JiGGe Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 (endret) Hei, jeg holder på og lage en hjemmeside for en klan.... Jeg er ikke så veldig god i php enda så jeg trenger litt hjelp http://www.jigge.frac.dk/news/latestnews.php http://www.jigge.frac.dk/news/index.php jeg vil at man kan trykke på overskriftene i latestnews.php så kommer man til siden: index.php Men den koden vet jeg ikke åssen jeg skriver... jeg har prøvd å skrive med <a href men da får jeg feil meldingen: Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /web/www/frac/users/jigge/news/latestnews2.php on line 11 Her er koden: <? include("db.php"); $query = mysql_query("SELECT * FROM $mysql_table"); $query = mysql_query("SELECT * FROM `$mysql_table` ORDER BY `id` DESC LIMIT 0 , 03"); if(mysql_error()) { print(mysql_error()); } while($row = mysql_fetch_array($query)) { echo "".$row['title']." <p> "; } Takk for svar Endret 12. april 2006 av JiGGe
rønning Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 (endret) <? include("db.php"); $query = mysql_query("SELECT * FROM $mysql_table"); $query = mysql_query("SELECT * FROM `$mysql_table` ORDER BY `id` DESC LIMIT 0 , 03"); if(mysql_error()) { print(mysql_error()); } while($row = mysql_fetch_array($query)) { echo '<a href="index.php">' . $row['title'] . '</a>'; <p> "; } Endret 12. april 2006 av rønning
JiGGe Skrevet 12. april 2006 Forfatter Skrevet 12. april 2006 Parse error: syntax error, unexpected '<' in /web/www/frac/users/jigge/news/latestnews.php on line 13 står det da
CruellaDeVille Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 Parse error: syntax error, unexpected '<' in /web/www/frac/users/jigge/news/latestnews.php on line 13 står det da 5910838[/snapback] Det burde funke. Er du sikker på at du har riktig ' og "?
allyse Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 Hvorfor query to ganger? Prøv å initalisere med <?php isteden for <? kanskje echoen kan også skrives slik som jeg syntes blir penere: echo "<a href=\"index.php\">{$row['title']}</a>";
allyse Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 (endret) eller fjern <p> og "; nesten nederst (som er løsningen) Endret 12. april 2006 av allyse
JiGGe Skrevet 12. april 2006 Forfatter Skrevet 12. april 2006 (endret) Nå funker det. <html> <body> <?php include("db.php"); $query = mysql_query("SELECT * FROM $mysql_table"); $query = mysql_query("SELECT * FROM `$mysql_table` ORDER BY `id` DESC LIMIT 0 , 03"); if(mysql_error()) { print(mysql_error()); } while($row = mysql_fetch_array($query)) { echo "<a href=\"index.php\">{$row['title']}</a><br>"; ; } php?> </body> </html> Sånn ble koden Endret 12. april 2006 av JiGGe
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 ... 5911877[/snapback] Jeg lurer også på hvorfor det er med to queryer, det er jo kun den siste som vil bli brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå