Gå til innhold

bytte harddisk i bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer vel an på hvilken type bærbar du har. Med Dell bærbare har det alltid vært lett å bytte disk. Du skrur ut to skruer og så kan du bytte disken.

 

Er vel slik på de fleste bærbare.

 

Sjekket manualen til pc'en??...burde gi deg noen hint. Og har du ikke papir kopien, sjekk på nett.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Kommer vel an på hvilken type bærbar du har. Med Dell bærbare har det alltid vært lett å bytte disk. Du skrur ut to skruer og så kan du bytte disken.

 

5938281[/snapback]

 

maila Dell for å dobbeltsjekke ka grensesnitt eg hadde på harddisken min fordi den er defekt og må byttes ut. Da sa dell

 

"Dette er en standard 9.5mm IDE-HDD, men for at den skal kunne passe i maskinen din må den monteres i en ramme som kun leveres ved kjøp fra oss. Jeg kan tilby deg en 40GB HDD til kroner 925,- inkl frakt og moms"

 

Så spør eg:

"Kan eg ikkje bare putte den i den ramma til den forrige harddisken då?"

 

og svaret ble (selvfølgelig):

 

"Jo, det kan du.

Vi tar da ingen ansvar for evt feil som måtte oppstå som følge av dette."

 

Ka problem er det som kan oppstå? Er det egentlig noe problem å skifte ut?

Lenke til kommentar
Ingen problemer kan oppstå..bare husk å ta av adapteret fra den originale hd for bruk på den nye.

5985279[/snapback]

 

flott! fikk svar av dell no om at max GB er 80 på 510m dell; og eg klarer ikkje heilt å stole på salgspersonalet. Er det fordi toshiba ikkje lager større IDE-disker (og dell vil eg skal kjøpe ein slik), eller vil rett og slett maskina gå under og ikkje taklar så stor kapasitet?

Lenke til kommentar
Ingen problemer kan oppstå..bare husk å ta av adapteret fra den originale hd for bruk på den nye.

5985279[/snapback]

 

flott! fikk svar av dell no om at max GB er 80 på 510m dell; og eg klarer ikkje heilt å stole på salgspersonalet. Er det fordi toshiba ikkje lager større IDE-disker (og dell vil eg skal kjøpe ein slik), eller vil rett og slett maskina gå under og ikkje taklar så stor kapasitet?

5989936[/snapback]

Det er sikkert fordi at ein større disk ville kosta ein arm og ein fot med dell sine prisar. Reknar med at større disk går utmerka, men har ikkje prøvd. (100 gb var forferdelig dyrt når eg bytta disk i min 510m). Bytta til ein 80gb i min 510m og det var kjempelett. Disken ligg bak tilkobling for mic/headset, ein eller 2 skruar som held dekselet på plass. Deretter er det berre å dra ut disken, dra av overgangen som er i enden av disken (på alle pinnane) og sett den over på den nye. Er du i tvil om ka som skal tas av så samenlikn med den nye disken.

Lenke til kommentar
Ingen problemer kan oppstå..bare husk å ta av adapteret fra den originale hd for bruk på den nye.

5985279[/snapback]

 

flott! fikk svar av dell no om at max GB er 80 på 510m dell; og eg klarer ikkje heilt å stole på salgspersonalet. Er det fordi toshiba ikkje lager større IDE-disker (og dell vil eg skal kjøpe ein slik), eller vil rett og slett maskina gå under og ikkje taklar så stor kapasitet?

5989936[/snapback]

 

Dell leverer alle mulige slags disker. Ikke kun Toshiba. Det er forøvrig meget enkelt å skifte harddisken som flere har sagt før, spesielt på disse Dell pc'ene. La meg gjette, det sitter en Hitatchi disk i den nå? (Det ser du når du tar den ut.. Enormt mye problemer med disse gamle diskene. Hater IBM).

Lenke til kommentar
Dell leverer alle mulige slags disker. Ikke kun Toshiba. Det er forøvrig meget enkelt å skifte harddisken som flere har sagt før, spesielt på disse Dell pc'ene. La meg gjette, det sitter en Hitatchi disk i den nå?

5990449[/snapback]

nope, ein Toshiba 30GB. Men tilbake til spørsmålet; blir det problem å oppgradere til meir enn 80GB (som altså er det dell (salgsperson) sier)?

Lenke til kommentar
Dell leverer alle mulige slags disker. Ikke kun Toshiba. Det er forøvrig meget enkelt å skifte harddisken som flere har sagt før, spesielt på disse Dell pc'ene. La meg gjette, det sitter en Hitatchi disk i den nå?

5990449[/snapback]

nope, ein Toshiba 30GB. Men tilbake til spørsmålet; blir det problem å oppgradere til meir enn 80GB (som altså er det dell (salgsperson) sier)?

5990496[/snapback]

 

Ahh, sitter i en Toshiba. Utallige Hitatchi disker som ryker her. For å svare på spørsmålet ditt, så ser jeg ikke helt problemet hvorfor det ikke skulle gå med en 100 GB disk.. Har desverre kun bare prøvd å sette en Samsung 80 GB disk i en slik maskin som du har.. Det funket fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...