Gå til innhold

Fjernet viktige deler av registeret?


Riggs

Anbefalte innlegg

Hei.

 

På mandag søkte jeg igjennom feil i registeret med RegSupreme Pro, for å rydde opp, og plutselig kom jeg inn på en ukjent seksjon. Det kom opp at det var funnet fire kritiske feil, og det kom fire feil opp i denne seksjonen. Det jeg gjorde var å fjerne disse feilene. Det som var merkelig var at det ble laget backup av hver enkelt fil, og de ble ikke samlet i en og samme backup, slik som det pleier. Deretter presterte jeg å slette backupen av disse fire "feilene". Nå er jeg redd for at jeg har fjernet fire viktige deler av registeret, at PCen plutselig kan henge seg, og at jeg kanskje kan miste masse viktig informasjon uten videre. Det jeg nå lurer på er;

 

-Vil fjerningen av fire slike "registersaker" kunne føre til ustabil PC?

-Kan i det hele tatt RegSupreme Pro fjerne viktige deler av registeret?

-Finnes det programmer som sjekker om registeret på PCen er skadet?

 

Dette virker kanskje som et rart og ubetydelig spørsmål. Saken er bare den at jeg er nervøs for at PCen skal fungere dårlig og ustabilt etter hva jeg gjorde, og jeg lurer på om det er nødvendig med en formatering. Jeg er usikker på om de fire sakene som kom opp egentlig var feil, eller om de bare var vanlige deler av registeret, og at det var skadelig å fjerne de. Takk for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Registeret er noe av hjertet i maskinen din og gjør du feil der, kan alt galt skje.

Når det er sagt, jeg sverger selv til RegSupreme (eller JV16 Power Tools, der den er en del) og etter flere års bruk har jeg til gode å anklage den for å ha gjort noe galt.

 

Det hadde hjulpet om du hadde husket hva som ble funnet og fjernet.

Men hvis maskinen din rusler og går normalt, ville jeg ikke bekymret meg.

 

Ikke legg inn andre "geniale" registerfix-programmer uten at du vet hva du gjør. De aller fleste er i beste fall ineffektive, i verste fall skadelige.

 

Kan gi deg en anbefaling: Tune-up Utilities har en bra registerfix-bit og der finner du en mulighet for å søke etter korrupt struktur/defragge registeret. Dette er et glimrende all-in-one program som fungerer bra i seg selv og som et supplement til RegSupreme/JV16.

http://www.tune-up.com/

Lenke til kommentar

Vel, har du systemgjenoppretting på, kan du jo bruke det. Ellers ville jeg som sagt ikke gjort annet enn å bruke maskinen som vanlig. Merker du ingenting, er alt ok. Jeg vil ikke tro at RegSupreme har gjort noe galt.

 

Skulle det dukke opp et problem, vil det mest sannsynlig være lettere å feilsøke og fikse når det evt skjer.

Lenke til kommentar

OK, tusen takk for gode svar. Dette gjorde meg mer opplyst om problemet. Flott det finnes slike som deg som kan hjelpe folk med datatrøbbel. Takk!

 

Edit: Hvis man bruker systemgjenoppretting, vil registeret "tilbakestilles" da? Slik at det blir som før?

Endret av Riggs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...