Gå til innhold

Benq-Siemens EF-81 Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk dem til å sette i batteri og skru på mobilen på Telebutikken på Gunerius (rotete butikk forresten), jeg opplevde den ikke som treig i det hele tatt. Muligens noe treg å få opp hovedmenyen, men er du først inne var det ikke store forsinkelser.

 

Du burde få prøvd den i en butikk=)

Lenke til kommentar

Supert!

 

Shegg: Snubbel nevnte at en del ble oppdatert i nye sw'en (versjon 33 etter hans post). Du som nå har 34, gidder du sjekke om bl.a. det snubbel postet er fikset, og fortelle oss litt annet du legger merke til som er annerledes?

 

Her er det snubbel skrev:

* Låsing v/bruk av Java-progs

* Treghet v/fullt minnekort

* Treghet i menysystem/navigering

* Feil visning av navn i SMS-innboks

* Problem med innkommende samtaler ved overgang fra UMTS til GSM og motsatt

* Feil i alarmklokkefunksjon

Lenke til kommentar
Supert!

 

Shegg: Snubbel nevnte at en del ble oppdatert i nye sw'en (versjon 33 etter hans post). Du som nå har 34, gidder du sjekke om bl.a. det snubbel postet er fikset, og fortelle oss litt annet du legger merke til som er annerledes?

 

Her er det snubbel skrev:

* Låsing v/bruk av Java-progs

* Treghet v/fullt minnekort

* Treghet i menysystem/navigering

* Feil visning av navn i SMS-innboks

* Problem med innkommende samtaler ved overgang fra UMTS til GSM og motsatt

* Feil i alarmklokkefunksjon

6269829[/snapback]

 

Hei.

Jeg hadde den ikke så lenge før jeg oppgraderte den,

men ett par ting har jeg jo merket.

Den er mye raskere i menystyringen,

Jeg har fått miniatyr bilder ved visning av bilder, (tror ikke jeg hadde det før).

Jeg har Telenor, og her under internett er det kommet mye nytt.

Når det gjelder visning av navn, så har jeg som andre lagt til +47, samt at navn må inn som enten fornavn eller etternavn i Outlook.

Jeg synker da inn under kategori Fornavn.

Da kommer navn riktig for meg.

Uansett så er en oppgradering og anbefale.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk kun merket trøbbel med klokken. Ellers fungerer den fint, med unntak av et par kjipe løsninger, som forhåndsvisning av bilder osv. Blir kjekt med ny firmware, ja.

 

Klokketrøbbel tror jeg forresten at skyldes alarmslumring. Hvis jeg forskyver alarmen 3 ganger, så er spetakkelet løs. Tredje gangen ringer den ikke før jeg trykker på en softkey eller åpner telefonen. Og da har klokken gjort et elegant lite hopp frem i tid. For å si det sånn; jeg har gått til innkjøp av vanlig vekkerklokke. 29 kroner på clas ohlson. går som en eh.. klokke.. :whistle:

Lenke til kommentar
snubbel: Vet du noe om når det kommer software oppdatering?

6267613[/snapback]

 

Hei,jeg var hos Zodiac på Storo i går. De oppdaderte

softwaren min.

Hadde Svn 23. Nå har jeg Svn 34.

Det kostet 150 kr og tok en time. :w00t:

6269595[/snapback]

 

Pussig! Jeg har akkurat fått igjen telefonen min fra Zodiac i dag. Hadde Svn 23, nå har jeg 22!

 

Inntil sist helg hadde jeg ingen problemer med telefonen med unntak av den upålitelige vekkeklokke-funksjonen. På søndag fikk telefonen hetta og begynte å oppføre seg merkelig. Verste var at hver gang jeg fikk SMS fikk jeg beskjed om at det var kommet melding, men når jeg skulle åpne meldingen, fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde noen meldinger. Veldig frustrerende ettersom jeg da ikke kunne vite hvem som hadde sendt melding engang.

 

Nå har Zodiac gjort følgende på garanti:

- Oppgradert firmware, men tydeligvis bare til v. 22

- Oppgradert internminne (spill, t9 etc) Hva nå enn det betyr...

- Nullstilt telefon (hvilket ikke hjalp før innlevering til dem)

- Testet

 

Blir spennende å se om det har hjulpet. Irriterende at jeg ikke har fått en nyere versjon av FW ettersom 22 også inneholder en rekke kjente feil.

