Gå til innhold

FLAUT av HW.no forumet at vi ikke kan holde stand!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker tanken på foldelabb, og kanskje jeg kan bidra med noe der? Pappa har loft og ut-hus, og det skulle kunne gå an å få trøkket inn en 100-200 maskiner bare der. Skal høre med ham om det hadde vært noe.

 

Kommer dog sannsynligvis til å lage en kjempePSU, og lage bryter og lodde fast kontakter til hver enkelt PC. Bare fordi det hadde vært et morsomt prosjekt. Trefasetrafo og likeretter :D Det hadde vært noe å skrive oppgave om :cool:

 

Men er det mye stemning for å sende inn maskinene sånn her da? Kunne vi fått til et opplegg med betaling av strøm? Er hw.no interessert i det?

Lenke til kommentar
:D

Ide som alle kan tenke litt igjennom:

 

Hvis noen har plass, ikke bryr seg _veldig_ om strømforbruket og har gidd, så hadde det vært k0nge å lage en F@H-lab eller to rundt om i landet!

 

 

Jeg har 2 sokkel 754-hovedkort liggende som jeg kjøpte brukt fra Komplett som "backup" i tilfelle de to jeg har fra før skulle krepere. Har vurdert å kjøpe inn noe Sempron og litt RAM og sette i hop et par bokser til som kan sysle dedikert til Folding.

 

Skulle det være noen som tar på seg noe slikt, så er det ikke umulig at de hovedkortene kan havne der heller.

 

(Og er det noen som har en S754 CPU til overs, så kan vi sikkert bli enige ;) )

Lenke til kommentar
Aeinstein: Fortell pappa'n din at hver gang han trekker ut strømkabel så dør et par megabytes.. hehe

6161000[/snapback]

Hadde jeg sagt det hadde han sagt: "Høh? Megavafforno?"

 

Men generelt sett så går det på at jeg har for lite fysisk kontroll med de :\

 

Gøy at det faktisk var respons på denne ideen da :)

 

De som er SIKRE på at de evt. har strøm gratis/sponser strømmen/finner en annen løsning og har et sted å ha pcer/labben kan jo si at de kan bli PM'et info om potensielle deler som andre vil gi bort. Så kan de/dere legge ut bilder og info om fremskritt etterhvert :)

 

Jeg har litt deler. Er ikke 100% sikker på hva enda, men en 1.3 Athlon vet jeg jeg har som ganske sikkert virker.

Lenke til kommentar

Ender jeg opp med en bod og gratis strøm kan jeg "hoste" et par maskiner, null stress :)

 

Så lenge det står i en bod blir ikke støy et issue, og det blir vel max en tre-fire maskiner.. Skal bygge meg en server snart også, som kommer til å folde 24/7, må bare vente til jeg får flyttet og ser hva jeg har plass til. Rapport kommer!

 

Om noen skulle komme over en sweet leilighet i oslo det er plass til to i, to soverom eller en stue som det går an å plassere en seng i, så si fra, spesielt om strøm er inkludert.. hehe

Lenke til kommentar

For 2 år siden ble jeg kraftig bitt av Folding basillen.. Jeg gikk til innkjøp av 2 dual MSI hovedkort og 4stk XP-mobile prosessorer. Modifiserte sokkelene på hovedkortet slik at de satte en multipler på 17.5x kjørte fsb på 138mhz (disse hovedkortet takler ikke veldig mye overklokking av fsb) Da endte jeg på en hastighet på 2415mhz pr prosessor. Dette var greit nok.. Og jeg gnei meg i hendene å tenkte jeg hadde gjort et varp! Men så begynnte problemene.. De sugde regelrett strøm og måtte bytte PSU'er. Og de produserte noe så inst i helvett med varme så bedre kjøling måtte til. Tok den ene ut av drift for å installere vann kjøling. Den andre satte jeg et par Zalman 7000Cu i som selvfølgelig var altfor store. Så disse måtte jeg kappe vekk halvparten av omtrent for å få plass. Og de blir fremdeles for varme så den maskinen er nedpå 2.2ghz nå for å holde seg under fare sonen.

 

Etter mye om og menn fikk jeg igang et dual vannkjølings system. Dette fungerte knall en liten periode helt til et eller annet smalt inni der når jeg byttet skjermkortet. Og det var ikke skjermkortet. Måtte da pelle fra hverandre alt igjen for å feil søke. Etter hele maskinen lå i deler fant jeg ut at det var ram brikka... Men da var jeg så dritt lei at jeg slang hele systemet på hylla. Etter noen uker bestemte jeg meg for å ta ut den beste av de 2 XP-m prosessorene som satt i den maskina og bygge den opp alene med hele vannkjølingen fra dual systemet. Gjorde så det og den fungerer meget bra. Har ikke blodstresset den enda men denne prosessoren klarte 2.73ghz på luftkjøling så den skal bli kjørt opp sakte å sikker mot dette etterhvert som jeg har stabilisert vann temp osv. Den andre prosessoren satte jeg inn i et tilsvarende system som jeg donerer til fattern og klokker den til 2.2ghz (da den ikke var spesiellt stabil på noe annet) Poenget mitt er vel at FAH hadde satt igang en VELDIG konkurranse instinkt i meg og det var en MEGET arg kamp mellom meg og [RCG]Balthazar. En kamp jeg tapte da jeg brukte så mye tid på å bygge dual maskinene som egentlig aldri fungerte som de skulle. Det andre poenget er at det er dyrt å konkurrere i fah...

 

Og jeg kjenner at konkurranse instinktet mitt begynner igjen.. Nå ligger jeg jevnt med Zimon og han skal slåes så det suser! Dessuten kommer DagEs og Belarnion som et skudd nedenfra og det er ikke akseptabelt. Venter bare på 35watts X2 og et skikkelig AM2 HK nå så skal det bli liv. Zimon er slått så fort jeg får opp maskina til fattern men mer skal ha enda mer.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å skaffe meg X2 med tiden, men nå vurderer jeg å framskynde det... så.. ja ting koster.

 

Men her er en grunn til å lage LABBER, se på top 20 produsers her og sammenligne med vår!!:

http://folding.extremeoverclocking.com/tea....php?s=&t=47191

De er pukka nødt til å ha en stor lab hver for å få dette til... (eller så er de hackere/crackere/scriptkiddies/masserarenavn som har konkurranse seg i mellom om hvem som får "stjålet" mest pc-kraft... det er jo russland? ja? MEN: dette var spekulsajoner!! De kan jo rett å slett ha slått seg sammen mange også.)

 

Edit: leif

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

han som topper den lista der har levert pakker fra 70 forskjellige prosessorer i løpet av de siste 7 dager (F@H sine egene statestikksider).

 

TSC!Russia som team har de siste 50 dagene hatt 2350 aktive prosessorer. Til sammenlikning har vi 594.

 

Tror ikke dette er laget vi bør sammenlikne oss med i første rekke for da tror jeg fort lufta går ut av ballongen.

 

Det er flott om vi får opp labber, men jeg tror det mest effektive for oss er å konkurere med oss selv. Personlig liker jeg grafen på denne siden. Et mulig må kan jo være at vi ikke skal falle tilbake på 20k tallet, men fortsette stigningen til 50k+ (ny fargekode ;) ) og så finne et nytt mål etter det.

Lenke til kommentar

kan jeg sette opp flere pcer med samme brukernavn/ lag?

 

Den stakkars pcen på jobben har fått kjørt seg de siste dagene etter at jeg startet å folde:-) Men tempen overstiger ikke 67C så det får den tåle. (dritt Amd3000+ forsåvidt) ..men det er mere guff i hjemmepcen, så om jeg kan bruke samme konto på foldinga, så er det aktuelt.

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Har så langt vervet 5 i klassen (hvertfall hardt delaktig med de) og skal muligens snart sende mail til hele MEF-klanen (Materialer og Energi for Framtiden: studiet vi gå på. "Klanen" refererer bare til at vi er en samlet gjeng liksom...). De fleste der er brukbart positive til slike ting så da kommer det nok noen til, men som oddarne84 liker å si de ca så er det bedre å sikte lavere enn vi tror vi kan nå for da når vi høyere enn ventet? :) genialent. Yes, he's odd.. ;) .

 

Når jeg bare får dradd meg hjem til sommeren så skal det verves for harde livet hjemme i gode gamle Mandal (shit happens i Mandal også).

 

Fortell om deres verveplaner og inspirer andre. Skryt litt og så skal du nok se at de andre prøver å overgå deg! :thumbup:

 

(involverer jeg meg for mye :dotgetit: ?)

 

BTW: Det i Mandal var ikke meg! Jeg bor i Oslo og studerer og har vitner, dessuten er jeg bare 21 ;) lol

Lenke til kommentar

Snart kommer det opp enda en dedikert boks til Folding hos meg.

Bestilte i kveld et kabinett, RAM, CPU-kjøler, skjermkort, harddisk, trådløst nettverkskort og DVD-drev fra Komplett til den nette sum av 2900 kroner (CPU kjøper jeg brukt og hovedkort har jeg fra før).

 

Dette skal bli en backupserver til min far en gang i framtiden, så jeg kjøper ikke inn helt uten mål og mening :innocent:

 

Setter den inn på et kaldt soverom som er lite i bruk, så der kan de få putre og kose seg med Folding i et par måneder. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har nå joinet hw.no sitt team med to console instanser på en [email protected] og en console instans på en A64 3200+

 

Vet ikke om det vil ha så mye å si men... har bare ikke noe annet nyttig å bruke all prosessorkraften til :)

 

 

 

Jeg er forresten driftansvarlig for noen hundre maskiner på jobb, så det hadde vært noe om jeg hadde fått sneket inn en liten ekstra service på alle dem :)

 

Hmm, når jeg tenker etter.. får man tak i console som en ferdig msi fil? er jo bare å distribuere alt via active directory, så slipper brukeren å merke noe til det i det hele tatt, og det tar meg ca 5 min å ordne..

Endret av marsboer
Lenke til kommentar

Vel, jeg kan ikke svare på det tekniske, men pass på at du klarer ting med sjefen din. Det er ganske tabu å gjøre noe sånt uten tillatelse. Dog, det er et godt tiltak, og du blir mest sannsynligvis møtt med et ja. Du kan jo foreslå å gjøre det på et par pc'er i første omgang, og heller utvide om dette går fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...