Gå til innhold

Nye komponenter til spilling/HTPC- budsjett 12500


Anbefalte innlegg

Her er mitt oppsett:

 

AMD Opteron 146, 2.0GHz, Socket 939 1.865,00 1.865,00

DFI LP UT NF4 SLI-DR Expert, S939 1.625,00 1.625,00

Corsair TWINX2048-4000PT, 2x1024MB 1.992,00 1.992,00

Windows XP Media Center Edition, NO 943,00 943,00

XFX GeForce 7900GT, 256MB, PCI-E 2.726,00 2.726,00

Logitech G5, Optical Mouse, Laser 450,00 450,00

Microsoft Remote Keyboard WinXP MCE, NO 670,00 670,00

Zalman VF700-Cu, Cobber VGA Cooler 187,00 187,00

2 stk. Samsung SP P120 250GB, SATAII, 8MB 775,00 1.550,00

Microsoft MCE Media Controller 309,00 309,00

Revoltec BGA Ram Freezer, Copper 104,00 104,00

 

Varebeløp inkl. moms: NOK 12.421,00

Varebeløp moms: NOK 2.484,20

 

Som dere sikkert skjønner skal denne klokkes.

Jeg har fra før CM stacker, viftestyring, Hyundai 17 tommer lcd skjerm, TT 460w psu og TT Bigwater vannkjøling for cpu. Har også ekstern 160 GB HD, optisk drev og en Hauppauge win TV-PVR-USB2.

 

Hva synes dere om oppsettet? Tar imot innspill med stor takk....

Endret av kash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal det være en HTPC ville jeg prioritert vifteløst og WAF fremfor ytelse. Med overklokkning kommer gjerne varme, og med varme kjøling som betyr støy. Det er forferdelig irrterende med viftestøy mec PCen i stua. Men regner med du har tenkt over dette.

 

Oppsettet ser fint ut. Du bør vurdere å bytte ut prosessoren med 165 eller X2 3800+.

Lenke til kommentar
Skal det være en HTPC ville jeg prioritert vifteløst og WAF fremfor ytelse. Med overklokkning kommer gjerne varme, og med varme kjøling som betyr støy. Det er forferdelig irrterende med viftestøy mec PCen i stua. Men regner med du har tenkt over dette.

 

Oppsettet ser fint ut. Du bør vurdere å bytte ut prosessoren med 165 eller X2 3800+.

5920477[/snapback]

 

Har tenkt over det. Jeg har en egen tv stue hvor jeg har den stasjonære pc`en plassert. I og med at jeg elsker å spille, må jeg ta hensyn til dette. Kunne godt tenkt meg en egen HTPC bare for dette formålet, men synes det blir litt råflott når den stasjonære står 2 meter unna tv`en. Da får jeg prøve å slå to fluer i en smekk. WAF er ingen problem hjemme hos meg, tv stuen er mitt domene! Kjerringen får bestemme over resten av huset.....

 

Har selvsagt også vurdert dualcore, men jeg gjør veldig lite multitasking. Og jeg har veldig lyst på noe som klokker bra..... Kunne selvsagt tenkt meg en 165, men så er det de penga da :ermm:

 

Støy kan selvsagt bli et problem, men jeg håper at jeg skal klare og idle cpu`en med god klokk rundt 35-40 grader, og jeg håper da at jeg skal klare med viftestyring og få et akseptabelt støynivå når jeg skal se på tv.

 

Takker for innspill! Setter pris på tilbakemeldingene, da det er en kjensgjerning at 10 øyne ser litt bedre enn 2.

Lenke til kommentar

Faktisk har jeg brukt en Opteron 144 @ 2.7 GHz med 2GB minne som HTPC. Fungerte yppelig med TV og tilsvarende tvkort som du har, men syns støy ble et problem, har derfor byttet den ut med en eldre PC og mye mindre støyende komponeter samt linux og mythtv. Det kan være et alternativ med en billig/gammel pc som HTPC og bruke spill-pcen for seg selv. Vannkjøling er jo også en mulighet for å både forhindre støy og øke overklokkingspotesialet.

 

Det er godt mulig å få X2 3800+ som klokker veldig bra, og Opteron har på mange måter blitt litt for hypet opp.

 

Hvis du har et lydannlegg du ønsker å bruke bør du tenke om du vil ha et dedikert lydkort. De intigrerte pleier å gjøre nytten, men lydkvaliteten kan variere litt for de sære/audiofile.

 

Får bare beklage for rotete post, er litt trøtt og slenger ut ideer i øst og vest!

Lenke til kommentar
Faktisk har jeg brukt en Opteron 144 @ 2.7 GHz med 2GB minne som HTPC. Fungerte yppelig med TV og tilsvarende tvkort som du har, men syns støy ble et problem, har derfor byttet den ut med en eldre PC og mye mindre støyende komponeter samt linux og mythtv. Det kan være et alternativ med en billig/gammel pc som HTPC og bruke spill-pcen for seg selv. Vannkjøling er jo også en mulighet for å både forhindre støy og øke overklokkingspotesialet.

 

Det er godt mulig å få X2 3800+ som klokker veldig bra, og Opteron har på mange måter blitt litt for hypet opp.

 

Hvis du har et lydannlegg du ønsker å bruke bør du tenke om du vil ha et dedikert lydkort. De intigrerte pleier å gjøre nytten, men lydkvaliteten kan variere litt for de sære/audiofile.

 

Får bare beklage for rotete post, er litt trøtt og slenger ut ideer i øst og vest!

5921582[/snapback]

 

Etter en god natts søvn, og litt undersøkelser om x2 3800+, har jeg bestemt meg for dualcore. Har byttet ut opteron med en x2 3800+ med manchester kjerne og E4 stepping! Ser at enkelte nesten klarer opp mot 2,8-3 Ghz på disse, så får se hva jeg klarer! Jeg tok bort ene samsung hd`en, så jeg holder budsjett!

 

Kommer til å oppgradere med en ekstra hd og et godt lydkort når kontoen er påfyllt senere.

 

Takk for gode tips!

Endret av kash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...