nisse777 Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 bare lurte på om det var det .. kan tenke meg å kjøpe/nedlaste det og vil bare vite om det er bedre enn f.eks baldurs gate, hvis det er det så må man ha det! (så i avisa at det var det betse rpg noen sinne) så takk for svar
Gunfreak Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 du bør kjøpe det. og du bør kjøpe CE versonen. ja. det er helt klart en av de beste RPG'ne som finnes. jeg likte aldrig BG noe serlig, så jeg kan egnetlig ikke gi noe serlig svar om det er bedre eller dårligere
thomanil Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Kanskje ikke verdenshistoriens beste, men "way up there"!
Vrengtpolvott Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Jeg mener at det overgår Baldurs Gate til de grader, men så har ikke jeg spilt Baldurs Gate så mye heller, + at jeg ikke liker den type RPGer (Gi meg Fallout!) Men uansett, ja, du bør kjøpe dette spillet, og ja, du bør kjøpe CE. Septim mynten alene er jo verdt å gjøre det!
smetho Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Ikke sammenlign spill sånn, det resulterer ikke i annet enn krangling om noe som går på smak. Med andre ord en idiotisk diskusjon som aldri har en løsning Spillet er VELDIG bra. Det er ikke like hard core RPG som enkelte tidligere titler, men det appelerer istedet også til oss som ikke har noe fortid med slike spill. Og det gir meg smaken på å prøve slike spill videre i fremtiden. Det vil si om jeg noengang gidder å spille andre spill en Oblivion igjen
TommyGun77 Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Tidligere så har jeg bare spillt fps spill og klarte vel egentlig aldri å sette meg inn i et rpg spill, men nå er Oblivion det eneste spillet jeg spiller. Det er rett og slett helt fantastisk.
Vice Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Men uansett, ja, du bør kjøpe dette spillet, og ja, du bør kjøpe CE. Septim mynten alene er jo verdt å gjøre det! 5913275[/snapback] Har ikke helt forstått poenget med den mynten. Slik jeg forsto skulle dette være en mynt fra spillet, men denslags mynter finnes overhodet ikke i spillet så langt jeg har sett. Eneste myntenhet som jeg har kommet over er "gold" og de er som navnet tilsier "gullfarget". Septim-mynten som fulgte med er jo av et kobberlignende materiale... Dårlige greier rett og slett.
h00v3r Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Jeg mener dette spillet er det beste rpg spillet jeg har spilt. Er veldig nybegynnervennlig, som er ganske positivt. Det er lett å sette seg inn i, og du har en utrolig friget til å gjøre det du akkuratt vil, til alle døgnets tider. Bare fantasien, eller samvittigheten setter en stopper Så løp og kjøp sier nå bare jeg!
h00v3r Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Men uansett, ja, du bør kjøpe dette spillet, og ja, du bør kjøpe CE. Septim mynten alene er jo verdt å gjøre det! 5913275[/snapback] Har ikke helt forstått poenget med den mynten. Slik jeg forsto skulle dette være en mynt fra spillet, men denslags mynter finnes overhodet ikke i spillet så langt jeg har sett. Eneste myntenhet som jeg har kommet over er "gold" og de er som navnet tilsier "gullfarget". Septim-mynten som fulgte med er jo av et kobberlignende materiale... Dårlige greier rett og slett. 5913534[/snapback] Mener du at det bare var tåpelig at vi fikk men mynten, fordi den ikke ligner? Det som jeg trodde hele tiden, var at det var den som skulle vise hvordan de gullmyntene vi plukker opp likner på, står ivertfall noe sånt bakpå CE pakka. "Imperial Septim Coin" An authentic replicated Septim, the official currency of Tamriel Så tror faktisk dette er samme mynt som de gullmyntene i spillet! Synes den var topp jeg!
