CruellaDeVille Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 hva er galt?får denne error meldingen: Column count doesn't match value count at row 1 <form name="form1" method="post" action="<? $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" enctype="multipart/form-data"> News Id <br /> <input name="id" type="text" id="id" size="40" maxlength="40"><br /> User id <br /> <input name="user_id" type="text" id="user_id" size="40" maxlength="40"><br /> Time <br /> <input name="time" type="text" id="time" size="40" maxlength="40"><br /> Title <br /> <input name="title" type="text" id="title" size="40" maxlength="40"><br /> Content <br /> <textarea name="content" cols="40" rows="7" wrap="VIRTUAL" id="content"></textarea> <input type="submit" name="Submit" value="Don't touch me!"> </form> <? $id=trim(htmlspecialchars(strip_tags(addslashes($_POST['id'])))); $user=trim(htmlspecialchars(strip_tags(addslashes($_POST['user_id'])))); $time=trim(htmlspecialchars(strip_tags(addslashes($_POST['time'])))); $title=trim(htmlspecialchars(strip_tags(addslashes($_POST['title'])))); $content=trim(htmlspecialchars(strip_tags(addslashes($_POST['content'])))); $sql=mysql_query("INSERT INTO `tjweb_news` VALUES ('', '$id', '$user', '$time', '$title', '$content')") or die(mysql_error()); ?> 5947499[/snapback] det mysql sier er at du har ulikt antall kolonner du forsøker å sette inn i databasen i forhold til hvor mange kolonner du har i tabellen.
-A-nders Skrevet 19. april 2006 Forfatter Skrevet 19. april 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders
CruellaDeVille Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 ja jeg fant ut det.hadde en ''; som ikke skulle være der... men problemet mitt nå er att den lager en ny nyhet hver gang jeg går in på den siden (og den skal bare lage når jeg klikker på submit...) 5947531[/snapback] Da må du teste om submit er trykket if(isset($_POST['submit'])){ // gjør submit-ting }else{ // skriv ut skjema }
-A-nders Skrevet 19. april 2006 Forfatter Skrevet 19. april 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå