Gå til innhold

Dreamfall lever ikke opp til forventningene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Trodde jeg skulle bli veldig skuffet etter å ha lest dette, men jeg gleder meg faktisk enda. Combat-systemet blir nok en vits som jeg hadde fryktet og snikingen overdimensjonert. Puzzles blir dum-ifisert (%%&/"), men med tanke på at storylinen visstnok er knall, må jeg nok bare ha spillet.

 

Kommer sikkert til å sitte klistret foran det på tross av manglene. Norske stemmer kommer til å heve spillet noen hakk også håper jeg. Dårlig grafikk kan jeg leve med, spilte DLR igjen for bare et par måneder siden og hadde ikke noe problem da. gameplay > graphics any day. :)

Lenke til kommentar

Jeg håper som deg at storyen, karakterene og dialogen redder spillet for min del. Så får jeg bare leve med resten, hvis det er så ille som de sier. Grafikken til spillet ser mer enn bra nok ut, men det er litt kjipt hvis det er dårlige animasjoner, ødelegger en del for innlevelsen.

 

Har du noe greie på hvem som skal ha de norske stemmene?

Lenke til kommentar
You're always told exactly where to go, and along the way you'll generally find everything you need to complete whatever impasse you arrive at. After you've collected everything, it's a simple matter of combining the obvious and implementing each in a step-by-step fashion.

Hmm, ikkje bra, men eg håpar likevel det blir bra, eg skal uansett kjøpe det.

Lenke til kommentar

1up sin omtale var merkelig surmaget. Han Garnett Lee som skrev den virker som en surpomp med ADHD :) Bare se:

 

Oftentimes exchanges stretch into several minutes.

 

And this is a problem why?

 

Blir iallfall interessant å se hvordan spillet er, siden de første omtalene er så varierte.

Og lurer på om det blir en oppfølger; etter det jeg har lest føles spillet som en nr to i en trilogi siden det visstnok er masse løse tråder etter slutten.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd dette spillet (norsk versjon) og syntes det rett og lett var forferdelig dårlig. Grafikken og det der er helt greit, men det jeg ikke likte med det var storyen, og det og komme seg videre fra begynnelsen tok evigheter for min del.

Skjønte det ikke i begyneslen men når jeg kom videre ble det litt bra, men ikke godt nok til å få noe bedre karakter enn 2 av meg.

Lenke til kommentar

Mhmm, husker DLR. Samtalen med hu lesbiske dama nede i stua tok vel 20 minutter. Bare jall. Konge start! Noen liker mye rollespill, andre ikke. Selv gleder jeg meg ikke mindre til Drømmefall pga den "trege" starten. Setter på en måte tempoet for resten av spillet og jeg setter meg mer "inn i" spillet når jeg tar alt rolig på den måten :)

Lenke til kommentar

Forresten:

Lover norske kjendiser

 

NORSK SPILLDESIGNER: Ragnar Tornquist er en av toppene bak utviklingen av «Drømmefall». Foto: Erling Ellingsen

 

På spørsmål fra VG om norske kjendiser kommer til å bidra med stemmer i «Drømmefall», kunne Funcoms Ragnar Tornquist bekrefte dette. Hvem det blir er foreløpig uvisst.

 

- Ja, det blir norske stemmer, men vi kommer nok til å velge ut noen yngre skuespillere denne gangen. Sist gang var spillet dominert av forholdsvis eldre skuespillere, sa Tornquist.

 

Om han sikter til Synnøve Svabø, som bidro med stemmen til spillfiguren April i forrige spill, skal forbli usagt.

 

Tornquist kunne også avsløre at en av figurene i filmen er spilt av mannen som hadde stemmen til teddybjørnen i Hollywood-suksessen «A.I».

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=277901
Lenke til kommentar
Adventure gamers like to get all nostalgic, and can you blame them?

Fra starten ser man at anmelderen ikke liker eventyrspill... Derfor den dårlige karakteren.

 

Det er mye snakk og dialoger, og hvis man ikke liker dette, så kan man flytte seg til en annen spill-hylle. Halvparten av de som spilte DLR var faktisk jenter. Selv spilte søstra mi mye DLR. Hu gleder seg til Drømmefall nå.

 

De gåtene jeg har sett fra spillet tyder på god utnyttelse av stedene du er. Mange av gåtene og oppgavene er av typisk eventyr-sort. Låser må dirkes opp i beste "få tak i tangen i første-kapittel"-stil (for de som husker enern :) )

 

Og jeg håper vi får noe vanskeligere enn de...

 

Blå stein-gåten i DLR

 

 

Alt i alt, jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

Håper dei vil bruke Svabø til April i Drømmefall òg, ho passa veldig bra til rollen. Lange dialogscener har eg ikkje så mykje imot, men gåtene og oppgåvene bør ikkje være for lett.

 

Ei oppgåve eg likte godt i DLR var:

 

Når du skulle finne den rette blandingen av flaskene i det svevande slottet

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...