Gå til innhold

TES: Problemer med Oblivion på min PC


Anbefalte innlegg

Hellu =)

 

 

Har innstalert Oblivion på PCen min, genialt spill..

 

Problemet er att maskinen krasje... Jeg kommer meg litt ut i spillet før det stopper opp og da kommer det en feilmelding om att Oblivion.exe har kræsjet og Windows beklager dette..

 

Mitt oppsett er:

 

AMD Athlong 64 3000+

MSI K8N Neo-3

Saphire Radeon 9600 PRO

512 mb Corsair Value S

120 GB IDE Seagate

80 GB IDE Seagate

 

jeg har satt ned oppløsningen og grafikk detaljene så langt ned som mulig, men det kræsjer fortsatt..

 

Noen som kan hjelpe meg? Forbannet synd att Windows skal ødelegge ett spill som er så bra..

 

mvh, mero

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trenger ikke å gjøre noe spesiellt... bare ri rundt på hesten rekker, og etter ca 5-10 min så kræsje d.. eller å gå inn i en hule å sloss, så gå ut igjen. da bruker det å kræsje... hvis man trykker ESC for å gå på do, midt i spillet, kræsjer d...

Endret av Merovingian
Lenke til kommentar

Dumt spørsmål kanskje, men har du prøvd å skru ned video instillingene?

Sett også v-sync av på skjermkortet, og skriv " tdt " i console for å sjekke at det ikke er fps drops som gjør det. (lite sannsynlig men)

Har du lastet ned siste version av NET Framework, og ellers alle andre drivere?

Lenge siden defragmentering? Ryddet i register?

 

Søk på feilmeldingen i google og se om andre har hatt lignende feil på Oblivion, eller andre spill.

 

Lykke til :thumbup:

 

 

Edit: og så leser vi 1 post grundig neste gang:)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Har hørt at Oblivion kræsjer en del, hos de fleste. Skjer her, men heldigvis ikke så ofte. Du får prøve som archongamer sa og håpe at det funker. Regner med at det kommer en patch snart.

5900611[/snapback]

Eneste gangen Oblivion "krasjer" her er når jeg trykker exit.

95% av gangene får jeg beskjed om at Oblivion må lukkes, bla bla bla.

Overlever med den når jeg hører om alle andre sine problemer;)

 

Om ingen ting hjelper kan du prøve å disable et og et komponent av gangen, for så å teste om det hjelper i spillet. Onboard lydkort ol, kan være lurt å disable om du bruker eget kort osv..

 

Edit: Litt mere minne kunne du jo spandert på deg også. Ikke mye penger som skal til, og 512 brikker får du vel nesten kastet etter deg nå på bruktmarkede.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...