Gå til innhold

IBM 75GXP- Hva var galt?


Diff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den hdd serien fra IBM hadde en veldig høy feilrate som igjen gjorde at hdd avdelingen til IBM fikk et særdeles dårlig rykte.

 

At IBM har solgt ut hdd avdelingen trenger ikke nødvendigvis ha noe med den episoden å gjøre, ettersom de nå også har solgt ut laptop avdelingen som har et godt rykte.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Hitachi kjøpte IBM's harddisk divisjon i 2003, med utsikter for å bli den største harddisk produsenten. Samtidig var det nedgangstider i markedet som førte til press på IBM, som igjen valgte å selge harddiskavdelingen. IBM hadde også noen planer om en microdrive eller noe i den dur som visstnok skulle være revolusjonerende, men jeg tror aldri den så dagen lys.

 

Selv om modellnavnet Deskstar- aka "Dethstar"-diskene hadde et par produksjonsserier under IBM som ikke holdt mål (60GXP, 75GXP). Har de jammen lagt seg i selene og laget mange gode serier de siste par årene. IBM var kjent for å produsere de raskeste diskene og dette har Hitachi forsøkt å holde i live.

Lenke til kommentar

hei

 

hvis jeg ikke husker feil så var mine deathstar 45gb produsert i ungarn (hungary), ibm lagde en ny fabrikk der og der var visst kvalitestskontrollen lav.

 

i tillegg ble disken meget varme 45 grader +

 

tror singapore diskene var i bedre kvalitet men er litt usikker

 

lagde ca 10 pcer med 45gb fra ungarn, er glad jeg ghostet pcene før jeg satte de ut...

 

derfor bare samsung på meg...

Lenke til kommentar

Her i huset har vi en pc som det stod 2x60 GB IBM Dekstar disker inni. Begge disse diskene tok kvelden samtidig. Fikk aldri starta Windows igjen. Så kjøpte vi en identisk disk for å se om vi fikk flytta over platene fra diskene slik at vi fikk ut det aller viktigste, men det funka ikke det heller. Da var det veldig mye av mamma sitt arbeid som gikk tapt :(.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...