Gå til innhold

Gamer Pc for konfirmasjonspengene


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpe alt fra netshop! der er det jo mulighet for å få dem til å montere pc'en for den nette sum av 350 kroner =) og alt sammen er 700 kr billigere enn hos komplett hvor jeg dessuten må montere selv smile.gif

 

noen her som har peiling på leverings tiden fra netshop.no?

 

Hvor får du dem til å montere selv fra hardwaren DU velger?

Følger det med 3 års garanti da?

6006241[/snapback]

 

søker på en vare som heter produksjon og testing av stasjonær pc :)

hmm, jeg vil tro det er tre års garanti på alle varene enkeltvis(?)

 

eller... dette må noen andre svare på... :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP

 

Under editions står det funksjoner som er i XP Pro og ikke i Home edition... Hovedsakelig sikkerhetsfunksjoner og fjernkontrollering fra andre PC'er. Det står noe om evnen til flere prosessorer der og, at det vist nok skal påståes at det er mer stabilt og jobber mer symetrisk med XP. Og evnen til å være en del av en Windows server gruppe.... :ermm: i det hele tatt mange funksjoner som er mer business rettede.

 

:ermm:  "men en ting jeg lurer på er, hvem trenger alle de sikkerhetsfunksjonene når jeg har hørt at man kan starte XP uten passord med windows 2000 bootdisk? :cry:  :ermm: ?" Er dette sant eller en god porsjon gildevev?

 

når det gjelder gaming betyr det vel ingenting tror jeg så det blir vel opp til den enkelte om man ønsker disse ekstrafunksjonene eller ikke. Ytelsen er vel noenlunde lik for gamere.

6004858[/snapback]

 

men dere, er ikke windows home en 32 bits versjon ellernoe?

det står Windows XP Professional 64 bit på xp prof. varen på netshop.no men kun Windows XP Home på xp home varen.... vil ikke det si at prof er 64 bit mens home er 32 bit?

og da lurer jeg på, ville ikke prof., som antatt er 64 bit, være best for prossesoren min (en athlon x2 4200+) ?

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar

Ble litt usikker på netshop.no sin mulighet for å montere pc'en for deg...

er det sånn at du må velge en av de ferdige pc'ene demmes også endre den slik at den passer dine behov og ditt budsjett best?

eller kan du bare velge alle delene du skal ha enkeltvis og legge dem inn i handlekurven, for så å legge til varen Produksjon og testing av PC (finner den ikke innenfor noen av kategoriene så jeg måtte søke) ?

Lenke til kommentar
en ting; sjekka på shg.no og det er %&$#@ så billig!!

får samme pc'en ferdigbygd fra netshop til ca. totusen kroner billigere!:D

og da lurer jeg bare på... er det for godt til å være sant? noen som har dårlige/gode erfaringer med shg.no?

og noen som vet om kvaliteten og leveringstiden deres?

6015237[/snapback]

 

De har grei leveringstid om de har det på lageret, men noe lenger tid enn feks. Netshop. RMA tar visstnok LANG tid...

Lenke til kommentar

shg.no vant pristesten til hw.no, hvis de i tillegg er billigst når du lager deg en handlevogn blir det nok vanskelig å finne noen som er billigere. Du kan jo selvfølgelig spørre de enkelte nettbutikkene om de kan gi deg et tilbud som er like godt som det shg.no kan tilby deg.

Lenke til kommentar
shg.no vant pristesten til hw.no, hvis de i tillegg er billigst når du lager deg en handlevogn blir det nok vanskelig å finne noen som er billigere. Du kan jo selvfølgelig spørre de enkelte nettbutikkene om de kan gi deg et tilbud som er like godt som det shg.no kan tilby deg.

6021639[/snapback]

 

God ide! :D

sender mail til netshop aws

Lenke til kommentar
Ble litt usikker på netshop.no sin mulighet for å montere pc'en for deg...

er det sånn at du må velge en av de ferdige pc'ene demmes også endre den slik at den passer dine behov og ditt budsjett best?

eller kan du bare velge alle delene du skal ha enkeltvis og legge dem inn i handlekurven, for så å legge til varen Produksjon og testing av PC (finner den ikke innenfor noen av kategoriene så jeg måtte søke) ?

6014307[/snapback]

 

Venter fortsatt på svar fra denne.... :)

Lenke til kommentar
holder med lydkort som er i hovedkortet, hvis du merker at lyden er tja noe en smule, så er det å vurdere et nytt.

6065474[/snapback]

 

hmmm... vil ikke ha den perfekte lyd, bare at lydkorte/høytalerne/headsette spiller sanger og spill-lyder og lsikt uten "spraak" og "kniirk" og "tubh" lyder innimellom :)

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar

Lydkortet som sitter på hovedkortet burde fungere helt fint til vanlig pc-bruk. Hvis du er litt ekstra opptatt av dette, er det verdt å merke seg at noen hovedkort kommer med bedre lydløsninger enn andre.

 

Utdrag fra test: "While the nForce4 SLI X16 chipset represents a refinement of previous nForce4 designs, it doesn't address the chipset's greatest weakness: its basic AC'97 audio controller. Not that we expect the world, but new high-end chipsets should at least support high-definition audio. Instead, the A8N32-SLI is stuck with AC'97 and a Realtek ALC850 codec. Hail to the crab, baby."

 

Det vil nok spille av helt fint, uten ulyder. Men hvis lyden er veldig viktig for deg, koster jo ikke et lydkort all verden.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...