Gå til innhold

Kan man registrere et .no domene uten firma / org?

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Registrere .no domene.

I Norge må man være registrert i enhetsregistrert i Brønnøysundregistrene før man får registrere domenenavn under .no. Dersom man er registrert i Enhetsregisteret og har fått tildelt et organisasjonsnummer kan man fritt registrere inntil 15 domenenavn. Eneste forutsetning er at domenenavnet du søker må være ledig og ikke stå på NORIDs sperreliste.

Det enkleste er å registrere et enkeltpersonsforetak.

Vil du registrere et enkeltpersonforetak, må du drive næringsvirksomhet. Det vil si at den økonomiske virksomheten må ha et visst omfang. Rene hobbyaktiviteter er ikke nok for å være enkeltpersonforetak og få et eget organisasjonsnummer.

Enkeltpersonforetak som ikke driver varehandel, og har færre enn 5 ansatte, har rett til å registrere seg i Enhetsregisteret. Dette er en gebyrfri registrering, som gir foretaket et organisasjonsnummer.

Enkeltpersonforetak som driver varehandel, eller har flere enn 5 ansatte, er pliktige til å registrere seg i Foretaksregisteret. En registrering i Foretaksregisteret medfører gebyr og gir foretaket et organisasjonsnummer samt en firmaattest.

Endret av wwwww
Skrevet

Jeg tror det er slik fordi de vil unngå at drittunger stikker av med domener til nyoppstartede bedrifter, for så å kreve masse penger for å gi dem opp.

Skrevet (endret)

Jeg tror da det er aldersgrenser for slike ting.

Edit: Dessuten tror jeg ikke foretaksregisterets reglement er basert på at noen kan misbruke dem til å opprette domener.

Endret av neitakk
Skrevet

Edit: Dessuten tror jeg ikke foretaksregisterets reglement er basert på at noen kan misbruke dem til å opprette domener.

5920730[/snapback]

Tipper en må være myndig for å opprette et enmannsforetak.

Skrevet

5920730[/snapback]

Tipper en må være myndig for å opprette et enmannsforetak.

5920991[/snapback]

"Hva er et enkeltpersonforetak?

...

Eieren må være myndig,.."

http://www.spor-oss.no/kap1/spm132.html

Kan registreres elektronisk via:

https://nbr.brreg.no/finer/SelectTemplate.jsp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...