 på kortet.)

Da må du ha socketA uansett.

 

Seinest igår hadde Komplett.no 2 stk. socketA demo-kort. Jeg har en Sempron liggende, så jeg slo til på A7N8X-E Deluxe til kr. 356,- Det syns jeg var litt dyrt, men 12mnd. garanti er tross alt verd litt. PSdata lagersalg og andre har ofte lavere priser og 3mnd. garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...