Gå til innhold

Anbefaling på printbare DVD-plater (+r/-r)


Anbefalte innlegg

Skriver: Canon Pixma 4000

 

Problem:

Er på jakt etter gode dvd-plater som er skrivbare helt inn til senterhullet ("full face printable"), har BLANK overflate og helst ikke mer enn 118mm diameter på selve overflaten som skal printes på. Fins dette? Har pr. nå Verbatim, men sliter med at utskriftene blir noe matte og som en ekstra "bonus" er også diameteren på den hvite overflaten på plata så stor at Canons labelprintprogram ikke klarer å skrive helt ut...har prøvd Nero Coverdesigner, men sliter med å få sentrert utskriften til platene... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv synes jeg Verbatim platene er OK, men synes personlig både ePro hos norwaydisc.no og Maxell hos pxp.no er bedre, spsiellt når det kommer til skarpheten. Spesiellt ePro platene har en veldig "glossy" overside.

Canons labelprinter program har jeg aldri fått til å fungere bra, men send meg en pm med e-posten din så kan jeg sende deg template fil til Nero Coverdesigner som sentrerer utskriftene med en gang.. :)

Lenke til kommentar

Bruker selv Verbatim, har også brukt Epro plater, men noen av de har den printbare overflaten løsnet på...

 

Når det gjelder Canon sin cdlabel print, så er det vel en halv mm. som ikke blir printet ytterst på platen, ja...men helt inn er ikke noe problem.

 

 

Du kan også prøve plater med "sølv" overflate fra Tayio Yuden, de finnes hos Pxp.no

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Skriver: Canon Pixma 4000

 

Problem:

Er på jakt etter gode dvd-plater som er skrivbare helt inn til senterhullet ("full face printable"), har BLANK overflate og helst ikke mer enn 118mm diameter på selve overflaten som skal printes på. Fins dette? Har pr. nå Verbatim, men sliter med at utskriftene blir noe matte og som en ekstra "bonus" er også diameteren på den hvite overflaten på plata så stor at Canons labelprintprogram ikke klarer å skrive helt ut...har prøvd Nero Coverdesigner, men sliter med å få sentrert utskriften til platene... :hmm:

5931132[/snapback]

 

 

Vil anbefale deg å prøve ( vist du får tak på dem ) TDK photofinish disse platene har en overflate som kan sammenlignes med fotopapir, dvs høyglanset overflate. jeg har brukt over 1000 stk og alle har vært super :) Jeg har kjøp disse av www.brenner.no men han er i manko på dem da han ikke har fått nye inn pga problemer fra leverandør som ikke kan levere nok :) Du får sende han en mail og be han ta kontakt med deg når de kommer inn igjen.

 

Når det kommer til å printe helt inn til hubben så har jeg de samme problemet på min Canon, så jeg bruker i tillegg en printer fra Epson, her er det ingen problem med å printe helt inn.

 

Mvh

SvarteF

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte i min tidligere post, så vil jeg anbefale Nero Cover Designer når det kommer til Canon printerne, fordi disse ikke printer helt godt med den medfølgende programvaren.

Har en template man kan importere i Nero som gjør printing på plater med følgende printere til en lek; (Er bare å ta kontakt så kan jeg sende)

Canon i865

Canon i905D

IP 3000

IP 4000

IP 5000

MP 780

 

Templaten åpner for mulighet for print med disse printere på plater med 21/37/40mm inner sirkel.

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke det å skrive helt inn til senterhullet som er problemet, snarere at Canons program ikke klarer større diameter enn 118 mm...det blir mao en liten hvit kant helt ytterst på platene jeg har nå. Skal teste litt mer med Nero Coverdesigner nå i kveld. :cool:

Endret av MarlBoroMan
Lenke til kommentar

Fikk template fra WeeR her på forumet for bruk i Nero Coverdesigner og med bittelitt "tuning" iform av at jeg lar "bleeding" stå til 0,5 mm samme med målene som gjelder for Canon IP4000 får jeg nå til å skrive ut 100% perfekt på Verbatimplatene mine. Så takk til WeeR! Denne løsningen anbefales - Nero Coverdesigner er mye bedre enn Canons program! :w00t:

Endret av MarlBoroMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...