Gå til innhold

Film: Vår nye kortfilm Flørt endelig ferdig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sitter igjen som et spørsmåltegn etter å ha sett den.

Dessuten føler jeg at det går alt for sakte frem. I en 5 minutters kortfilm brukes hele det første minuttet på å komme frem til at shampo - det må man ha.

5945489[/snapback]

Skjønner poenget ditt, men vi kunne ikke begynne filmen så EKSTREMT plutselig, så vi er nesten avhengig av en så lang intro.. eller.. det er jo ikke det at introen er lang.. heller det at filmen er kort.. :hmm:

Lenke til kommentar

Ah. Var ein del dautid her; -- treng ikkje vera at 5 min er for mykje for dette

manuset; men måten det er filma/redigert på gjer det litt langtrukke.

 

Eg ser fascinasjonen for lange køyrescener, eg likar det sjølv - men som utan-

forståande synest eg at det heile blir for stilleståande i lengda. Det største

problemet synest eg er ljoden. Det virker som om de har gjort eit arbeid her,

lagt inn kontentum osb. Det er godt; men likevel manglar dybda - eg savna

òg sterkt noko musikk eit par strekk. Spesielt i byrja.

 

Eg blei sitjande litt flau på dykkar vegne då ho gjekk til butikken, ikkje godt

utan ljodarbeide der som kan irettestå den lange sekvensen.

 

- Han fyren virka ikkje så skremmande som dèt, det var rett nok flaut og

ekkelt å sjå på. Men han var ikkje overbevisande i rolla som så opplagt over-

griper. Men ein skal vel eigentleg ikkje klaga stort på skodespel i amatørfilm.

Så. Unnskuld :-)

 

Eg vridde meg då eg såg dei scenene; det er ei blanding mellom «å, neei,

dette blir litt vel mykje/klisjè/laga moralistisk» og dei «rette» kjenslene som

får meg til å mislika fyren sterkt.

 

- Det heile verka litt urealistisk av di jenta ikkje spelte så enkel og svak,

medan guten ikkje spelte sterkt nok. Hum, hekkan eg syg i å forklåra. Vel,

det var noko som skurra stort for meg iallfall, men eg trur det kan bli mykje

betre med meir stram redigering, meir dynamisk ljodbilete og ein regissør

som verkeleg tør instruera.

 

Eigentleg ganske grei film, då - men eg trur de kan betre.

skodespelerane skikkeleg.

Lenke til kommentar

Hmmm, mye på hjertet her både positivt og negativt så la meg få det negative avgårde først:

 

Struktur: Det har jo i årene etter Pulp Fiction blitt vanligere og vanligere å leke med tidsstrukturen i filmer. Dessverre syntes ikke jeg det funka her. Det tok en stund før det gikk opp for meg at handleturen var én handletur og ikke fler. Kanskje en eller annen form for visuell flashback effekt kunne fikset dette? Vet ikke høres litt tacky ut deg også, men jeg synes ihvertfall ikked det funka nå.

 

Motivasjon/story: Hovedpersonen inviterer en fyr hjem på kvelden med rødvin etc. Selvfølgelig ønsker hun ikke at ting skal gå som det går, men hva ønsker hun egentlig? Inviterer hun en fyr hun tydeligvis ikke kan fordra trynet på hjem til "hjemme alene" besøk?

 

Lengden: Enig med de andre her som synes dere bruker for lang tid. Ønsket dere å gjøre filmen lenger kunne dere ikke heller brukt tid på å la oss bli kjent med karakterene? En handletur som strengt tatt ikke sier noe om personene eller fører handlingen videre er ganske uinteressant. Uansett hvor artig det er å kryssklippe. "Enter as late as possible" sier vel Robert mcKee og dette er jo et brukbart eksempel på at dette ikke er gjort.

 

Huff det var mye negativt, så la meg gå over til den trivelige biten:

 

Foto: Veldig bra synes jeg. Riktignok bittelitt lite kontrast på kjøkkenet men ellers virket det hele ganske naturlig. Digget også åpningsbildet. Kreativt og bra. De lange bevegelig kamerascenene ga meg assiosasjoner til Kubrick. Bra.

 

Klippinga fungerte også bra. Jeg reagerte i hvert fall ikke på noe spesielt negativt og da er det som regel bra.

 

Tror jeg i all hovedsak kicker på de dramatiske virkemidlene for det tekniske syntes jeg fungerte stort sett hele veien.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Fancy start på filmen med rulletrappa. Litt musikk kunne gjort seg mens den nøkterne vignetten varte. Kamerabruken fra jenta går vekk fra rulletrappa til neste klipp er ikke bra, tror dere klipper på feil sted. Ellers var det ikke noe å utsette på bildet. Stilig at kameraet fulgte båndet på kassa + at det fulgte jenta i butikken fra siden mykt nok.

 

På lydfronten kunne dere ha fanget opp vokalen bedre og ikke fra den avstanden kameraet og bildet var. Dette ville ha skapt bedre stemmebilde (og ikke minst klarere).

 

Et litt merkelig sammensurium av klipping utvikler seg til et klart opplegg med en vri mot slutten. Dette var veldig bra.

 

Pluss: Jenta var fin, karen likna på Chris Keller i Oz, god historie.

Minus: Vi får ikke se mer av jenta i dusjen :(

 

Dere har stort potensial, stå på videre!

Lenke til kommentar
Hvordan har du/vet noen hvordan man lager teksten på starten av filmen? Den var sykt tøff, skulle gjerne kunne laget sånn i mine filmer.

 

Jeg bruker Adobe Premier Pro

6207056[/snapback]

Kun en enkel blur transition (overgang) :) Bruker selv Vegas, men du kan garantert gjøre det i premiere og! ;)

Lenke til kommentar

Synes den var egentlig ganske bra.

Men skuespillerene var litt stive ( de få dialogene som ble fremført var litt stive )

 

Synes denne filmen skulle vært lengre , siden begynneslen var bra. Fått mer vitte mer om karkaterene.

 

For meg så kunne dette se ut som en nedklippet version :)

 

Stå på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...