Gå til innhold

Rykte: Age of Conan på X360?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sjekk denne 

og klikk på pdf- fila, her vil dere se at Funcom skal lansere Conan til konsoll. Når, og til hvilken konsoll er nok fortsatt litt uklart.

5953844[/snapback]

Godt tips. Sjekk presentasjonen! Slide nr. 6. "Mission, To create and publish the world's best massively multiplayer online games and services (MMOs)" Bildene under viser en PC, en Console (Xbox 360!) og Mobile.

Skrevet

Det er nok ikke umulig at Funcom lanserer AOC til xbox 360. Spillet skal etter planen lanseres i år, fjerde kvartal. Om dette kun er til PC vites ikke, men tenk for en salgseffekt fos PS3 hvis Funcom lager det til den konsollen, som et lanseringsspill...

Skrevet

Funcom har nå visst større tilknytninger til Xbox enn til PS3 (Dreamfall kom til Xbox), så det er nok mer sannsynlig at Age Of Conan kommer til 360 enn PS3 basert på tidligere utgivelser.

Skrevet

Er ikke udelt positiv til AoC på konsoll (uansett hvilken). I 11 av 10 (nesten) tilfeller hvor spill utvikles parallellt til PC + konsoll er det åpenbart at PC-brukerne har måttet ta til takke med et noe forenklet og "fordummet" produkt, for at det skal egne seg godt for en gamepad og tilbakelent spilling i sofaen. Det går både på grensesnitt og innhold.

Hvis spill utvikles til PC først, uten en tanke på konsollenes begrensninger, for så å portes, er det greit. Men hvor ofte skjer egentlig det nå for tiden?

Skrevet
Er ikke udelt positiv til AoC på konsoll (uansett hvilken). I 11 av 10 (nesten) tilfeller hvor spill utvikles parallellt til PC + konsoll er det åpenbart at PC-brukerne har måttet ta til takke med et noe forenklet og "fordummet" produkt, for at det skal egne seg godt for en gamepad og tilbakelent spilling i sofaen. Det går både på grensesnitt og innhold.

Hvis spill utvikles til PC først, uten en tanke på konsollenes begrensninger, for så å portes, er det greit. Men hvor ofte skjer egentlig det nå for tiden?

5959184[/snapback]

Jeg tror Oblivion er et godt eksempel på at du trolig kan din frykt, pakke den ned i en liten eske, og låse den inn på loftet.

Oblivion ble utviklet samtidig for både PC og Xbox 360, og er et godt eksempel på hvordan konsollports i fremtiden kan komme til å bli (krysser fingrene).

Øystein

Skrevet
Jeg tror Oblivion er et godt eksempel på at du trolig kan din frykt, pakke den ned i en liten eske, og låse den inn på loftet.

Oblivion ble utviklet samtidig for både PC og Xbox 360, og er et godt eksempel på hvordan konsollports i fremtiden kan komme til å bli (krysser fingrene).

Øystein

5959878[/snapback]

Oblivion er et av de spillene som gjør det bedre, men jeg tror grensesnittet kunne vært enda bedre tilpasset PC. Ta for eksempel hvordan du åpner de ulike menyene, og ikke minst de åtte snarveiene. Begge deler bærer preg av at de er designet med konsoller i tankene. Du har hele tiden et fåtall valg å velge mellom, som du relativt kjapt kan bla deg til med en gamepad. Hvis man forutsetter at de som spiller har tilgang på ei mus kan man designe grensesnitt på en måte som er mer effektiv for de som ikke må "bla seg gjennom" med ei stikke eller en d-pad.

Men som sagt, Oblivion er av de som gjør den biten relativt godt tross alt.

Skrevet
i foredraget funcom mannen holdt på TG hintet han till at det var snakk om en utgivelse til ps3

5958456[/snapback]

I følge Gamespot og en drøss andre web sider som har publisert dette står det at det ble hintet til Xbox360 på TG06 - ikke PS3. De som var der vet nok best - hvis de tier forholder jeg meg til Gamespot.

Se også på presentasjonen jeg referer til i forrige innlegg. Hvis Funcom tenker mer på PS3 enn Xbox 360 synes jeg det er rart de ikke brukte bildet av en PS3. Helt tilfeldig var det nok ikke at de brukte Xbox 360 bildet....

Uansett; vi får se :) Det er vel ikke andre enn Funcom som vet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...