 

PS! Kontaktet Benq-Siemens om Alarmklokke-funksjonen, og de påstod at dette var helt ukjent problem for dem. Merkelig... Er jo den mest rapporterte feilen på alle forumene jeg har sett.

Lenke til kommentar
snubbel: Vet du noe om når det kommer software oppdatering?

6267613[/snapback]

 

Hei,jeg var hos Zodiac på Storo i går. De oppdaderte

softwaren min.

Hadde Svn 23. Nå har jeg Svn 34.

Det kostet 150 kr og tok en time. :w00t:

6269595[/snapback]

 

Pussig! Jeg har akkurat fått igjen telefonen min fra Zodiac i dag. Hadde Svn 23, nå har jeg 22!

 

Inntil sist helg hadde jeg ingen problemer med telefonen med unntak av den upålitelige vekkeklokke-funksjonen. På søndag fikk telefonen hetta og begynte å oppføre seg merkelig. Verste var at hver gang jeg fikk SMS fikk jeg beskjed om at det var kommet melding, men når jeg skulle åpne meldingen, fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde noen meldinger. Veldig frustrerende ettersom jeg da ikke kunne vite hvem som hadde sendt melding engang.

 

Nå har Zodiac gjort følgende på garanti:

- Oppgradert firmware, men tydeligvis bare til v. 22

- Oppgradert internminne (spill, t9 etc) Hva nå enn det betyr...

- Nullstilt telefon (hvilket ikke hjalp før innlevering til dem)

- Testet

 

Blir spennende å se om det har hjulpet. Irriterende at jeg ikke har fått en nyere versjon av FW ettersom 22 også inneholder en rekke kjente feil.

 

PS! Kontaktet Benq-Siemens om Alarmklokke-funksjonen, og de påstod at dette var helt ukjent problem for dem. Merkelig... Er jo den mest rapporterte feilen på alle forumene jeg har sett.

6318361[/snapback]

Hei!

 

Dersom jeg skjekker under innstilliger tlf og så apparat id deretter til høyre under konfigurasjon der i bånn har jeg fått (svn 34) hadde 23 svn før, som jeg fikk etter og ha vært hos Zodiac. Dette er ca 7 dager siden. Har fått endel nytt på mob bla Miniatyrbilder på bilder og noe mere funksjoner under spill. Skulle tro at dette er den riktige firmwaren. Noen som har Firmware 34 her som kan svare om dette er den siste? :innocent:

Lenke til kommentar

Min alarm starter ikkje før 2 timer etter den skal.

Telefonen detter av nett i tider og utider.

Den slår seg av utan mål og meining.

forhåndsvisning av bilder er fraverende.

Mp3 spilleren vil ikkje spille musikk på minnekortet.

Eg må gå inn og ut av kvart bilde\lyd. Kan ikkje trykke videre til neste.

Får ikkje ringesignal når eg ringer netcomkunder\abb.

Tastelåset på utsiden lever sitt eget liv.

Lys på utvendig display slår seg sjelden av. Må opne og lukke telefonen gjentatte ganger før det slukner.

Får forstyrrelser på radioklokkene mine på jobb.

kamera og videoopptak skifter på å starte når eg starter kameraet.

Den må kobles til pc fleire ganger før den blir funnet.

Ved overføring fra\til pc går det seinere enn nokon annan telefon eg har hatt.

Lyden ved samtale er altfor lav.

Ingen fornuftig plass å feste halsreim. Det evt. festet som er der er bare bretta inn og er så skarpt at snora ryker etter kort tid.

Går ikkje å lese innv. display utendørs i litt sollys.

Mange av bilda som blir tatt er umuligt å sende på mms pga. størrelsen. Skifter til alt fra 300-500 Kb.

Edit: Mediaspilleren er også noko av det dårligeste eg har prøvd nokon gong.

+++ Alt som eg ikkje kommer på i farten.

 

Dette er ting som eg kunne lev e med i starten men etter 2 mnd med bare krøll så blir enn nokså oppgitt.

 

Håper det snart kommer oppdateringer som fikser problema. Gir benq-siemens 1 uke til. Er det ikkje ordna da så reiser den i retur. Synd da telefonen er fantastisk fin.

 

P.S har fw 23.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...