Vice Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Mener du at det bare var tåpelig at vi fikk men mynten, fordi den ikke ligner? Det som jeg trodde hele tiden, var at det var den som skulle vise hvordan de gullmyntene vi plukker opp likner på, står ivertfall noe sånt bakpå CE pakka. "Imperial Septim Coin" An authentic replicated Septim, the official currency of Tamriel Så tror faktisk dette er samme mynt som de gullmyntene i spillet! Synes den var topp jeg! 5913575[/snapback] Nettopp det som er tåpelig: Det står at det skal være mynt fra spillet, men når man ser på den er det ikke den som brukes...Kunne like gjerne lagt ved en gammel femkroning med Kong Olav på og sagt at det er en mynt fra spillet. Det hadde vært like stor likhet.
h00v3r Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Etter det jeg har sett er det den samme. Men mulig jeg tar feil!
oOF Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Planescape: Torment og Baldur's Gate overgår Oblivion etter min mening, blant mange andre spill. Men det er et bra spill allikevel.
fargoth Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Spør du meg, vil jeg si at Oblivion ikke er verdens beste RPG. Jeg vil til og med gå så langt som å mene at det ikke er det beste spillet i TES serien engang! Men uansett hvordan man vrir og vender på det er det ingen andre en deg selv som kan komme frem til om du liker spillet eller ei, så derfor anbefaler jeg deg å teste ut alle TES spillene mens du er i gang, så får du dannet deg din egen mening om serien. Det kan kanskje være greit å starte med Oblivion da det er rimelig simplifisert i forhold til tidligere spill, og derfor lett og sette seg inn i. Det appellerer også til en stor folkegruppe, og sjansen for at du også kommer til å like det er derfor rimelig stor. Når det gjelder mynten som følger med Oblivion Collector's Edition, så er den en eksakt replika av myntenheten som brukes i spillet. Om man ser nøye på en septim i spillet vil man se at teksturen er lik de fysiske kopiene. Dessverre er kvaliteten på teksturen på myntene i spillet såpass dårlig at det kan være vanskelig å få øye på detaljene. For å fikse på dette kan pc-spillere laste ned VA'S BETTER GOLD, en mod som erstatter originalteksturen med en forbedret versjon.
Beld Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Tidligere så har jeg bare spillt fps spill og klarte vel egentlig aldri å sette meg inn i et rpg spill, men nå er Oblivion det eneste spillet jeg spiller. Det er rett og slett helt fantastisk. 5913525[/snapback] Akkurat samme situasjonen her
cbs77 Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 (endret) Nettopp det som er tåpelig: Det står at det skal være mynt fra spillet, men når man ser på den er det ikke den som brukes...Kunne like gjerne lagt ved en gammel femkroning med Kong Olav på og sagt at det er en mynt fra spillet. Det hadde vært like stor likhet. 5913605[/snapback] LOL. Det følger sikkert med en femmer i den norske utgaven når den kommer. Edit: Og ja, dette er et utrolig bra spill som er lett å sette seg inn i. Mange oppdrag og mye frihet. Endret 13. april 2006 av cbs77
hugRmunR Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Oblivion er LANGT ifra det beste RPG spillet på markedet... Spill som Baldurs Gate og Icewind Dale overgår det på alt. (Utenom grafikk da =P) IMO!
Piratpjokken Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Eg har en ting og si: Da eg fikk oblivion var det takk og farvel til de andre spillene!
mESA Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Er Diablo2 et rpg-spill? Isåfall er det ifølge meg, det beste spillet.
thomanil Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 (endret) Oblivion er LANGT ifra det beste RPG spillet på markedet... Spill som Baldurs Gate og Icewind Dale overgår det på alt. (Utenom grafikk da =P) IMO! 5914991[/snapback] Pfft. Baldurs gate er greit nok å sette opp som et "ideal som ikke kan overgås", men Icewind Dale? Icewind Dale var jo bare en morsom men veldig rett fram dungeon hack tur. Nå må vi ikke ta la rosenrøde nostalgi-briller farge alle rollespill fra Bioware basert på Dungeons & Dragons, da. Bare min mening, smaken er som baken. Synes egentlig at vi har latt BG og kompani "regjere på tronen" for lenge. Selv syntes jeg faktisk at Vampire Bloodlines knocket BG av førsteplassen, men det er kanskje bare jeg som er rar. Endret 13. april 2006 av thomanil
Roug Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 bare du som er rar ja var greit spill vampire bl men ikke topp BG 1 og 2 slår alt og selvsagt NWN gleder meg til 2ern Oblivion er nok det beste rpg spille i 1st person jeg har spilt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå