Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blue screen ved oppstart etter SP 2 installasjon


Anbefalte innlegg

Jeg skulle prøve å løse et annet problem ved å installere Service Pack 2 til XP. Det hjalp ikke. Det som derimot skjedde var at ved oppstart da Windows XP loadingen/logoflashen starter, varer den bare i et par sekunder så kommer det bluescreen/feilmelding. Det står at det har oppstått et problem og at det kan kort forklart være alt mulig.

 

Det står også at man kan prøve å oppdatere BIOS. Det har jeg tenkt til, men det virker litt komplisert fordi man må ha lastet ned nyeste driver til hovedkortet før man gjør det. Det gjør det ikke mindre enkelt at jeg ikke kommer inn i sikkerhetsmodus heller.

 

Noen som har møtt på lignende problem og har noen forslag til hvordan jeg kan komme inn på maskinen min igjen?? Trenger virkelig hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er store feil i oppgraderingen så jeg tror at det er lite du kan gjøre fra WRC, hvis du vet ikke hva du skal angripe.

Hvis du vet hva du skal gjøre så du kan starte WRC fra din win cd.

Hvis du skal gjøre det enkelt (det er alltid fare for feil med slik operationer) da starter du PC'en fra CDrom og gjør det samme du skal gjøre for å installere windows, men når du kommer så langt hvor det står at det er funnet en win installation og om du ønsker å reparere med å trykke E eller å fortsette installation med å trykke ESC, så velger du E for å reparere.

Instillinger, passord og alt vil beholdes men windows blir reparert.

Da kan du ordne med bios din og andre nødvendige oppdatteringer

 

Så en gang til -Start fra CD...filene lastes-Welkommen til ....-her taster du ENTER ikke E..- F8 for avrale (hvis du har noe)....Her trykke du E for å installere på den funnet installation som er c:\windows "microsoft Windows ...bla,bla bla"

 

Men hvis det kommer så langt fra starten og ikke finne noen allerede installert windows, så er det skader på system filene , og da enten du bruker dine backup for å reparere eller du står der....og en ny installation blir alternativet.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Merk at alcohol120 , deamontools ol. virtuelle cdom program

fucker med xp's atapi driver slik at denne ikke kan avsluttes på normalt vis (Alcohol/Deamontools kjører den ikke som service).

XPsp2 setup klarer da ikke å erstatte atapi.sys .

Og det er applikasjonene som er laget feil ,ikke sp2's feil at det går skeis.

 

Dette er et kjent problem med å legge inn sp2 .

Avinstaller alt som er av virtuelle cdrom først .

(eller fra safe mode hvis du får bootet dit) .

 

Nevner dette da det virker som fleste medlemmer på dette forumet er hyppige brukere av slike virtulle cdrom apps . No offence til Ole-Magnus .

Lenke til kommentar
Merk at alcohol120 , deamontools ol. virtuelle cdom program

fucker med xp's atapi driver slik at denne ikke kan avsluttes på normalt vis (Alcohol/Deamontools kjører den ikke som service).

XPsp2 setup klarer da ikke å erstatte atapi.sys .

Og det er applikasjonene som er laget feil ,ikke sp2's feil at det går skeis.

 

Dette er et kjent problem med å legge inn sp2 .

Avinstaller alt som er av virtuelle cdrom først .

(eller fra safe mode hvis du får bootet dit) .

 

Nevner dette da det virker som fleste medlemmer på dette forumet er hyppige brukere av slike virtulle cdrom apps . No offence til Ole-Magnus .

5906698[/snapback]

helt enig i det.

 

men uansett så tok jeg og installerte windows på nytt over den forrige installasjonen og da gikk det. Jeg så ingen annen utvei rett og slett. Men takk for all hjelp!

 

P.S. Jeg sliter fortsatt med det samme problemet med lyden som jeg nevnte tidligere, så jeg benytter sjansen til å reklamere for den linken i tredje post. :D

Endret av Ole-Magnus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...