Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjempeproblem med SpeedTouch 546i!


Anbefalte innlegg

Jeg har ett kjempeproblem med min SpeedTouch 546i.

Problemet er at den er satt opp av Telenor. Jeg kommer ikke inn i web gui'en for å konfigurere pga. passordbeskyttelse. Jeg har ikke dette passordet. Selvom jeg setter factory defaults med knappen bakpå blir den ikke resatt.

 

Hvordan får jeg resatt den? Finnes det noen annen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor leverer Speedtouch med default (fra fabrikk) brukernavn=admin og blankt passord.

5899314[/snapback]

 

Nope.. Denne routeren er sendt ut i forbindelse med ADSL småbedrift og er derfor ferdig konfigurert med ett annet passord.

Endret av storheim
Lenke til kommentar
Da tror jeg du må spøre telenor pent om passordet =)

5901536[/snapback]

 

Var det jeg var redd for :) Men burde jo gå ann på en eller annet måte å få den til factory defaults..

5901621[/snapback]

 

Prøv og rykk ut alle ledninger unntatt til strømmen, og press inn den lille knappen på baksiden med en kulepenn i minst 20 sekunder.

Lenke til kommentar
Takk for tipset, men dette funket desverre heller ikke.. Kan det være at telenor har brent oppsettet inn på en chip eller noe slikt?

5901753[/snapback]

 

Tipset mitt var bare gjetning siden det er slik Zyxel resettes. MEN jeg fant dette på diskusjon.no https://www.diskusjon.no/index.php?act=Prin...r&f=61&t=455205

 

Sitat:

1) Skru AV modemet.

2) Trykk FORT på POWER knappen

3) Når Power/System dioden begynner å blinke (nesten med en gang!) trykker du FORT en gang til på POWER knappen

4) Power/System dioden vil nå lyse konstant grønt i cirka seks sekunder. Så vil den begynne å blinke og da skal du trykke en tredje RASK gang på POWER knappen.

 

og en annen

 

Instructions:1 Make sure the SpeedTouch is powered off.

 

2. Press the power button once (shortly).

3. As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once more (shortly).

4. The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it starts flashing green again. Press the power button once more (shortly).

5. All LEDs flash green once.

6. The SpeedTouch reboots and will come online with factory default settings. Resetting the system to its factory defaults also involves deleting the configuration profile settings. You will need to reconfigure the system using the SpeedTouch Setup wizard or by uploading the relevant configuration file.

Lenke til kommentar
Mener at det passordet skal stå i noen av papirene du har fått tilsendt fra telenor. Lit sære rutiner når det er bedriftsabo.

5901783[/snapback]

 

Ja.. L/P pleier å være det samme som L/P på telenorkontoen. Men jeg har jo ikke den informasjonen tilgjengelig kan du si :p

Lenke til kommentar
Takk for tipset, men dette funket desverre heller ikke.. Kan det være at telenor har brent oppsettet inn på en chip eller noe slikt?

5901753[/snapback]

 

Tipset mitt var bare gjetning siden det er slik Zyxel resettes. MEN jeg fant dette på diskusjon.no https://www.diskusjon.no/index.php?act=Prin...r&f=61&t=455205

 

Sitat:

1) Skru AV modemet.

2) Trykk FORT på POWER knappen

3) Når Power/System dioden begynner å blinke (nesten med en gang!) trykker du FORT en gang til på POWER knappen

4) Power/System dioden vil nå lyse konstant grønt i cirka seks sekunder. Så vil den begynne å blinke og da skal du trykke en tredje RASK gang på POWER knappen.

 

og en annen

 

Instructions:1 Make sure the SpeedTouch is powered off.

 

2. Press the power button once (shortly).

3. As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once more (shortly).

4. The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it starts flashing green again. Press the power button once more (shortly).

5. All LEDs flash green once.

6. The SpeedTouch reboots and will come online with factory default settings. Resetting the system to its factory defaults also involves deleting the configuration profile settings. You will need to reconfigure the system using the SpeedTouch Setup wizard or by uploading the relevant configuration file.

5901776[/snapback]

 

Dette funka heller ikke, min speedtouch blinker på en annen måte.

Lenke til kommentar
Jeg har forresten også skrudd opp modemet for å sjekke om det kunne være en jumper eller noe slikt inni for å resette, men det var det heller ikke..

5901954[/snapback]

 

Nesten utrolig hvis det ikke er mulig med HW-reset, men det står faktisk ikke noe om det i manualen heller (for 546 uten i) http://www.speedtouchdsl.com/pdf/Manuals/R...allSetup_en.pdf

Bare reset med SW er beskrevet.

Lenke til kommentar

Sikkert gjort me vilje av Telenor slik at en "lur" admin på et eller annet firma ikke skal resete ruteren, og deretter klage til telenor for at tjenesten ikke fungerer.

 

Pri1 på bedriftsabonemang er jo at tjenesten skal fungere 100% Da må man muligens tilby mindre muligheter til kunden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...